12 mei 2025, 23:09:37

geslacht peanut

Gestart door Peanut2009, 9 mei 2010, 20:13:17

« vorige - volgende »

Peanut2009

hoi allemaal!

ik heb sinds vorig jaar een valkparkiet genaamd Peanut.
Volgens de vorige eigenaar van Peanut is hij geboren begin 2009. Toen ik hem kreeg heb ik ook al eens een foto geplaatst met de vraag welk geslacht Peanut is, daar kwam (geloof ik) uit dat zij een popje is. Zij is namelijk gepareld, deze parels heeft zij nog steeds. Laatst was ik in Pets Place met Peanut en de vrouw die daar werkt dacht dus dat Peanut een mannetje is. Wij denken nog steeds dat zij dus een popje is, namelijk omdat zij broeds gedrag vertoont. 's avond zit zij op d'r pedi-perch-stok met de staart omhoog en daarbij maakt zij ook geluidjes. Zij zit niet tegen de tralies aan. Bij de vorige kooi zat ze in een hoekje met haar staart omhoog tegen het plastic aan.. Misschien vind ze op de bodem zitten in deze kooi niet zo fijn omdat wij een tralie-bodem hebben. Wij hebben haar nog nooit een eitje zien leggen. maar nu was mijn vraag vertonen mannetjes ook zo'n broeds gedrag?
en kunnen jullie misschien iets aan de foto's zien over het geslacht van mijn Peanut?

Alvast bedankt namens Peanut en mij ;)

puckje1984

hallo
volgens mij is jullie peanut inderdaad een vrouwtje. ik heb het grapje gehad dat mijn mannetje als vrouwtje verkocht is en mijn vrouwtje als mannetje je ziet het namelijk niet als het nog jong is maar vaak herken je het aan het gedrag mannetjes tikken vaak met hun snavel op de stokken en etensbakjes echt machogedrag. en mannetjes kunnen vaak ook deuntjes na doen als je het blijft herhalen vrouwjtes gillen wat meer en kennen maar een of twee tonen. vrouwtjes zijn ook vaak wat rustiger als mannetjes dat is hier het geval
hopelijk heb je wat aan deze info

Anke

Hoi,
Als ik de foto zo bekijk, en je valkje is al een jaar, dan denk ik inderdaad dat je een popje hebt.
Ook het gedrag dat je beschrijft wijst op een popje.
Ze zit kippetje :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Inderdaad, ben het met Anke eens.

Als deze foto's recent zijn en je valkje is nu een jaar of ouder heb je 100 % zeker een popje.  :D

Een man van die leeftijd heeft zijn pareltjes verloren een grijze staart voor de gele in de plaats gekregen een en knalgele kop gekregen.  :D

Mijn valkje zag er hetzelfde uit als jouw valkje, was ook een gepareld valkje.

Nu 1 jaar oud heeft hij zijn volwassen mannelijke "kleed aangetrokken" ....

Geen pareltjes en gele staart meer ....

En een mooie gele kop!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peanut2009

10 mei 2010, 17:56:20 #4 Last Edit: 10 mei 2010, 20:15:46 by Peanut2009
Wat een knapperd!  ;D

Het zijn geen recente foto's maar zij ziet er nog precies zo uit..

Jel

Ik ben het met Carolien eens.
Als Peanut nog altijd gepareld is en niet zo een fel geel kleurig masker is het een popje, Mannetjes hebben een heel fel geel masker

Gr. Jel
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)