» Serita's dagboekje « Even een snelle update: Alles goed hier! (23-8)

Gestart door Serita, 8 juni 2010, 19:34:51

« vorige - volgende »

Serita

Na het avond eten gingen we weer eens verder oefenen, ze was heel druk in de kooi en wilde er graag uit volgens mij, maar op mijn vinger stappen duurde weer even. Maar toen heeft ze behalve bij mij ook nog bij Peter gezeten, én op gestapt op zijn vinger, goed he? Ze fladderde wel een paar keer weer naar mij toe, want mij kent ze natuurlijk veel beter inmiddels.

Ze heeft inmiddels mijn schouder, oor en hoofd ontdekt. Ohja en mijn staart. Ze zit nu ook op mijn schouder mee te kijken wat ik weer allemaal zit te tikken over haar!

Ze heeft net weer een vluchtje gemaakt, een paar rondjes door de kamer, en weer wat onhandig geland (en volgens mij denkt ze dat ze door het plafond heen kan ::) ) in de vitrage (heb je nie tzo veel houvast en hang je een beetje scheef) en vervolgens op het rooster onder de magnetron, ook niet handig, gelukkig wilde ze vanaf daar direct op mijn hand overstappen hihihi.

Ben heel blij dat ze zo snel zoveel vertrouwen in mij heeft.

Oh en ps. doen valkparkieten aan tandenknarsen 8) ik zag het dr in dr kooi al een paar keer doen, een beetje de onderkant van dr snavel heen en weer wiebelen, maar nu hoor ik het haar naast mijn oor ook doen hihih.

Always look..

Jah valkjes knarzen met hun snaveltje als ze zich op hun gemak voelen!  ;)

Wat leuk dat ze nu bij jou en bij Peter gezeten heeft!

xx

Serita

hahaha blijkt dat ze zich op dr gemak voelt, ze zit nu te slapen in mijn nek!
;D

Anke

Hoi Serita,
Wat een leuke verhalen hier!!!!
Fijn dat Jennah zich al zo op haar gemak voelt ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Serita

Thnx :) Ik ben ook heel blij dat ze me zo vertrouwd.

Ze vloog net voor het eerst zelf uit de kooi (daarvoor haalde ik haar met mijn hand eruit) En het eerste wat ze doet is naar mij vliegen. ze zit lekker op de rugleuning van mijn stoel dicht bij mijn hoofd te poetsen. (dus er waaien hier allemaal leuke pluizen en veertjes voorbij hihih).

Alleen nog even een vraagje, ze heeft nog steeds dat vieze neusje, had gehoopt dat ze het zelf weg zou poetsen maar het zit er nog steeds. Maar denk niet dat ik al echt bij dr hoofd in de buurt mag komen om het proberen schoon te maken, zowieso weet ik niet of dat een goed idee is, mss duw ik het er juist wel in en klem ipv eruit. Wat zouden jullie doen??

Serita

Samen...

En ook bij Peet in zijn nek vanavond 8)

En lekker snoepen

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Serita

Leuk he :D

en nog een after foto, lekker rood bekkie 8)

Ze heeft dr van gesmuld!

Paula

Leuk joh!
En al aan de paprika! Chicco van mij eet helemaal geen groente of fruit. Ik blijf het aanbieden hoor, maar niks, hij kijkt er niet eens naar om.

Maar wat ontzettend leuk dat jullie het beiden zo naar jullie zin hebben met elkaar!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Serita

Rode peper zelfs ;) En ze is opzoek naar meer geloof ik, maar had dr maar een paar stukjes gegeven hihi.

Ja het is echt leuk zo, ze let ook heel erg op me, en vliegt ook naar me toe. Had dr nu tijdens het eten ook los, maar ze wilde er natuurlijk dichtbij zijn, dus doen kwam ze ook mee. 

Sally

Leuke berichten hier allemaal. ;D

Fijn dat Jenna u al zo vertrouwd, en dat ze dr zo lekker op dr gemak voelt bij je.
Leuke foto's. ;D

Caroline

Super dat het zo goed gaat met Jennah.  :D

Hele leuke foto's.

Een fijn weekend, samen.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Serita

Het is echt een heerlijk vogeltje!

Ik mag dr inmiddels al een beetje aaien, ze blijft er nog niet helemaal stil voor zitten, maar ze vind het wel lekker volgens mij.

Gisterenavond moesten we eigenlijk gelijk weer weg toen we thuis kwamen, ze snapte er niets van, daarvoor mocht ze er steeds uit als we thuis kwamen. Ze bleef nu maar heen en weer rennen over de bodem en naar de deur lopen etc, echt heeel sneu. Daarom had ik haar gisterenochtend er al even uitgehaald, maarja dat snapt ze natuurlijk niet arm kind.

Vannochtend kwam ze daarom gelijk eruit,en naar me toe. Ik hield nu mijn hand een stuk van de kooi af, en riep haar. En waarempel, ze vloog naar mijn hand! *trots*. Deed ze daarna nog twee keer, naar mijn hand vliegen.

Verder heeft ze inmiddels een lievelings plekje dicht bij mij, op de leuning van mijn stoel, lekker dichtbij mij en dat wiebelt natuurlijk niet zo als een vrouwtje die zit te computeren hihihi.

*Esther*

Hey,

Dat klinkt als een super tam valkje!

Tip: Leer je haar ook dat als jullie samen in dezelfde ruimte zijn dat ook eens niet bij jou in de buurt kan zijn?
Het zijn echt gewoonte dieren en als je haar nu alle aandacht geeft, zal ze later misschien veel om je gaan roepen omdat het dan een keertje niet kan, maar ze het wel zo gewend is.
Snap je wat ik bedoel?

gr Esther

Serita

Ja klopt!

Ik ben dr nu ook aan het negeren hoor, dat vind ze niet leuk, ze mag er nu ook even niet meer uit. Ze begon net al met roepen, en door negeren is dat nu gestopt. Zit nu vlak naast de kooi en ze is weer duidelijk heen en weer aan het rennen van hallloo ik wil aaandacht, dus ik negeer dr weer, tot ze zo weer rustig zit te eten en dan praat ik wel weer tegen dr ;)

Ik ben heel blij met dit forum dat ik van te voren weet dat ze zo aanhankelijk kunnen worden en zo kunnen gaan schreeuwen, dan kan ik dat gelijk al 'aanpakken' natuurlijk.

Kwam net weer terug de kamer in, ze was alweer even stil dus ik begon tegen haar te praten van goedzo wijfie. Maar daarna ging ik weer verder waarik mee bezig was, toen begon ze weer te roepen, dus ben toen weer de kamer uit gelopen, en daarna was het weer stil :D

We gaan zo eerst even boodschappen doen, en als we terug komen en ze is weer rustig mag ze er mss nog wel even uit, en anders is het klaar voor vandaag, gaan we het morgen weer proberen :) Naja nog even en dan heeft ze ook een vriendje, en hangt ze hopelijk niet meer zo aan mij!