14 mei 2025, 12:44:10

Eitje(s)

Gestart door pirpir, 18 mei 2010, 15:24:17

« vorige - volgende »

pirpir

18 mei 2010, 15:24:17 Last Edit: 18 mei 2010, 15:42:08 by pirpir
Hoi, heb onlangs een broedkoppel valken gekocht, heb voor de zekerheid het broedblok ook meegenomen, heb het na een paar dagen erin gehangen(vogels zitten in buitenvoliere(villa ;D)
Ik zag ze sinds 3 dagen in het blok zitten, gisteren zag ik een ei, broeden doen ze allebei, maar soms gaat het mannetje overdag eruit, is dit normaal?
Heb het 1 en ander wel gelezen hier, maar wil toch het zekere voor het onzekere, is mijn eerste koppel.
Ik las dat ze ook alleen contstant gaan broeden als alle eitjes er zijn, wat verschilt tussen 3-6 eieren.
Maar heb ergens gelezen dat ze soms om de dag of om de 2 dagen een eitje leggen, en zou ik elke dag of om de dag ff in het broedblok mogen kijken of is het liever afgeraden omdat het koppel de eitjes zouden gaan verstoten ?
Heb eivoer bij hun voer en apart in een bakje gedaan en trosgierst.

Dit waren mijn vragen tot nu toe.

Foto van en in hun Villa ;D

Rianne

Als er eenmaal een eitje is gelegd in het blok, zullen er wel meer volgen. Elke dag kijken zou ik afraden, het koppel is nog maar net bij je en het zou zonde zijn als ze daardoor het blok zouden verlaten. Ik zou over een dag of 4 pas kijken :)

pirpir

bedankt voor je snelle reacktie rianne ;)
ja d8 ik ook, ze zitten nu weer in het blok, hebben het weer gedaan en denk dat ze weer een eitje aan het leggen is :D

pirpir

Wat voor mutaties kan ik verwachten binnenkort ?
man is een bonte witmasker ?
vrouw is een albino. (zie foto)
heb gekeken bij de Mutatie calculator maar weet het niet zo goed :-\

Valk1969

Moeder:witmasker lutino (is een albino)
Vader:bont witmasker

man afkomst:
100% witmasker split voor bont {X2: lutino}

pop afkomst:
100% witmasker split voor bont

De albino pop kan ook nog opaline zijn dan komt er bij de man split opaline bij. Als de pop ook bont is dan zijn alle jongen bont en als de pop split bont is dan is de helft van de jongen bont en de helft split bont.
Bij een albino pop of man kan je niet zien of ze opaline of bont zijn.
Als de man ook split opaline is dan zijn alleen de poppen die eruit komen opaline en de mannen kans split opaline.
Is de man ook split lutino dan komen er zowel mannen als poppen uit die albino kunnen zijn.

Heb je een wit donsje met rode ogen in het nestblok liggen dan weet je gelijk al dat deze man ook split lutino is  ;)
Gr,

Patrick

pirpir

De kweker waar ik ze van had overgenomen zei dat de jongen albino's zijn, maar heb wel gezien dat ze een gele donsje hadden.(ze hadden een jong die het niet had gered toen ik ze zag, kan het zijn dat het wildkleur wordt, of is het mogelijk dat er albino's uitkomen ?  ::)
Ben echt benieuwd wat het gaat worden, nog een dag of 6 hopelijk, kom ik er8er :D ;D
alvast bedankt voor je reactie patrick, zodra ze uitkomen plaats ik een foto en hou ik jullie op de hoogte... ;)

pirpir

7 juni 2010, 14:02:33 #6 Last Edit: 7 juni 2010, 14:10:31 by pirpir
nou mensen, gisteren is het eerste donsje uitgekropen uit het ei.. :D het is een wit donsje, dus ben benieuwd wat het gaat worden..  :-*
Het popje is agressief als ik ff wil kijken of de andere eitjes uitgekomen zijn, maar weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil ze liever niet storen, maar wil wel graag weten hoe het gaat met het donsje, het kan nog wel eens misgaan heb ik gelezen..

hier een foto van het donsje...

Uploaded with ImageShack.us

pirpir

7 juni 2010, 14:07:33 #7 Last Edit: 7 juni 2010, 22:29:24 by pirpir
...

pirpir

7 juni 2010, 14:12:23 #8 Last Edit: 7 juni 2010, 22:29:38 by pirpir
....

Larissa

hey pirpir

Dat het vrouwtje agressief is is heel normaal
Wat ik altijd doe is ik klop een keertje op het blok zachtjes uiteraad he ...en noem dan de naam van de vogel....zo schrikken ze niet al te hard als je het blok opent.

Vaak ga ik met gestrekte hand in het blok zodat ze zo min mogelijk kans krijgen om zich vast te bijten in mijn vel...meestal schuift de pop of man wel ff iets of zodat je kunt kijken.
Wat je ook kunt doen is wachten tot dat ze beide even uit het blok zijn om dan gauw te kijken
Hoop dat het je lukt

groetjes Larissa

pirpir

7 juni 2010, 22:24:44 #10 Last Edit: 8 juni 2010, 16:36:56 by pirpir
nou, als ik in de voliere kom, beginnen ze al te blazen, met het mannetje is het geen probleem, die gaat aan de kant naar het hoekje, maar het popje valt aan, wat natuurlijk doodnormaal is, ze beschermt haar jongen natuurlijk :)
ik kijk er elke dag in om te zien hoe het met de jongen gaan, en meer ook niet.
alvast bedankt voor je reacties en tips Larissa ;)
hier nog een foto van vandaag met de andere jongen die is uitgekomen :-*

pirpir

het laatste of het eerste ei is groter dan de andere 2, maar hij is nog niet uitgekomen, hij zou vandaag toch wel uit moeten gekomen zijn, is het normaal dat deze ei groter is dan de andere 2 ? :-\

pirpir

10 juni 2010, 15:27:06 #12 Last Edit: 10 juni 2010, 15:30:33 by pirpir
Hoi, 1 van de eitjes is niet uitgekomen, heb net even gekeken, maar zie wel een donkere plek maar ik weet niet of die nog leeft, moet ik hem erin laten liggen of zal ik hem weghalen ?
heb net de 2 donsjes eruitgehaald en even gekeken, en weer teruggelegd, maar de man zit er niet op, alleen op het eitje, dus heb ik het eitje naast de 2 donsjes gelegd, en hoopte dat die er gelijk weer op zou gaan zitten, maar hij heeft het eitje weer onderzich en weggerold van de 2 donsjes ???
moet ik het ei nou gaan weghalen of ??? ??? ???

patricia

hoi
ik zou het ei laten liggen de pop komt er bij om de jongen warm te houden
ik geef je een tip
ben verzichtig met de donsjes er uit te nemen
ik heb het ook veel gedaan om te kijken bij mij zij ze dood gemaakt door de ouders
niet alle vogel vinden het goed
en verstoten dan de jongen
nu ik gewacht heb tot de jongen groter zijn gaat het goed
ben verzichtig ik had 10 dode vogels
maar niet elke vogel is het zelfde
veel geluk en plezier
groetjes patricia

pirpir

Hoi patricia, thnx voor de tip(s) ;)
Daar was ik ook al bang voor, maar heb ze er voor het eerst uit het blok gehaald, alleen als de pop uit het blok is, anders mag ik er niet eens naar kijken, laat staan pakken :o
Ik wil ze gaan ringen, en w8 gewoon tot ze een dag of 10 oud zijn. :)
het gaat nu wel goed, de pop is ze mooi aan het voeren geweest, telkens volle krop, ik kijk er elke dag in of het verder goed gaat en of ze genoeg krijgen en meer ook niet. ;)

groeten Pirpir... ;)