19 april 2024, 18:00:54

Twentsche Beestenbende....

Gestart door *Manon*, 24 mei 2010, 23:01:19

« vorige - volgende »

*Manon*

24 mei 2010, 23:01:19 Last Edit: 24 mei 2010, 23:22:36 by Gerda
Hoi allemaal,

Omdat het nu hier toch aardig op een kinderboerderij gaat lijken, heb ik besloten om speciaal voor al mijn diertjes... behalve voor onze huisvlo, een nieuw dagboekje te gaan maken, omdat ik hier toch ook graag over wil vertellen en ik dan sterk de neiging heb om dat in het boekje van de valkjes te gaan doen!!

Hier volgt dan een voorstelronde... heb nog niet alle diertjes op de foto, maar dat komt snel....




Mijn kakariki's David & Lisa, vernoemd naar de kabouters van Rien Poortvliet... het zijn onwijse schatjes, op deze foto zijn ze 5 en 7 weken oud.... ze eten al aardig mee en David die 7 weken is, krijgt al stevige vleugeltjes en kan dan ook al een aardig eindje vliegen... hij kijkt ook graag rond om te zien wat hij kan uitvreten voor kattekwaad... vanavond vond hij het een leuk spelletje om naar boven te klimmen in de gordijnen  ::) of ik daar zo blij mee ben wordt niet naar gevraagd... meneer zoekt het graag hogerop  8)

Deze twee kanjers blijven binnen, omdat al mijn valkjes in de voliere buiten wonen en ik het toch griezelig stil vond in huis, zijn deze twee knapzakjes hier komen wonen... ik heb bewust voor kaka's gekozen in huis, omdat de valkjes die evt binnen zitten, gaan schreeuwen naar de valkjes buiten, dus dat is geen optie  ;)




Chuck de Duitse herder & Norris de grote keeshond!

Chuck is hier bijna 5 jaar geleden komen wonen als Pup van 6 weken... Het is een echte sul en zit het liefst bij je op schoot  ::) maar hij is een beetje zwaar....  :-[
Norris is hier 2 jaar geleden komen wonen en is het vriendje van Chuck geworden... beiden zijn mannetjes met een zelfde karakter... het klikt heel goed tussen de twee, en Norris is altijd bij Chuck in de buurt te vinden....  Een tijdje geleden zijn ze gezellig samen op stap gegaan, ze hebben het poortje opengekregen van hun verblijf en zijn de hele morgen gezellig aan de boemel gegaan... met de dierenambulance zijn ze terug gebracht, maar blijkbaar hebben ze erg genoten van hun uitstapje, want toen de dames van de dierenambulance weer weg wilden gaan, ging Chuck gezellig weer in de auto zitten....  :o :o :o





Kiwi & Kerrie, de kaka's die nu in de buitenvoliere zitten... ze vermaken zich goed in de voliere waar ook de valkjes verblijven.... ze hebben een heel leuk spelletje bedacht.... het nestje kapot maken van Gerda de diamantduif  :-\ met z'n tweetjes gaan ze zitten wachten tot de kust veilig is... en dan gaan ze er effe goed tegenaan, tot dat het nest letterlijk en figuurlijk onder de boom ligt  :-\ :-\ :-\



Gerda & Johan de diamantduifjes!
Deze zijn vernoemd naar oude buren van ons die hier hebben gewoond. Momenteel hebben dit stel een nestje, Johan zoekt de stokjes, Gerda maakt het nestje mooi, maar helaas heeft dit nestje niet zo'n heel lang leven.... het wordt telkens kapot gemaakt.... eerst door Nikki de valkparkiet, nu door Kiwi en Kerrie  :-[



Dan hebben we nog 4 kwarteltjes, die lekker rond scharrelen op de grond  :D

Caroline

Hey leuk!!!!!

Tuurlijk kom ik je hier ook volgen.  8)

Liefs Caroline.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Leuk al die dieren!
Mooi hoor!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Sally

Leuk leuk. ;D

Kakaries en Valkjes gaat dat goed samen?
Anders wil ik (als de voliere er eindelijk komt) ook wel n koppeltje bij mn valkjes zetten. Ik vind het erg leuke diertjes!

Paula

De kakariki kan goed samen met de valkjes in de voliere. Echter, tijdens het broedseizoen gaat dat absoluut niet! De kakariki moet dan apart gezet worden.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

*Manon*

Inderdaad!!
Ik heb 1 koppeltje kaka's in de voliere tussen alle valkjes.

Overigens heb ik ook een paar eitjes in een schaaltje in het binnenhok liggen.. die zijn van Jindi, maar als ik de eitjes in het blok ga leggen, durft ze er niet in en omdat het eigenlijk ook nie de bedoeling was om nu al een nestje groot te brengen, laat ik het zo... Kiwi de kaka, zit er gewoon bij in het binnenhok, maar blijft keurig van de eitjes af  :D
goed opgevoed hé.... nee hoor, heeft daar niks mee te maken... ben al lang blij dat hij hier even af blijft, want ik had ze laten liggen zodat Jindi stopt met leggen... twee liggen er bij de B-tjes, ook van Jindi, dacht eerst dat ze van zazcha en zaura waren, maar dat blijkt nie zo te zijn... afwachten nu maar wat er uit komt  ;D

Saar


Kaatje

Hoi Manon,

Leuk boekje zeg over je andere dieren, spannend met de eitjes van Jindi, ik ben ook benieuwd wat er uit gaat komen  :D

christa

ha manon met je kleine dierentuin waar zijn je schaapjes dan........................................ :P

maar verder mooi hoor!


groetjes mij ;)

patty_dordtse valkjes

Super leuk dat je ook hierover een boekje gaat beginnen.

je brengt straks mij nog op ideeen haha...


de dondersteen verhalen van mijn kleine joey bv  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Manon*

7 juni 2010, 11:17:58 #10 Last Edit: 7 juni 2010, 11:20:08 by *Manon*
De schaapjes zijn niet van ons Christa, maar jij mag ze morgen wel even tellen hahahaha wel oppassen dat je niet in slaap valt hoor, dan zit ik alleen koffie te drinken, vink ook nie zo gezellie  :P :P :P

David & Lisa hebben net een badje genomen.... ze zijn heel erg leuk en volledig zelfstandig al zo'n twee weekjes.... die zijn snel hoor  :o

Ze zaten nog steeds in mijn kleine witte kooitje, maar ga zo even de grote ferplast kooi schoonmaken en dan hebben ze lekker ruimte... al vliegen ze meer los dan dat ze in de kooi zitten...

Vanmiddag ga ik met Jael kijken naar twee hangoor dwergkonijntjes... ik had haar beloofd als ze goed haar best ging doen op school en over zou gaan naar groep 4, ze een konijntje zou krijgen, maar één konijn is ook maar één konijn dus het worden er twee....  ;D ;D ;D ;D ;D
Ik wou eerst voor twee jonkies gaan, maar heb een hele leuke advertentie gezien van een konijnenpaartje van 2 jaar die heel lief zijn met elkaar en waarvan het mannetje al gecastreerd is, dus daar gaan we vanmiddag naar kijken.

Het is de bedoeling dat Jael ze totaal gaat verzorgen, we gaan naar de bieb straks om een boekje te halen hoe ze de konijntjes moet verzorgen en ik zal de komende weken haar helpen hoe ze het hok moet verschonen en welk voer ze mogen hebben en wat niet... het worden dus echt haar konijntjes, omdat ik het gewoon belangrijk vind dat ze de verantwoordelijkheid hier voor leert dragen.
En ze heeft er zelf ontzettend veel zin in!

Ze komen buiten te staan, dat zijn ze ook gewend, en aangezien wij een heel grote tuin hebben, mogen ze geregeld lekker buiten lopen.
Het wordt hier zowaar nog een echte kinderboerderij.....  geweldig zoveel dieren!!!
Het hok mochten we erbij hebben met een ren en speelgoed e.d.
Geeft toch een fijn gevoel dat je twee konijntjes een fijn huisje kunt bieden.

De konijnen zullen wellicht een naam hebben, maar Jael wil zelf leuke namen bedenken.... ik ben benieuwd  ::) ::) :D

carco

Leuk zeg: ook al konijnen bij jou!
Ik heb er ook 2 , maar die zitten binnen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sjet

Leuk  Manon  ook hier een boekje .
over  ook  al je andere dieren  en ik moet zeggen de konijntjes  zijn erg leuk hoor ?
en dat Jael er gek  mee is  heb ik wel gehoord toen ze  het vorige weekend hier logeerde .  en zondag middag hebben we ze dan in het echie gezien  leuke hang oren zijn het  .
veel succes hier  met je boekje  .

Groetjes en liefs  je  Ma    Georgette

Kimm

hee wat leuk, een beestenbende boekje  ;D
mooie foto;s manon!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi,

Nog geen foto's van de konijnen Knabbel & Babbel, maar kan wel zeggen dat ze erg lief zijn!
Ze eten al uit onze hand maar zijn verder nog wel wat schuw,maar dat heeft even tijd nodig....

Vanmiddag naar de DA geweest met Norris, onze witte keeshond, hij was heel sloom, wou geen koekje, wou niet even lekker een potje donderjagen en hijgde als een gek...  :-\

Nu heeft hij vorig jaar eens een stuk touw opgegeten, wat vast zat in zijn darm en daardoor gedroeg hij zich ook zo. Gelukkig is daar geen operatie aan te pas hoeven te komen en is het met medicijnen weer goed gekomen, dus eigenlijk dachten we nu dat hij weer wat opgegeten had.... maar hij poepte vanmiddag gewoon en ook plastte hij....

Nu blijkt dat hij gewoon last had van de warmte.... hij heeft namelijk nog steeds een ontzettend dikke vacht. Hans heeft hem al wel korter geknipt, maar denk dat we hem even moeten scheren tot zo'n cm lengte ofzo...  nu het koeler wordt, is meneer ook weer een beetje de oude, dus de warmte zal hem dwars hebben gezeten...

Liefs Manon