» Serita's dagboekje « Even een snelle update: Alles goed hier! (23-8)

Gestart door Serita, 8 juni 2010, 19:34:51

« vorige - volgende »

Serita

Ja soms zijn ze wellief hoor. Op het moment is Japie bezich de hierarchie te veranderen geloof ik. Ze waren met zn tweeen op de bodem aan het scharrelen, en opgegeven moment wilde Japie de bodem voor zichzelf, dus hij heeft Jennah net zolang achter na gezeten totdat ze omhoog ging, iig van de bodem af. Heb de laatste tijd niet veel lieve momentjes meer tussen beide gezien. Japie trekt wel wat meer naar de mensen toe, en kroelen vind ie nog steeds heeeerlijk.
Maar denk toch steeds meer dat ze echt niet meer verliefd gaan worden hoor :P

TheaV

Leuke handtekening weer!! Wat jammer"geen liefde inde lucht".
Maar wie weet...... tip: Aromatherapie en kaarslicht (grapje) Help ze een beetje.....
maar wel jammer, als het id niet zo is........
Koppeltje 2 ???? Dan heeft Japie en keus...... ;D

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Serita

Haahahah nee nee (voorlopig) geen tweede koppeltje hahahahahaha ik vind twee een mooi aantal hoor. En ze kunnen prima samen leven hoor 8)
Ja had gisteren maar even gauw een nieuwe handtekening in elkaar geflansd die andere was al zo oud ghehe

*Manon*

Hahahaaha, even laten zien wie de baas is.... ik heb ook zo'n terror Henkie in mijn voliere, niet altijd even leuk inderdaad, maar wie weet zijn dit de hormoontjes en gaat ook dit gedrag weer over en worden ze weer errug lief tegen elkaar!

Je handtekening is leuk  :D

Groetjes Manon

Serita

Hahah aja toen ontdekte japie voor het eerst de brood mandjes, en Jennah was met hem mee. Zij zat op de uitkijk terwijl hij de mandjes zat te slopen 8)
En toen ik kwam was ie natuurlijk weer gestopt, en lag het hele aanrecht onder de stukjes brood mandjes hahahaha. Mooi joh. Het was al een tijdje zo stil ik hoorde ze alle twee ineens niet meer.

biene

Hoi hoi, ik kom ook even in je dagboekje kijken :)
meestal lees ik wel maar reageer niet zo veel ;)

als het ineens zo verdacht stil is, betekent dat meestal wel dat ze iets aan het uitvreten zijn  ::) haha
wel fijn dat ze elkaar al knuffelen :D ze zitten nog niet zo heel lang samen toch?

Groetjes Sabine.

Serita

Euhm jeetje even denken, vanaf Juli ofzo nu denk ik??
De laatste dagen willen ze weer niet zoveelvan elkaar wetenhoor, wordtnog steeds een hierarchie uitgevochten denk ik..

Maar :( Jennah is alweer 'gecrashed' zoals ik dat noem; ze doet het steeds snachts. Ik denk dat ze fladdert met dr vleugels ergens tegen aan, in iedergeval, alle twee de vleugels zitten wéér onder het bloed. Het lijkt wel of, wanneer de veertjes weer beginnen terug te groeien, ze ze weer kapot slaat :'(
Het ziet er zo zielig uit, de eerste ochtend zie ik dr vaak ook nog wat beverig zijn. Maar in de loop van de dag is het beven over en verder doet ze gewoon normaal. Eet goed, drinkt goed, knuffelt gezellig met me, en blijft lekker aanmijn kettingen, oorbellen en ringen sjorren.
Maar ik vind het óhhh zo zielig.. Ik weet ook echt niet meer wat ik er aan kan doen. Ik heb al geprobeert meer licht in de kamer, subtieler licht, licht vanaf een andere plek, ik weet het echt niet meer hoor.
Arme Jennah!! Ze zit zich nu maar weer uit gebreid te poetsen, ik had dr even nat gespoten zodat ze het bloed een beetje weg kan poetsen.

biene

het kan nog komen hoor :) .
hoor van mensen weleens dat hun 2 valkjes na een jaar/anderhalf pas vriendjes worden.
hier zijn ze ook nog niet echt lief voor elkaar maar  het begint te komen, zeker nu Taro heel macho voor Aiko aan t fluiten is  ;D .

zielig dat ze weer gecrasht is  :( . ik zou verder ook niet weten wat je nog meer kan proberen.
hier hebben ze het nog nooit gehad.
misschien dat iemand anders nog een idee heeft?
Zijn hier toch wel meer mensen die valkjes met night frights hebben?

gelukkig doet ze na een tijdje wel weer normaal en eet/driknt ze gewoon. ik zal eens voor je kijken of er nog iets over kan vinden  :)

groetjes Sabine.

Serita

Ze had vannacht blijkbaar weer paniek, niet zo erg als de vorige keer gelukkig, want dat was ook nog aan het helen :P

Maargoed, ze zijn vandaag heerlijk aan de rode peper geweest!

De valkjes vinden de rode peper zooo lekker, dat Jennah zelfs tot op dr hoofd onder zat :D

Japie had daarentegen alleen maar een rood snaveltje

Ze zijn nu nog op de grond aan het scharrelen naar de restjes peper :D

*Manon*

Hoi hoi!!

wat een fantastische foto van Jenna die tot haar oren onder de rode peper zit  ;D ;D ;D
Geweldig!!

Wat betreft de paniek snachts... balen dat ze dit blijft doen ook al heb je meer licht aan.
en dat bloed in haar mooie witte verenpakje valt dan zo erg op he... maar tis bovenalles gewoon erg zielig!

Groetjes  Manon

Serita

Hi allemaal, lange tijd niet hier geweest, maar het gaat harstikke goed moet de vogeltjes!!

(heb zo gauw van Jennah even geen foto bij de hand, maar die zit nu lekker op mijn schouder mee te kijken ;) )

Maarrrr, we zijn bezig met een voliere!!

En dan komen er natuurlijk nog wat vogeltjes bij als ze lekker de ruimte hebben :D

Zag nu pas dat de foto's het niet deden sorry aangepast

TheaV

;D ;D
Leuk!!!  jullie weer hier terug!! Heb vaak nog zitten kijken, maar je was er niet.En nu een volière!!!  SUPER!!!

En ja het is hier ok super leuk en goed.
Nu net 1e ei,  2e ronde en  de kjleintjes zitten nog imn blok!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Leuk een voliere.
Kun je vast gaan bedenken welke mutaties je er bij wilt.

gr Esther

Serita

Haha ja sorry het was zo druk afgelopen maanden joh, en dan maar beter tijd besteden aan de diertjes dan nog forummen he ;)

Ja de voliere wordt echt gaaaaf! Hij is 3 meter lang, het nachthok is net iets kleiner dan de kooi die ze nu hebben denk ik, maar ik wil ze waarschijnlijk wel snachts lekker in het nachthok zetten. Maar het wordt echt super gaaf!

Ik zit nog te twijfelen of ik valkjes erbij zet, of misschien turquoisines, die lijken me ook erg leuk!

Caroline

Gaaf dat je er weer bent, super je volière.

Turqies zou ik er niet bij plaatsen, dit is niet zonder risico's.

Neophema parkieten zijn vaak drager van een ernstige besmettelijke ziekte - ben de naam even kwijt - die voor onze valkjes dodelijk is. Het komt heel vaak voor dat je op het blote oog een gezonde neophema koopt - de meeste kwekers weten ook niet dat hun hele bestand drager is van deze ziekte omdat het bij Neophema's zelden openbaart - maar dat hij drager is en dus al je valkjes besmet. De kans van overleven bij deze ziekte is bij valkjes niet groot.

Persoonlijk zou ik het niet durven.

Succes met je volière.

Groetjesssssssss

PS> lief dat smoeltje van Japie, zo aan het verkleuren.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.