18 mei 2025, 23:15:27

verhuizing

Gestart door jacko, 4 januari 2004, 17:07:34

« vorige - volgende »

jacko

hallo allemaal

hier ben ik weer ik ben verleden maand verhuisd en ik had jullie gevraagd hoe jacko beste kon vervoeren toen zei jullie in een vervoersdoosje of gewoon in de kooi.ik had jacko gewoon in de kooi gelaten,en jacko had schik in de auto jacko vond de koplampen van de auto's leuk.Dat wou ik jullie even op de hoogte brengen zou jullie misschien wel leuk vinden. Oja voor dat ik nog vergeet aan deze kant nog gelukkig nieuw jaar.

groetjes miranda en jacko

Marianne

Hoi Miranda,

Wat fijn dat het goed gegaan is met de verhuizing.
Heel veel plezier in je nieuwe woning.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Liek

Hey Miranda,
ik wilde reageren op je verhaal dat je valk het zo leuk vind in de auto!
Mijn ouders stonden vroeger op een camping waar we in de zomer elk weekend met het hele gezin heen gingen. De valkparkiet ook. De kooi was wel een beetje groot om mee te nemen. Daarom had hij thuis een kooi en op de camping een kooi. Voor het vervoer had hij een 'reiskooitje', dit was een piepklein kanarie hokje. Mijn vader had daar een dikke stok (voor valkparkiet voeten) ingemaakt. De valkparkiet paste dan ook rechtopstaand precies in het hokje. Het kuifje stak er aan de bovenkant ook een stukje uit.
Hij paste dan ook niet makkelijk door het deurtje. Als je de valkparkiet op je hand neerzette en voor het deurtje hield, bukte hijzelf zodat je hem in het kooitje kon zetten. Hij ging een soort van op je hand liggen... Een ding is zeker hij vind het dan wel leuk in het kooitje en dat was te merken ook... tijdens de autoreis van ongeveer 3 kwartier ging hij alle liedjes fluiten die hij maar kende! Gekke vogel he!
Groetjes Liek

Tara

Hoi hoi,

toen ik vroeger naar mijn oma ging slapen ofzo, moest mijn valkje altijd mee, hij moest, ok ... In de auto in de kooi :-).

Nou, heel zijn 'kermis' van zijn kooi tringelingerde en ie was dan boos op zijn spulletjes, maar hij floot en babbelde steeds, hij vond het vervoer duidelijk ook wel echt leuk ;).

Blij dat het bij jou ook goed is gegaan, ook prettige feestdagen verder, alhoewel, morgen? ::)

Paul

Hoi Miranda,

Fijn dat het zo goed is gegaan met het verhuizen van je valkje.
Als ik er een meeneem zitten ze ook altijd naar buiten te kijken en zeker naar struiken of bomen kijken ze heel graag :-)
Misschien zien ze daar toch iets bekends in en willen ze er dan graag heenvliegen.
Soms als we een tamme meenemen mag ie ook wel eens los in de auto en ze blijven dan vaak op je schouder zitten.
Het is alleen oppassen dat je dan geen raampjes opnedoet want dat deed mijn vriendin toen wel per ongeluk toen er een los in de auto zat.
Gelukkig was er verder niks gebeurd en was het raam snel dicht.
Maar nu heb ik ze altijd vergrendeld zodat dat niet meer kan.

Groetjes, Paul

giovanni

hoi!
leuk dat alles goed is verlopen, met de verhuis en zo. Hopelijk vind ie zijn draai daar (en jij natuurlijk ook :)). Ik gebruik een klein kooitje of gewoon een doos, omdat ie nie echt heel tam is, dus is dit beter zonder licht.

Hellow Tara!!
Moest jij echt constant van je oma naar je huis sleuren met je kooi (incl. valkje ;))?? Moest je, of kon je hem niet missen?

En ja, VANDAAG is het niet echt een dag om te feesten??? jmr genoeg

jacko

hoi allemaal
bedankt voor jullie reacties ik ben heel blij dat ik er weer ben want ik heb deze site gemist wat problemen met de internetprovider maar nu is alles opgelost maar goed ik had jacko 1 dag in de kooi gelaten maar de andere dag wou jacko eruit toen jacko eenmaal eruit was had ik jacko de woonkamer laten zien maar omdat ik een openkeuken heb vloog jacko naar de keuken toe jacko was de weg kwijt en landen op de kookplaat gelukkig was de kookplaat niet aan anders was jacko geroosterd maar toen dat gebeurden zei ik tegen mijn vriend jacko had de kompas kapot......hahaha.

groetjes miranda en jacko

Tara

CitaatHellow Tara!!
Moest jij echt constant van je oma naar je huis sleuren met je kooi (incl. valkje ;))?? Moest je, of kon je hem niet missen?

Hoi,

nee ik moest totaal nie, kon 'm gewoon nie missen ... Helaas is ie nou al bijna 2 jaar overleden :(