Jong kuiken in kooi!!! Eitjes waren ingeprikt!!!!!

Gestart door Jacky, 26 mei 2010, 00:26:51

« vorige - volgende »

Jacky

We hebben hier net bijna een hartverzakking gehad.

Inze twee valkjes Angel en Bailey waren al snel een koppetje, een tijdje terug legden ze voor het eerst eitjes, deze heb ik ingeprikt aan gebrek aan goede nepeitjes. Al snel verloor ze de intresse.

Nu zijn ze voor de tweede keer aan het leggen geslagen en ook deze eitjes heb ik ruim 2 weken terug ingeprikt! Niet goed dus...

Zojuist hoorde ik raar gepiep, ik dacht dat het uit de rattenkooi kwam en het leek niet dringend. Ineens zie ik Angel naar de bodem van de kooi kijken en zie ik Bailey wel erg druk zijn. Toen ik bij de kooi kwam piepte er een pasgeboren kuiken onder mama weg!!!!! Hij ziet wat ik kon zien goed en groot uit, het is geen klein vogeltje. Gelukkig legde Bailey flinke eieren dit keer.

Ze zijn over een maandje of 2 een jaar en ik verwacht, aangezien ik ze doorgeprikt heb, ook geen verdere jongen. We houden alles goed in de gaten, ook of het goed gaat met Bailey.

Zijn er nog tips die ik kan gebruiken? Dit was namelijk nog niet de bedoeling. Ik weet ook niet welk ei het is en wanneer gelegt, door het overlijden van een goede vriendin van mij.

Rianne

Geef de ouders naast het gewone voer ook wat vochtig eivoer, brood, groente fruit, enz, verder hoef je er niet zo veel voor te doen :)

Saar

Eitjes doorprikken helpt heel vaak niet...
Spreek uit ervaring ::) Dus schaf z.s.m. nepeitjes aan, dan kan dit in de toekomst niet meer gebeuren. Er is dus best een kans dat de overige eitjes ook bevrucht zijn...

Jacky

Dankjullie wel voor jullie reacties! het gaat erg goed met het donsje en hij ziet er erg levendig uit. En zo klinkt het ook :P

Duimen dat dit een mooie valk gaat worden, want dit is toch wel heel bijzonder vindt ik.

Groetjes

Kaatje

Hoi Jacky,

Dit is zeker heel bijzonder zeg! Ik wens jullie een heel erg leuke kraamtijd  ;D

Groetjes, Karin

Jacky

Dankjewel Kaatje!

Dat gaat zekers lukken.

Groetjes Jacky