12 mei 2025, 04:23:55

jong lamme poot

Gestart door pats, 1 juni 2010, 22:38:23

« vorige - volgende »

pats

Hallo luitjes,

Een van mijn jonge valken (ongeveer 5 weken) is in haar eerste vlucht ergens tegenaan gevlogen. Nu is de rechter poot lam. Als ik haar neer zet valt ze om of gaat op haar achterwerk zitten.  Ze lijkt geen pijn te hebben en slaapt rustig in mn hand dan zit ze stevig. Ze rommelt ook al wat met voer. Ze wordt nog gevoerd door de ouders. Ze fladdert nu wel, maar doet geen poging meer om te vliegen. Wat kan ik hier mee? Gaat dit nog over. Misscien een hersen beschadiging of breuk?

gr Pats

Larissa

hey pats

Ik zal zelf als ik jou was even er mee naar een vogelarts gaan
Wie weet heeft ze der pootje wel gekneusd en valt het allemaal wel mee.
Als ze bij jou op de hand zit sluit ze der pootje wel hellemaal om je vinger heen dan of nie ?
Vergeet niet dat een valk normaal gesproken een prooi dier is en dus niet snel zal laten blijken of het pijn heeft....
Ze is in ieder geval wel heel erg geschrokken en het vliegen dat zal vanzelf wel weer komen

Groetjes Larissa

pats

Ze doet echt niets met het pootje. Het lijkt echt lam. Ze leunt er ook niet op. Ze rolt echt letterlijk helemaal om als ik haar rechtop neer zet. Echt op haar rug. Ook als ik aan het pootje zit of er aan trek zit ze heel erg rustig. Ze trekt het ook niet terug. Ze reageert er helemaal niet op.

Larissa

hey pats

Ga der morgen dan ff voor de zekerheid mee langs een vogelarts want ze zal toch moeten kunnen klimmen langs het tralies....ik weet niet in hoevere een valk zich kan redden met 1 goed pootje
Vooral dat ze helemaal niet reageert als je aan het pootje zit baart me toch wel een beetje zorgen

Je kunt het beter goed na laten kijken, want voor het zelfde geld kan het wel hersteld worden

S6

Groetjes Larissa

Rianne

Een valkje kan zich heel goed redden met 1 goed pootje :) Maar niet als er een lam pootje achteraan sleept. Een consult bij een vogelarts is dus echt aan te raden.

Sanna

Als ze inderdaad met het pootje gaat slepen is amputatie vaak het beste. Dat doen ze ook met honden en katten. Zorg wel dat je naar een dierenarts gaat die echt verstand heeft van vogels. Het liefst een echte vogelarts.

Groetjes, Sanna

pats

Ik ga inderdaad morgen even naar een DA. Helaas kon ik vandaag echt niet omdat mijn vakantie morgen begint. Moest toch even afsluiten en wilde even kijken of het misschien iets zou herstellen.

Waar kan ik volgens jullie het beste heen in de buurt van rotterdam. Ben vorig jaar bij iemand in Rotterdam geweest en vond het totaal waardeloos. Zij luisterde gewoon niet naar wat ik zei. Ik wist toen zeker dat 2 tamme vogels aan een plant hadden geknabbeld en zij wilde dat eerst gaan onderzoeken met ontlasting onderzoek. dat duurde dus te lang voor 1 van de vogels.......

Tips?

carco

Omdat je het over een ze hebt denk ik dat ik weet op wie je doelt.

Dan kan ik je Prinsenbeek of Waalwijk aanraden: ik denk dat dat het dichtste bij is voor je.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

hey pats

hoest met het jong met de lamme poot ?

Laat je nog even wat weten

groetjes Larissa