29 april 2024, 08:45:12

valkje gilt

Gestart door Marl1, 16 juli 2010, 18:33:35

« vorige - volgende »

Marl1

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn popje gilt telkens sinds vanmiddag, en er zit een veer scheef, ik heb het idee dat dat haar pijn doet en dat ze daarom gilt. Moet ik die veer eruit trekken of niet?

Gr. Marleen.

Kimm

hoi marleen,

ja waarschijnlijk heeft ze pijn van die veer. je kan hem eruit trekken met een korte snelle ruk. hou de veer wel vast dicht bij het begin van de veer.

het kan gaan bloeden maar als je het goed doet dan stopt dat snel weer. het hoeft niet te bloeden.
je kan bloeden evt stelpen met bloem. als die veer eruit is, dan heeft zij er ook geen last meer van.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marl1

Bedankt voor de reactie.

Dit valkje is niet zo tam helaas, ik denk als ik haar pak dat ze gaat bijten. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Wat gebeurt er, als ik de veer laat zitten? Dat kan ook eigenlijk niet, want ze heeft echt pijn volgens mij. Kan het ook zijn dat die veer er vanzelf uitgaat?

Groetjes Marleen.

Kimm

nee als er een knik in de veer zit dan zal die niet snel loslaten.
als zij niet zo tam is, dan zou ik haar vast gaan pakken met een theedoek en daar wikkel je haar in .ook een stukje om haar kopje. hou haar goed vast en probeer toch die veer er snel uit te trekken.
ik hoop dat het je gaat lukken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marl1

Bedankt voor de reactie.

Ik ga het proberen.

Groetjes Marleen.

Kimm

laat je nog even weten of het is gelukt?  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marl1

Bedankt Kim voor je advies.

Ze begon nog erger te gillen, toen ik haar in de theedoek wikkelde, maar ik kon er goed bij, en ik heb de veer eruit kunnen trekken. Er zat aan de veer wel wat bloed, maar het wondje zelf bloedde nauwelijks. En nou zit ze weer heerlijk aan de trosgierst te smikkelen.

Bedankt! Groetjes Marleen.

Kimm

ah super marleen dat het gelukt is  :D hehe eindelijk van die rotveer af. daar kunnen ze flink last van hebben.
goed gedaan hoor!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010