12 mei 2025, 02:10:25

SChreeuwen

Gestart door sander1980, 17 mei 2010, 11:09:06

« vorige - volgende »

sander1980

ik heb sinds een jaar een kei leuke valkparkiet , niks mis mee op 1e gezicht , hij praat , zegt kei veel dingen , hij zingt , maar het ergste is dat ie sinds wij een baby hebben hij erg schreeuwt,
en het word steeds erger ,
ik probeer hem te negeren ,en evt bij rust hem te belonen ,
maar het veranderd niks ,
de kleine word steeds wakker van zijn geschreeuw,
zijn er dingen die ik kan proberen om hem rustig te krijgen en dat ie dan alleen praat en zingt en kletst enzo ,

ik hoor graag reacties,
groetjes sander

bobbie

Hoi hoi,

Dit dametje vindt misschien dat ze te weinig aandacht krijgt, in ieder geval minder dan voorheen. Klopt dat?

je doet er al veel aan. Wat je nog zou kunnen doen is de kooi qua indeling veranderen, verse takken inhangen, speelgoed wisselen, of .......... en dat vindt ze waarschijnlijk het leukst (als het goed is): een vriendje erbij.

Zelf heb ik een roeper die ik opvang. Riep heel de dag bij het vorige adres. Ik heb het 2 weken aangehoord en totaal genegeerd, nu is het helemaal over. Wel zit ze bij vogelvriendjes, dat scheelt ook natuurlijk. Voorheen zat ze in haar uppie en nu heeft ze 4 vogelvriendjes.

Als me weer wat te binnen schiet zal ik het hier melden, nu weet ik het even verder niet. Er zullen vast meer tips komen.

Succes, Nel :)

Moppers

Mijn vogeltjes mogen regelmatig helemaal uit hun dak gaan, het liefst doe ik dan ook lekker mee. Als ik vervolgens ga minderen, doen zij het ook.

Als ze op een nogal onhandig moment flink wat geluid produceren (bijvoorbeeld als ik aan de telefoon ben), dan weet ik ze meestal met een ssssssshhhhhhhh wel weer rustig te krijgen. Als ze dan stil zijn, krijgen ze een 'goed zo'.
Dit werkt alleen nog niet bij nieuweling Joris, die fluit meestal gewoon door.

Jouw valkje doet het meer sinds er een baby is, maar waarom? Hoe reageert hij op de baby? Is het interessant, iets wat ervoor zorgt dat hij minder aandacht krijgt, vindt hij het geluid dat de baby niks, mist hij de baby als die ligt te slapen?

sander1980

het is idd sinds de baby eris, maar hij doet het niet speciafiek op momenten dat ze op bed ligt , maar ook als ik de kamer uitloopt , of als hij geen aandacht krijgt ,
stel ik geef hem een uur continue aandacht in periodes van elke keer 5 minuten , dan wilt ie aandacht houden ,
maar ik heb een leuk filmpje gemaakt met de baby en valkie bij elkaar voor de kooi , gaat ie zingen en praten, maar zodra geen aandacht is gaat ie kei hard schreeuwen ,
zou dit nog op te lossen zijn ?

Hermien

Lijkt mij dat je er goed aan doet om een valkje erbij te nemen.

Monique!

Hallo,

Ook ik word 's morgens gek van Milo. Ze schreeuwt enorm (negeer ik altijd) en in de loop van de dag neemt dit weer af. Ik word er soms wanhopig van. Zelf gooi ik het op de hormonen. Er is verder niets veranderd. Zal het uitmaken, dat het al zo vroeg licht is? ???

Groetjes, Monique!

Saar

Sander, ik denk dat je valkje jaloers is op de baby!
Ik denk ook dat je er goed aan doet om er een 2e valkje erbij te nemen :)

Moppers

Sander, ook ik denk dat je valkje behoefte heeft aan meer aandacht en dat een soortgenootje hem daarom goed zal doen.

Monique, dat kan er inderdaad mee te maken hebben dat het steeds eerder licht wordt. Bij mij blijft het stil tot de gordijnen open gaan, aangezien de gordijnen redelijk goed verduisterend zijn. Eerder genoemde nieuweling Joris heeft ook dit alleen nog niet door (of hij is gevoeliger voor het licht), dus die zit op zondagochtend om 7 uur al fijn gezellig te fluiten.
Je kunt het 's ochtends fluiten voorkomen door de kooi/voliere te bedekken met een doek die het licht tegenhoudt (maar wel ademt). Zo lijkt het langer donker te zijn voor Milo.

sander1980

hey hye , zal het dan niet zo zijn als ik er een tweede valk bij neem dat die dan samen gaan zitten schreeuwen ?
want dat wil ik dan ook nie hihi
gr sander

Saar

Dat schreeuwen is om jouw aandacht te krijgen.
Als je een soortgenootje er bij zet, dan horen ze naar elkaar toe te trekken en minder te schreeuwen om jou ;)

Zelf heb ik een wildkleur man, en die schreeuwt ook de longen uit z'n lijf als hij aandacht van me wil.... Hij zit met een ander koppeltje in de kooi en bleert maar om aandacht....
Voor hem is er ook een vriendinnetje onderweg ;) Want hij heeft dit niet altijd gedaan. Toen hij alleen bij de man zat, waren ze gewoon rustig. Ik heb toen een popje uit de voliere moeten halen. Was 's nachts van de stok afgedondert en zat vol met stront... Het had nogal hard geregend die nacht en alles was dus zeiknat :-\ Kon dus niet meer vliegen toen t opgedroogd was... Dus sinds hij 'buiten de boot valt' heeft hij dit gedrag...