23 mei 2024, 18:05:31

douche vragen

Gestart door Qwerty de Heer, 21 mei 2010, 17:46:33

« vorige - volgende »

Qwerty de Heer

Hallo,

We hebben een mooi groot bad voor de parkieten, met dak én ladder, maar erin douchen, ho maar. Maar Andreya wil wél in de piepkleine waterbak douchen, met alle moeite want ze past er niet in.

De vogels zitten wel op het bad en op de rand maar niet erin.  Hoe krijg ik ze in het bad? Wat kan ik doen om ze in het bad te krijgen? Waardoor willen ze niet in het bad douchen?

Elles

haha herkenbaar. mijn kip en cairo die hem naadoet, baden ook in hun drinkbak. ook ik heb een badje. je kun het proberen als de zon op ze schijnt(dan neemt kip meestal een badje), de drinkbak even weg te halen, mischien dat hij dan gaat. Maar bij kip heeft dat ook niet gewerkt....eigenwijs beestje:P

biene

ik dacht eerst dat t badje misschien een klein beetje te groot was (bedreigend) maar als ze op t randje gaan zitten vinden ze t ook niet echt eng.
als ze tam zijn kan je ze ook buiten de kooi aan t badje laten wennen. Zet t neer op een plaats waar ze graag zitten of ga ermee aan tafel zitten en ga heel uitgebreid en interessant zitten spetteren  ;D heeft hier in elk geval gewerkt, want alles wat jij leuk/mooi/lekker vind vinden zij vaak ook errug boeiend  ::)