24 mei 2025, 18:42:17

jong schut met hoofd

Gestart door kellytjuh, 19 mei 2010, 15:46:10

« vorige - volgende »

kellytjuh

Hallo,

Ik heb een jong valkparkietje wat nu net 4 dagen uit het blok is zitten, het hij schut constant met het hoofd als ik tegen hem praat. Hij schut echt hevig nee zeg maar. Dit doet hij niet alleen als ik tegen hem praat, maar zoiezo als ik gewoon praat tegen een van mijn vogels. Als ik niks zeg schut hij ook niet met zijn hoofd. Hij zit met meerdere valken in een kooi (ik kweek ik kolonieverband) en bij het horen van hun gefluit schut hij niet met het hoofd. Snapt iemand waarom hij dit doet? En gaat dit over?

Groetjes Kelly

Nynke

Wat ik wel eens begrepen heb, is dat als je tegen ze praat dat dit wel eens hard kan overkomen voor hun en dat ze daarom schudden.

Wij hebben zelf ook een valkje dat als je tegen hem praat dat hij begint te schudden en dit is gewoon door je stem.

Maar misschien krijg je nog meer antwoorden...

ruben08

Hallo,

Bij mijn valkje was dat ook.
Telkens als we tegen hem praatte schudde hij zijn hoofd.
Maar nu niet meer omdat hij het herkent en al veel gehoord
heeft.

Je moet nu ook niet de hele tijd tegen hem praten misschien verbeeterd het later als hij wat ouder is.

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^

jeroenn

ik denk dat je tehard tegen hem praat of te dicht bij zijn oortjes.
gebeurt vaker als je bv. het muziek tehard hebt staan doen ze het ook vaak.

en ruben volgens mij heeft het daar niks mee temaken ;) ::)

kellytjuh

Hallo,

ik heb gekeken of het aan het harde praten ligt.
maar zelfs als ik heel zachtjes fluister schut hij met zijn hoofdje. Dus daar ligt het denk ik niet aan.

groetjes kelly

ruben08

Citaat van: jeroenn op 20 mei 2010, 19:06:18
ik denk dat je tehard tegen hem praat of te dicht bij zijn oortjes.
gebeurt vaker als je bv. het muziek tehard hebt staan doen ze het ook vaak.

en ruben volgens mij heeft het daar niks mee temaken ;) ::)

Nu shud mijn valkje nooit met zijn hoofd en als er dan iemand onbekents komt schud hij nog een beetje met zijn hoofd
...
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^