5 mei 2025, 05:13:25

Flirtende valk??

Gestart door liekje, 4 januari 2004, 23:16:31

« vorige - volgende »

liekje

Hoi hoi...

Ik heb nogal een vreemd probleem ik kan het gedrag van mijn gabber maar niet thuis brengen.
Gabber was eerst een koppel met sammy maar die is er nu niet meer.Vlak nadat sammy dood was zonderde hij zich heel erg af en ging op de kooi van de grasjes zitten, daar hangt een spiegel boven en na een paar dagen leek het wel of ie met de spiegel begon te flirten :o.
Nu zitten mijn valkjes net terug in de kooi en nu gaat gabber dat gedrag ook vertonen tegen over iggie die er dus helemaal niks van wil hebben.
Ik zal voor het gemak maar even uitleggen wat ie doet.
Hij gaat dus tegen over iggie of de spiegel zitten met zijn vleugels iets wijd en fluit dan beweegt met zijn koppie op en neer,en soms doet ie er ook een soort dansje bij ;D.En als iggie niet blijft zitten volgt gabber em heel de kooi door.
Het is best wel grappig om te zien maar wat doet ie nou precies.Hij zal toch niet aan het flirten zijn?? Of heb ik het mis.

Nou ik hoop dat jullie mijn raadsel op kunnen lossen.
Groetjes liekje

giovanni

ik denk dat ze wel probeert te flirten hoor :D ;)

liekje

Hoi hoi

Ik was er dus van overtuigd dat Iggie een man was (die is nu pas in zijn jeugd rui)  en gabber is zeker weten een man.
Ojee wat nu Iggie wil dus echt niet en kruipt ook steeds weg hij zit nu ook aan de andere kant van de kooi een heel eind bij gabber vandaan.

Nou ja iig bedankt
groetjes liekje

Tara

Hoi Liekje,

Gabber vertoont paargedrag, hij wil dus Iggie versieren, geen nood, het gebeurt wel eerder dat mannetjes een ander mannetje willen versieren, mijn Lucky deed dat ook, maar was dan nog wat erger, ahum, bij zijn broers ...

Het is een beetje meer om zijn hormonen stil te zetten nu zijn popje weg is geloof ik, hij moet die toch ook kwijt?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Liekje,

Het lijkt me inderdaad duidelijk mannengedrag en hij probeerd je andere valkje het hof te maken.
Dat met die vleugels wijd en met het kopje knikken kan niet missen inderdaad.
En natuurlijk vreemde geluiden erbij maken om indruk op zijn partner te maken hoort er ook bij.
Vaak is dit met vlagen en hoeft niet echt heel lang te duren.
Als ze soms weer genoeg van het versieren hebben stoppen ze er vaak weer een poosje mee.
Het is in elk geval niks verontrustends alleen soms lastig voor de valkjes die versierd gaan worden als ze het niet willen.

Groetjes, Paul

liekje

5 januari 2004, 00:40:27 #5 Last Edit: 5 januari 2004, 00:41:23 by liekje
Hoi hoi...

Ja dat snap ik tara (zijn hormonen stil zetten enzo)maar ik heb er ook nog een dat zou popje moetten zijn en die zou ongeveer net zo oud als Iggie moeten zijn (luna) die zit ook in de jeugdrui maar ik snap dus niet waarom hij dus wel achter Iggie aan zit en niet achter Luna.
Nouja het zal wel valken logica zijn denk ik ;D.
Het komt dan vast wel allemaal goed...

Bedankt en groetjes liekje

Tara

Hoi Liekje,

de reden kan bijvoorbeeld zijn dat hij nog in 'leren' is. Luna kan 'm bijvoorbeeld nu nog niet interesseren, maar meestal wanneer de kweekperiode eraan komt wel.

Het kan zijn dat de mannetjes goed bevriend zijn met elkaar, dat hij daarom het mannetje wil versieren, geloof me, heb hier ook zo'n mannetjes .... Had er zelfs eentje, die niet wist of de valk een man of pop was ...

Groetjes, Tara

liekje

hoi hoi...

Pff gelukkig ben ik dus niet de enige met dat probleem dacht al: heb ik weer een valk met een afwijking :D.
Het is nu weer lekker rustig en ik zal Gabber morgenochtend gewoon weer lekker bij zijn spiegel laten dan heeft Iggie weer lekker rust.
Het zijn idd wel maatjes ja Gabber en Iggie zitten langer bij elkaar als dat luna er is.

Groetjes liekje

Tara

Hoi Liekje,

nee je bent idd niet de enige, en er zijn er nog hoor ;)

Nou zijn ze nog beste maatjes, wacht maar af als ze gaan willen kweken, 't zal zijn: Ikke Luna, nee ikke, dan zullen ze eventjes geen beste maatjes meer zijn ::).

Maar nu ik hoor dat het goede maatjes zijn, kan het dus inderdaad wel dat het daarom is, dat ie wil paren met Iggie :-X

Groetjes, Tara

liekje

Hoi hoi...

Ik kan het ook gewoon mis hebben hoor miss. blijkt iggie na de rui wel een pop te zijn ondanks dat ie aardig kan fluiten maar de rest van het macho gedrag vertoont hij niet echt.
Hij heeft nu wel weer iets anders nieuws bijten en ff laten weten dat dat zeer kan doen en dan pas mag je em aaien en op je hand nemen, ik weet niet of dat macho gedrag is...

Groetjes liekje

Tara

Hoi Liekje,

popjes kunnen dat ook vertonen, is iets voor aandacht te krijgen.

Ben benieuwd, is twijfelachtig he, als je valkje fluit? Hier heb ik ook zo-eentje, ik weet het gewoon niet of het nou een man is of pop ... afwachten ;)

Groetjes, Tara

liekje

Hoi hoi

Ik zie het verder wel wat het is ik dacht net alleen ff dat het imponeer gedrag was en dat ie indruk op iggie wilde maken zo van: Ikke ben de baas en niet jij, Ja je weet natuurlijk maar nooit.
Gelukkig valt het mee ik zie het morgen wel wat er verder gebeurt en ik hoop dat Iggie nog wat rust krijgt ;D

Groetjes liekje

k_van_wilgenburg

Hoi liekje
Ik las net jouw berichtje en ik moest er wel om lachen.
Ik heb thuis 2 valkjes waarvan we van 1 twijfelde over het geslacht.
De ander dat was zeker een mannetje die vertoonden namelijk ook het gedag wat die van jou doet.
Maar nu begint de ander ook en ik denk dus dat ook een mannetje is.
In de ochtend is de 1 de baas en in de avond de ander.
Het is wel leuk om te zien.
Groetjes karin goofy en smurf

Liek

Hoi Liekje
Mijn mannetje doet hetzelfde als de jouwe.
Hij kan echt wel twee uur zo doen en gaat ook met zijn snavel tegen een stok of tralies tikken.
Soms gaat hij zo hard heen en weer met zijn hoofd dat zijn voet niet meer op de grond blijft, maar omhoog komt.
Dan staat ie dus te fluiten, te headbangen en te stampen met zijn voet tegelijk...en dat ziet er best gek uit!
Ik denk dat het inderdaad iets van flirten is. In elk geval doen ze hun best om de aandacht te trekken.
Groetjes Liek

giovanni

hellow

Ja, das natuurlijk niet de bedoeling dat je homo's creeërt (met 3 e's??) En mijn valkjes zijn allebei helse fluiters, en het is een koppel, dus ook het vrouwtje; dus daar kan je niet echt 100% op rekenen

grtjs