23 april 2024, 19:37:55

krijsen

Gestart door willianne, 14 mei 2010, 14:32:19

« vorige - volgende »

willianne

Hoihoi,

Sinds de laatste weken als Tara mij in  de kamer ziet rondlopen,en Tara zelf zit dan in de kooi dan krijst ze zo. Soms stopt het heel even en dan begint het weer.
Ondanks het negeren blijft dit gedrag.
Als zij uit de kooi is dan is ze stil,maar helaas kan Tara niet hele dagen uit de kooi.

Hebben jullie tips om dit gedrag te verhelpen en wat een oplossing zou kunnen zijn??

Fijn weekend!!

*Manon*

hoi Willianne,

Ik denk dat Tara ondertussen jou als haar partner ziet!

Koppeltjes vertonen dit gedrag ook... zit er een koppeltje in de kooi... vliegt de ene naar een ander vertrek waar de ene de andere niet ziet, dan gaan ze schreeuwen naar elkaar....

Hopelijk komen er nog wat antwoorden van anderen met tips... Ik weet niet wat je er tegen zou kunnen doen eerlijk gezegd, maar dat het vervelend wordt, begrijp ik heel goed!

Groetjes Manon

willianne

Soms denk je weleens van waarom  krijst ze zo,de kooi hangt vol speelgoed,ze komt genoeg uren uit de kooi.
Soms denk ik weleens zal een valkje erbij doen de oplossing zijn ???

Benieuwd naar tips van anderen!!

Saar

Ik heb het hier ook met Gerrit... Hij ziet mij en alles wat geel is als 'zijn' eigendom. Ik heb voor hem nu een meisje gereserveerd. Ik denk dat je het beste een vriendje erbij kan nemen voor Tara :)

Ida

14 mei 2010, 15:47:30 #4 Last Edit: 14 mei 2010, 15:49:34 by Ida
Hi Willianne,

Herkenbaar wat je schrijft. Onze Rico heeft ook dit gedrag gehad. Hij zag/ziet mij als zijn partner en zodra ik uit zicht verdween begon hij te roepen/krijsen. Hij wil graag bij mij zitten en probeert dat met krijsen voor elkaar te krijgen.
Blijf negeren, helemaal niets zeggen en ook niet kijken of naar de kooi gaan. Heel moeilijk hoor, maar dat heeft hier wel gewerkt ;D
Op dit moment heeft Rico weer een krijsperiode dus hij probeert weer aandacht te krijgen maar als ik hem volledig negeer wordt het minder.........

Succes  !
groetjes Ida

willianne

Hoi Allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Ik ga als 1e het krijsgedrag negeren (al valt dat niet mee :-\ ) En hou 1 dagboekje goed in de gaten (diegene over wie het gaat weet waar ik het over heb  ;D ;D ;)  )

Fijne avond!!

*Manon*

Ik ben benieuwd hoe het gaat het met het krijsen van Tara en ook welke knapzak je eventueel voor haar uitkiest....  ;)

Liefs Manon

willianne

Hoi Manon,

Het krijsen is nog steeds,soms word je er wanhopig van :-\
Probeer het te negeren.

Maar we houden vol en wie weet komt er snel een maatje voor Tara bij!!

:-*

*Manon*

zou erg leuk zijn  ;D ;D

nancytweety

Hoi allemaal,

ik heb ook een krijsprobleempje met mijn valkparkiet ???
mijn valkparkiet Tweety is 10 รก 11 weken oud. We hebben 'm nu 2 weken. Hij was binnen 5 dagen volledig tam en super lief. Sinds afgelopen zondag krijst hij echter voortdurend als mijn vriend of ik in de kamer zijn. Ik dacht hij wil vast aandacht, maar ook als ik 'm eruit haal blijft hij doorkrijsen. Hij wil overigens wel heel graag de hele tijd naar ons toe, lopend of fladderend. Daarom vind ik het ook zo gek dat hij niet gewoon tevreden is op het moment dat hij bij ons zit. Als we in een andere kamer zijn is hij stil, of maakt hij 'gewone' fluitgeluiden. Op het moment dat we de kamer binnekomen begint hij weer, en hij houdt niet op, ook niet als we 'm negeren. Heeft er iemand een idee of tip?? Want ik weet echt niet zo goed wat ik moet doen...
Alvast bedankt!

Groetjes Nancy