11 mei 2025, 01:02:38

jonge valk....stuntvliegen

Gestart door Larissa, 1 juni 2010, 12:00:15

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Luitjes

Charley is zo druk aan het stunt vliegen in de kooi dat die knuppel nu dus zijn vleugel heeft beschadigt  >:(

De laatse twee veren van zijn rechter vleugel zijn nu dus geknakt...zit bloed bij...en nu is er eentje uit gevallen vanmorgen.
Ik neem aan dat bij de volgende rui deze twee grote vleugelveren gewoon terug groeien toch ?

GRoetjes Larissa

Saar

Ja hoor :) De veren zullen gewoon terug komen.

Valk1969

Zou voor de zekerheid de afgeknakte veren er in zijn geheel uit trekken als er nog bloed aan zit.
Is een klusje wat je moet durven en in 1 keer goed gedaan moet worden om verdere beschadiging te voorkomen.

Hou de vleugel vast met je duim op het punt waar de veer uitkomt. Hou met je andere de afgeknakte veer goed stevig vast en in 1 beweging met enige snelheid de veer eruit trekken. Niet langzaam doen maar moet echt snel getrokken worden. Als de veer er in zijn geheel uit is dan is de wond ook dicht en zal het bloeden stoppen en zal er eerder een nieuwe veer voor in de plaats komen.

Een afgeknapte veer waar bloed uitkomt is een open wond en zal open blijven gaan met iedere stoot die ze erop krijgen.

Gr,

Patrick

Larissa

hey Patrick

Dat trekken van de veren zie ik echt nie zitte....nu scheelt 1 ding blijkbaar had Charley er last van en heeft hem net zelf er uit getrokken met een hoop geschreeuw :'(

Heb hem direct net even na gekeken en hij bloedt niet...zit ook rustig nu bij mij op de schouder

Hoop dat hij nu voorzichtig aan gaat doen die mafketel

thnx voor de tip

groetjes Larissa