22 juli 2025, 16:41:50

welke (fallow) mutatie?

Gestart door JAN-, 17 mei 2010, 21:55:25

« vorige - volgende »

JAN-

17 mei 2010, 21:55:25 Last Edit: 17 mei 2010, 21:57:52 by JAN-
Van m'n kweekkoppel bronze fallow pop x .....fallow man zien de jongen er uit als 'gewone' lutino's, zonder enige bruin-waas (zie foto). Ik vermoed dat dit komt door door de vader (zie 2e foto), waarvan ik twijfel of het wel een gewone bronze fallow is. Misschien een bronze fallow lutino? Heeft iemand enig idee welke mutatie hij precies kan zijn, ook gezien de jongen, en wat zijn dat dan???

Rianne

Heb je misschien een foto van je valkje bij natuurlicht, zonder flits?
Je man kan split zijn voor lutino, maar dan blijven deze jongen fallows, omdat je fallow x fallow kweekt. Ik heb zelf nooit fallow gekweekt dus heb er geen ervaring mee.
Zit dit koppel apart of kweek je in groepsverband?

mariejj

De man ziet eruit als een gewone bronzefallow.
De jongen kunnen cinnamon bronzefallows zijn.
Zijn dit de 1ste jongen of heb je er al eerder jongen van gehad,  weet je de ouders van de ouders,  zitten ze apart?

JAN-

De afkomst van de man weet ik niet, da's nu ook net het moeilijke. Ik vermoed dat ie cinnamon bronze fallow is of misschien bronze fallow lutino.
De pop is in ieder geval 'gewoon' bronze fallow.
Als de man cinnamon bronze fallow is, dan zouden de jonge poppen dus ook cinnamon bronze fallow zijn, toch?
Klopt 't dat cinnamon bronze fallows aanvankelijk dan ook 'gewoon' lutinokleurig zijn, en later pas de bruine waas krijgen? En als ze dat zouden zijn, zijn deze 3 dus poppen, da's wel toevallig dan...
Of het zijn gewoon lutino's (evt. split voor bronze fallow), maar dan zou de vader cinnamon lutino moeten zijn, of bronze fallow lutino???
Dit zijn overigens de eerste jongen van het koppel.
Ik weet het dus echt niet!

mariejj

Goh nu je het zegt,,  de man kan ook cinnamon lutino zijn, maar erg donker dan. 
Maar met lutino heb ik geen ervaring over hoe die eruit zien met cinnamon.
Nouja als je straks een jong met zwarte ogen hebt dan weet je het in iedergeval.  :)  Hou je ons op de hoogte?

*Yvon

18 mei 2010, 22:04:17 #5 Last Edit: 18 mei 2010, 22:06:18 by *Yvon
Hoi hoi

Ik vind de man op de foto eerder grijzig.  ::)
Zou hij geen pale fallow kunnen zijn ??
Uit een fallow koppel komen alleen maar jongen met rode ogen ,toch ??   ;)

Nog even snel een berekening gedaan als pa pale fallow zou zijn.

Vader:
Pale fallow split voor {X1:Lutino}
Moeder:
Bronze fallow

Nageslacht man:
50% Wildkleur split voor Pale fallow Bronze fallow {X1:Lutino}
50% Wildkleur split voor Pale fallow Bronze fallow

Nageslacht pop:
50% Lutino split voor Pale fallow Bronze fallow
50% Wildkleur split voor Pale fallow Bronze fallow

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Moeilijk!!!!

Ik heb zelf een cinnamon lutino MAN, hij is wel een bleekmasker maar het gaat even om de kleur van cinnamon lutino. Na de eerste rui is hij echt beige geworden hoor ....

Ik zoek even een foto van hem erbij.  ;)

Links, Ashley, is een clearpied witmasker pop met 1 grijze veer, dus spierwit, recht, Jim, is een cinnamon lutino bleekmasker, zoals je ziet echt beige.

Hieronder nog een duidelijke foto ....

Links nogmaals Jim, de cinnamon lutino bleekmasker
Rechts is Dior, een cinnamon bronze fallow geelwang

Beide zijn mannen.

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

JAN-

Caroline,

interressante foto's/vogels!
De cinnamon lutino lijkt veel op die man van mij.
Alleen, als hij cinnamon lutino zou zijn wijken zijn jongen af van de uitkomst van de mutatiecalculator.
Bronze fallow lutino lijkt dan beter overeen te komen, ook omdat de ogen van de man niet zo fel rood zijn als een 'normale' bronze fallow. En ik weet niet of de jongen dan eerst 'lutino-kleurig' zijn, zoals de mijne....
Een andere optie kan ik niet bedenken, in ieder geval.
Pale fallow lijkt me in ieder geval geen optie.

Rianne

Ik zal er morgen eens een foto van mijn cinnamon bronze fallow geelwang man bij zoeken, die heeft helemaal geen bruine waas. Maar wel nog de rode ogen, het is dus sowieso een fallow.

mariejj

19 mei 2010, 01:43:22 #9 Last Edit: 19 mei 2010, 01:49:58 by mariejj
Zijn ogen wijzen dus weer op lutino,  van lutino's worden ze donkerder naar mate ze ouder worden.

Hoezo wijken de jongen af als hij cinnamon lutino zou zijn?  de jongen zijn toch precies lutino's.  ;)

Moeder:fallow
Vader:cinnamon lutino

man afkomst:
100% wildkleur split voor fallow {X1:  cinnamon lutino}

pop afkomst:
100% cinnamon lutino split voor fallow

•=Bonnie=•

Fallow met cinnamon heeft het effect van lutino, maar de vleugeluiteinden zijn dan wel donkerder.

De jongen zien eruit als lutino's... ik heb geen idee hoe een cinnamon lutino bronzefallow eruit zou zien.

Kun je een foto maken van beide ouders als ze naast elkaar hangen, dus bij hetzelfde licht?

JAN-

Mariejj; de uitkomst van de calculator van cinnamon lutino x fallow is idd. zoals je aangeeft, maar gezien de jongen zouden het dan allemaal poppen moeten zijn, EN betekenen dat cinnamon lutino's er exact uit (kunnen) zien als gewone lutino's, althans op deze leeftijd, want ik zie nu echt geen verschil....

'k zal binnenkort even een foto van beide ouders proberen te maken, want ik hoop het toch te achterhalen!

mariejj

Citaat van: JAN- op 20 mei 2010, 20:07:05
Mariejj; de uitkomst van de calculator van cinnamon lutino x fallow is idd. zoals je aangeeft, maar gezien de jongen zouden het dan allemaal poppen moeten zijn, EN betekenen dat cinnamon lutino's er exact uit (kunnen) zien als gewone lutino's, althans op deze leeftijd, want ik zie nu echt geen verschil....

'k zal binnenkort even een foto van beide ouders proberen te maken, want ik hoop het toch te achterhalen!

Dat het toevallig alle 3 poppen zijn kan toch?  Ik had vorig jaar ook een nest met 3 mannen.  ;)
Cinnamon lutino's zien er net zo uit als lutino's op deze leeftijd.  En volgens mij komt die bruine waas pas als ze ouder dan een jaar zijn.  :)

•=Bonnie=•

Ik heb nu ook een nest met 4 poppen, 3 albino's en een lutino bleekmasker. Dus dat kan best hoor :)

Het klopt dat je het cinnamon nu nog niet kunt zien. Ik kijk uit naar de nieuwe foto's, zou wel jammer zijn als de man geen fallow blijkt.

JAN-

Hierbij dan wat foto's van beide oudervogels.
De pop is de meest donkere, met een diepere bruintint en ook dieper geel van kleur, en duidelijk fel rode ogen.
Bij de man is dit allemaal veel minder, de kleuren 'fletser', maar wel aanwezig.

De opties voor de man, die voor mij nog open staan zijn:
Cinnamon lutino
Cinnamon bronze fallow
Bronze fallow lutino
Cinnamon bronze fallow lutino (bestaat die uberhaupt?)

De 1e twee foto's zijn zonder flits genomen, de andere met..
Hopelijk kan iemand er iets meer over zeggen.