16 april 2024, 13:53:17

buitenvoliere!!!

Gestart door Manouk, 20 mei 2010, 11:30:19

« vorige - volgende »

Manouk

Na veel wikken en wegen toch besloten een buitenvoliere te gaan bouwen voor mijn dames en heren...
Gaudi en Coco blijven bij mij binnen en de andere 4 gaan lekker buiten rondvliegen :D
ik heb de plek van de voliere al bedacht...
Hij komt aangrenzend aan de schuur zodat ze ook lekker naar binnen kunnen als ze willen..
Ik zat te denken aan een voliere van 2 meter breed en een meter diep...
dit moet toch goed kunnen voor 4 valkjes??
Ik ben er alleen nog niet uit hoe en wat ik wil, maar dat komt denk ik nog wel..
Hij hoeft er ook nu nog niet te komen, maar toch wil ik dit jaar wel iets moois in de tuin maken :D:D:D:D
ik krijg nu al helemaal kriebels ervan.....

liefs
Manouk

Manouk

http://link.marktplaats.nl/348448339

hier de advertentie van de voliere die ik op het oog heb..
ik vind hem echt super gaaf..

hier komen dan dus Gucci en Donna, en Dior en Gianni in,..
de andere twee blijven bij mij binnen..

Ik hoop dat het doorgaat, want word nog lastig met vervoeren... :(


mariejj

Is het gaas wel geschikt voor valken?  Het is namelijk een voor tropische vogeltjes ingerichte voliere  ;)

Manouk

ok..
wat is het verschil in gaas dan tussen valkjes en tropische vogels??
ik zag wel dat het enkel gaas was, dus ik was van plan om aan de binnenkant nog gaas te maken voor mijn valkjes gaan verhuizen...
ik heb nog geen reactie gehad van deze beste mensen, dus ik weet nog niet of hij uit elkaar te halen is!!
anders krijg ik hem denk ik niet hier in de tuin :(

mariejj

De draaddikte  ;)  voor tropische vogels kan je dunner gaas gebruiken.  Valkparkieten en grotere kromsnavels zouden dit stuk kunnen bijten, en het snijdt in de pootjes als ze klimmen.
En als het geplastificeerd is zullen ze dat er volgens mij af bijten.
Tja dubbel gaas, ikzelf vind het niet echt nodig, lijkt me alleen maar lastig dan zie je de vogels zowat niet meer?

Maar weetje wat ik denk, dat je misschien beter zelf (of handige vriend/buurman ect.)  zon voliere kan maken.  Het zijn wat balken met gaas erop,  dat is zowat net zoveel werk dan dat je deze uitelkaar haal, vervoer en weer in elkaar moet zetten.  ;)

Geo

Leuke voliere hoor.
wat dat gaas betreft, ik denk dat het wel goed is. het is dat vierkant gemaasde gaas. en ik zou het zeker  dubbel maken. om evt katten tegen te houden hun poten door het gaas te slaan. om het verminderde zicht op te lossen, kun je voor dat je dubbel maakt aan de kant vanwaar je er doorkijkt zwart rollen met metaalverf, dan dubbel maken en nogmaals de buitenkant rollen. Op deze manier kun je je vogels perfect zien door het gaas.

Succes