28 maart 2024, 15:04:04

3 schreeuwende valkjes

Gestart door **Brennetje**, 28 mei 2010, 22:54:03

« vorige - volgende »

**Brennetje**

Hallo allemaal..

heb maar liefst 3 valkjes waarvan 2 mannen en 1 pop..
2 zaten als koppeltje bij elkaar in 1 kooi..
die hoor je ook regelmatig wel eens kwetteren  en heb daar ook niet zon last van, en 1 mannetje zat apart in een andere kooi.. (en dan wil ik er nog eentje bij)
Het aparte mannetje Kiko schreeuwde dus regelmatig heel de boel bij elkaar of begint dus net te vervelen op een moment wanneer je het net niet wil  :(..
Vooral in de ochtend voordat ik of me vriend gaat werken of in de avond als je net een film zit te kijken of aan het bellen bent of wegloopt uit de kamer.. Me vriend word er helemaal gek van  >:(..
Heb er een doek over gehangen,aandacht geven, in de keuken of buiten gezet maar hij kwettert gewoon maar door  :(.. dus heb zelf ook al vanalles geprobeerd >:(.. totdat ik via me werk een kooi kon krijgen die je in tweeen kon delen dmv van een soort tralie.. heb het nu zo gedaan dus zitten nu met drietjes in 1 kooi en Kiko nog apart en maakt nu ook de helft minder lawaai ;D ;).. alleen denk ik zelf dat deze kooi wat te klein is voor deze 3 donderstraaltjes want ze moeten ook ruimte hebben om hun vleugels wat te kunnen spreiden :-\.. alleen vind ik wel dat het nu minder rotzooi geeft vanwege de afgeschermde eetbakjes ;D.. Mja ben nog steeds aan het zoeken voor de idieale kooi voor binnen wil een ferpast voliere voor binnen en wil nog een voliere buiten gaan maken ;D.. dus ga er zoiezo me hobby van maken wat me vriend ook zegt hij vind het leuke beestjes maar het geschreeuw vind ie gewoon superirritant en ik af en toe ;D..

Gr Bren.

Kimm

hoi bren,

ja dat is heel erg vervelend. ik hoop dat je gauw een oplossing zal vinden. maar geniet wel van je valkjes hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

**Brennetje**

Dankje wel  ;D..

Sinds ze met z,n allen in de nieuwe kooi zitten zijn ze al wat rustiger geworden ;)..
Mja is toch wat te klein..
Is toch meer iets voor 2 vogels of als tijdelijke kooi..

Binnenkort krijgt me andere mannetje er ook een popje bij dus dan zal het wel helemaal rustig worden.. Dus dan heb ik er 4 dus 2 koppels  ;D ;D..
Er komt een mooie voliere buiten bij dus dan krijgen ze strax alle ruimte om lekker rond te kunnen fladderen en te kwetteren en te kweken  ;)..
En dan houd ik miss toch weer eentje binnen ;)..
Heb nu namelijk 3 kooien voor binnen ;D ;D..
Valkjes zijn gewoon leuke beestjes  ;D ;D..

Gr Bren.