8 mei 2025, 15:16:49

Kaal Hoofd

Gestart door Prins Pils II, 14 mei 2010, 20:58:22

« vorige - volgende »

Prins Pils II

Mijn Pino is nu ongeveer 2maanden uit. Toen ik hem kocht had hij een kale plek op zijn hoofd. Volgens de kweker zou dit nog moeten groeien. Nu is de vogel in de rui, maar op zijn kopie wil het nog niet groeien.   Gewoon afwachten?
Het is een lutino.

Groet,
Michel

Fleur79

Wat ik begrepen en ook gelezen heb kan het het doorfok te maken hebben. Ik heb een wildkleur man en ook hij heeft een kale plek vlak achter zijn kuif.

Maar goed ik ben een beetje een beginner met valkjes dus als iemand hier iets aan toe kan voegen....

groetjes Fleur

Fleur79

Sorry, dat had ik nog niet gevraagd; is hij nu 2 maanden oud? Dan kan hij nl ook nog niet in de rui zijn.....

Dan kan hij een kale plek hebben door bv. het plukken van de ouders...

Geo

Ik heb wel eens ergens gelezen(of dat nu op dit forum was weet ik niet) Dat lutino's en ik dacht bij mannen een kale plek achter de kuif hebben en houden.

Lin

Veel lutinos maar ook albinos hebben kale plekken achter de kuif. dit groeit dan ook niet dicht meer,dan had het al dicht moeten zijn met twee maanden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Prins Pils II

Ze is ongeveer 2maanden oud.

mariejj

Met 2 maanden is hij niet in de rui hoor?  Hoelang heb je haar zelf nu dan?

De kale plek is blijvend, het zal enkel misschien nog een klein beetje meer bedekt worden door de veren er omheen. 
Daar zou ik overigens wel de kweker op aanspreken want dit is een bekend probleem.  ::)

Prins Pils II

Wij hebben pino sinds half februari. is aan de ring de geboortemaand af te lezen?  Van de kweker heb ik niet z'n hoge pet op. Heb er ook best wat geld voor gegeven. Meld de naam liever niet, ben nog vrij onbekend in deze wereld en wil niemand onbedoeld tegen de borst stuiten.

Anke

Hoi,
Op de ring staat geen geboorte maand.
Je kan wel aan de kleur van de ring zien in welk jaar het valkje geboren is.
Dit jaar zijn de ringen oranje.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes