7 juni 2025, 07:00:25

5de jong ook dood wat nu???

Gestart door Ellen82, 4 juni 2010, 19:08:12

« vorige - volgende »

Ellen82

hoi allemaal

nou we hebben gistere weer een jong gekregen die is helaas paar uurtjes geleden dood gegaan !!!!

nou heeft ze nog 4 eitjes liggen die kunnen we niet meer denk ik weg halen ook omdat ze ook al bijna 2 weken oud zijn!!!

dit jong die nou dood is gegaan vandaag zat wel onder de wondjes dus een van de ouders heeft ze gedood denk ik!!!!

wij hebben maar een paartje dus geen drie of vier paartjes we willen dan ook maar een keer een nestje maar we hebben nou zo iets wat doen we verkeerd .............!!!

ze staan in de woon kamer mogen altijd paar keer per dag rond vliegen vers voer eivoer gerst korrels alles wat er word gezegt doen we maar ze gaan elke keer dood
ze zijn gezond en wel......!!!

ik ga straks nummer 5 begraven

Overseer

zo te horen word het jong gedood door de ouders, als ie onder de wondjes zit.

ik denk dat het af te raden is om met dit koppel te kweken

Geo

Probeer er achter te komen welke ouder dit doet (man of pop)
je kunt het meestal zien aan het bloed aan de snavel. zodra je dit weet kun je die vervangen voor een ander, of inderdaad niet meer kweken met dit koppel.

Peggel

vaak regelt de natuur wat het beste is.

kijk gewoon even hoe het met de rest gaat.
sommige vogels zijn nu eenmaal niet geschikt om mee te kweken, en sommige vogels overleven het niet.

hou je ons op de hoogte?
succes ermee;)

Ellen82

hoi allemaal

ja wij wilde graag een nestje omdat ze zo leuk zijn samen!!!!
wij weten al wie het is (snowy onze popje) het mannen doet het zo lief en het vrouwtje die merken we dat die erg beschermend is en omdat ze nog 4 eitjes heeft die dus ook elke moment uit zullen komen....(dus niet kunnen weg gooien) of iets anders tips hoor ik graag!!!

verder is het bij de 5de jong dat we zagen dat die verwondingen had!!!!
het mannetje doet echt heel erg zijn best met voeren zagen
wij... en het popje is nogal een kreng op dit moment wil op zijn tijd nog graag even paar min vliegen op de dag!!!

ik hoop een beetje of ik nog een beetje goede tips kan krijgen omdat we elke moment weer een eitje kan uit komen of we nog iets anders kunnen doen....???

vriendelijke groet Ellen

p.s bedankt geo ik doe zo mijn best alles voor mijn diertjes
ik hou je zeker op de hoogte ik ga proberen snel een foto van mijn schatjes op de site te zetten ;)

groetjes Ellen

Peggel

zitten ze samen in een kooi of met meerdere vogels?
mocht dat zo zijn kan je ze het beste even scheiden, en anders is het misschien een optie om ze even in een andere kamer te zetten?
ik weet natuurlijk niet hoe je woon situatie, maar mocht je misschien een druk huishouden hebben dat ze even afgescheiden staan?

ik hoop dat het alsnog goed gaat komen.

Ellen82

wij hebben maar een paartje in een hok in de woon kamer
de woon situatie is rustig.

ze mogen elke dag paar keer lekker vliegen eruit.
nu ook.

wij letten nou nog extra op behalve in het nest hok die willen wij zo veel mogelijk met rust houden!!!

zou het kunnen dat het vrouwtje misschien jaloers is op het mannetje die komt altijd om aandacht vragen wil soms effe vliegen en is dan weer snel in het hok om het over te nemen van het vrouwtje als ze dat toe laat!!!

vriendelijke groet Ellen