19 april 2024, 11:23:22

Valkparkiet iets af leren

Gestart door ruben08, 23 mei 2010, 13:34:54

« vorige - volgende »

ruben08

Hallo,

We hebben in de woonkamer een plant staan.
Bertje(man) als hij vrij is gaat hij de hele tijd op de rand van de bak van de plant en dan is hij van de aarde aant het eten/spelen.
Ik zou hem dat graag afleren.

Weten jullie hoe je hem dat afleert.

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Hermien

Sorry, maar dat kun je ze echt niet afleren, hoor. In de vrije natuur doen ze dit ook om op zoek te gaan naar eten. Plant weghalen is de enige optie. Om die reden (en ook vanwege het risico op giftige planten...) heb ik dus geen groen meer in huis. Enkel af en toe een bosje bloempies..... ;D

Sorella

Ik heb 1 plant in de kamer staan (gekregen) zolang mijn valkjes hem nog niet ontdekt hebben blijft hij staan waar hij staat, ontdekken ze hem dan verhuis ik hem naar een ander gedeelte van de kamer, dat werkt wel goed voor een week ofzo en dan verhuis ik de plant weer.

carco

Ikzelf heb een kruidenplantje staan en die verkiezen ze toch boven mijn andere plant en daar zitten ze bijna niet aan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Kaatje

Hoi Ruben,

Ik sluit me bij alle voorgangers aan, zoiets is bijna niet af te leren. Buiten het feit wat Hermien al aangeeft, ... ontzettend veel planten zijn ongeschikt als consumptie voor valkparkieten, ze kunnen hier heel erg beroerd van worden of er zelfs aan doodgaan als ze van de plant vreten.

Zelf ben ik er via een vriendin achter gekomen dat de plant Golliwoog, speciaal opgeweekt is voor huisdieren en deze planten zijn over het algemeen bij iedere Faunashop wel te verkrijgen.



Hier even een voorbeeld, inmiddels heb ik meerdere Gilliwoog planten in huis, het staat gezellig en het kan geen kwaad en er zitten nog bepaalde mineralen in die goed zijn ook  :D

Koop nooit de golliwoog in een tuincentra zonder het kaartje met huisdieren erop, het gaat hier dan namelijk om een ander soort Golliwoog die er wel sterk op lijkt maar net zo giftig is als de meeste planten!

Succes!!

Groetjes, Karin