19 april 2024, 01:08:19

raar maar waar

Gestart door marit85, 18 mei 2010, 21:32:37

« vorige - volgende »

marit85

Dit klinkt misschien een beetje vreemd maar mijn valkje Ciao is TE tam en aanhankelijk.
Dat lijkt misschien erg leuk maar hij is gewoon niet bij ons weg te slaan en als je hem dan in zijn kooi zet en de kamer uit gaat raakt hij in paniek.
Ook heeft hij volgens mij erg veel last van zijn hormonen.
Haha hij heeft een voetenfetisch en gaat op elke voet, schoen of sok zitten rijden.
Nu vraag ik mij af of het misschien een goed idee zou zijn er een valkje bij te nemen, alleen zit ik dan weer met het volgende dilemma.
Ik wil mijn valkje wel heel graag tam houden en er dus ook een tam valkje bij willen hebben. Alleen als ik een jong valkje koop weet ik het geslacht natuurlijk niet. Ik heb geen idee, maar kunnen 2 mannetjes wel bij elkaar of moet ik dan op zoek naar een iets ouder vrouwelijk valkje.
En hoe laat je je valkjes aan elkaar wennen? Ciao zoekt al wel alles op waar hij zijn spiegelbeeld in kan zien ( heb geen spiegeltje in zijn kooi)
Graag wat tips en adviezen hier voor! Ben gek op Ciao maar word nu ook af en toe gek van hem.

Hermien

Ik heb vier tamme mannekes en dat gaat prima! In ieder geval nooit 'gedoe' met popjes die eitjes gaan leggen of, in het ergste geval legnood krijgen. Hier in huis ben IK het popje waar mijn mannekes zo dol op zijn. Lees maar in mijn boekje : Nieuwe vluchten van mijn 'vliegtuig'.
Voor de aanschaf kun je bij veel kwekers hier op het forum terecht. Zij kunnen in principe een valkje voor je kiezen dat qua karakter bij dat van jouw valkje past en ze over het algemeen al heel tam maken. Het geslacht kan bepaald worden door een DNAtest en dat kun je een kweker vragen voor je te laten doen. Kost wel wat extra, maar dan weet je zeker dat je een man of pop hebt. In jouw geval is het zeker aan te raden om voor je valkje een vriendje erbij te nemen en als je mijn hierboven gegeven advies opvolgt zul je zien dat ze het leuk met elkaar hebben, maar ook nog genoeg om jou gaan geven.

Succes!

                                 ;D   ;D   ;D   ;D

marit85

heb jij iemand die je aanraad voor mij. Vind het inderdaad wel belangrijk dat er rekening gehouden wordt met het karakter van Ciao want dat beestje is mn alles maar ben gewoon bang dat hij nu niet helemaal gelukkig is.7

Hermien

Ik stuur je ff een pb-tje.