8 mei 2024, 21:04:03

Hoelang duurt het?

Gestart door TimOw, 5 januari 2004, 16:53:57

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hai iedereen,

Bij mijn valkje duurde het twee maanden en drie weken. En dat is nog snel aangezien hij echt heel erg angstig was toen ik hem kreeg. Hij was 10 weken, dus nog heel jong, maar zijn ervaringen met de mens en vooral met handen waren niet echt goed. Ik heb dus ook heel wat geduld moeten hebben en heel veel tijd in hem moeten steken.

Maar het is het allemaal waard geweest hoor, het is nu echt een schatje (en een dondersteen ;)).

Groetjes,

Annemarie

Lique

Het verschilt per valk.

P.D. was vwijwel direct tam.
Maar zij was ook erg jong toen we haar kregen.
K.C. daarentegen, daar heb ik wel 4 jaar voor moeten oefenen, voordat hij een beetje tam werd.
En nog is hij niet zo tam als mijn andere valkjes.

Maar hij zat in de dierenwinkel, ik wist totaal niks van valkjes.
Hij had al een geel masker.

ik vroeg hoe oud hij was, en volgens de verkoopster 12 weken oud.
Dat kan dus zowiezo al niet.

Maar we hebben er veel tijd ingestoken.

Ik vind het nu best, hoe hij is, veel tammer krijg ik hem niet.
Hij komt op mij zitten, en hij stapt op mijn vinger, maar ik kan hem niet knuffelen.
Ik vrees dat het ook nooit kan, maar ik vind het niet erg.
Blijkbaar is dat zijn karakter, en daar heb ik vrede mee.
hij is gezond, en heeft hiet naar zijn zin, en daar draait het om.
Ik kan hem te pakken krijgen, als hij in de kooi moet, dus is er niks aan de hand.

groetjes lique

pietie

hihih. :D
Leuke foto`s roaneric.  ;D
Groetjes claudia

Peewee! :D

Vicky_1

Mijn eerste valkje Birdy was nog jong toen ik hem kocht en hij is supertam en een echt knuffelbeertje.  Mijn tweede valkje Kleine was al een jaar toen ik hem kocht en hij komt enkel bij me zitten als Birdy bij me zit.  Kleine gaat enkel terug in zijn kooi als je er iets lekkers in legt en dan kan het nog wel een uurtje of twee duren voor hij in zijn kooi gaat.  En Yellow, onze derde valk, hebben we nog maar een paar maanden.  Hij was zogezegd handtam, tot hij bij ons thuis in de kooi zat: toen was hij niet meer handtam.  Als ik m'n hand in de kooi steek dan denkt hij precies dat ik hem ga dood doen, zo'n rare geluiden dat ie dan maakt!  Hij is gekortwiek maar "valt" regelmatig naar beneden als hij probeert te vliegen.  We hebben nu een ladder van 1.5meter gemaakt en die gebruikt hij nu om "te voet" terug in zijn kooi te gaan.  Erg schattig om te zien!

Starlet_Sabje

CitaathelloW

Heb mijn valkje op mijn vinger gekregen na ong. 3weken
Wel is ie nog niet helemaal tam :(

grtjs


Wat is "echt tam" ???? Saf komt lekker bij me zitten, en geeft kusjes...maar aaien mag ik niet hoor!!

Anck

Ik heb mijn valkje nu bijna 2 weken, hij was 6 weken toen ik hem kreeg. De eerste 2 dagen heb ik echt full time naast de kooi gezeten en tegen hem gepraat maar ben uit de kooi gebleven en na 2 dagen met mijn hand in de kooi gaan zitten, maar die vond hij heel eng. Na nog een of 2 dagen durfde hij wel stukjes torsgierst uit mijn hand te eten en al etende uit mijn ene hand kon ik hem heeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig met de andere over zijn rug en borst aaien, maar dat vond hij wel nog echt eng en als het te lang duurde vloog hij weg. Nu vind hij mijn handen nog steeds erg eng, maar als ik heel langzaam naar hem toebeweeg met 2 handen, in de ene een stukje torsgierst, kan ik hem daarmee op mijn vinger lokken en blijft hij lekker zitten eten, maar zonder torsgierst doet ie t niet. Nu haal ik dus steeds als hij eenmaal op  mijn vinger zit te eten de torsgierst weg en dan gaat ie meestal meteen weer een stapje terug op zijn stok, en dan zeg ik "stap op" en laat de torsgierst weer zien en dan stapt ie meteen weer op mijn vinger, en even later haal ik het weer weg en ik wacht steeds langer met de torsgierst te laten zien en hij stapt nu dan al regelmatig uit zichzelf weer terug op mijn vinger en dan geef ik hem weer wat torsgierst, maar dat doet hij dus alleen als hij weet dat het er is, als ik met mijn handen de kooi inga zonder torsgierst denkt ie 'bekijk t maar'. K weet alleen niet oftie nou echt nog bang is of dat hij gewoon heel erg slim is. Maar k weet zeker dat ie over een paar weken ook zonder torsgierst op mn hand komt zitten, gewoon extreem veel tijd aan hem besteden om zijn vertrouwen te winnen. Hij is de afgelopen week wel begonnen met zachtjes in zichzelf mompelen enzo, erg schattig. Ik weet alleen niet of ik hem nu al moet los laten vliegen of niet, want ik vind het zielig dat hij al zolang in zijn kooi zit, maar ik weet zeker dat ik hem niet normaal terug in de kooi kan krijgen en dan issie weer helemaal bang voor me...

Raikiri

Ik heb Chrissy in ongeveer uhm.......... ::)1 weekje op me vinger gekregen.... De rest van de valkjes meestal in iets van 3 weken..

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy & de kreeftjes

Cheers, Quynh & Raikiri~