19 april 2024, 01:44:51

cinnamon of wildkleur?

Gestart door Bianca, 4 januari 2004, 03:38:22

« vorige - volgende »

Bianca

hallo mensen.......
ik heb een vraagje,
Ik heb nog niet zo lang een nieuw valkje en die is aan mij verkocht als wildkleur maar na wat eigen research hmmm...... :-/
ben ik hier niet meer zo zeker van, kunnen jullie mij helpen? :(
Is cocktail nou een wildkleur of cinnamon?
hij/zij is nu ongeveer 4,5 mnd oud.
Ik denk zelf dat het een vrouwtje is vanwege haar afwachtende en rustige karakter. :P
Maar dit is natuurlijk geen zekerheid, zoals ik al uit veel van jullie verhalen heb gelezen. :D
Ik zal er wat foto's bij doen van cocktail en wat foto's van de voorbeelden die ik op internet heb gevonden.
Graag jullie mening. ook over het geslacht.
ik ben erg nieuwsgierig! wat jullie vinden! ::)





zo dit was cocktail en nu de andere foto's die ik op het net had gevonden

bovenstaand word beschreven als cinnamon mannetje

dit als cinnamon vrouwtje

Dit als wildkleur mannetje

En tot slot wildkleur popje

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Ik vind het zelf een beetje moeilijk zeggen, want op de ene lijkt ze wel op een wildkleur, en op de andere meer cinnamon, misschien omdat de foto's zo onduidelijk zijn?

Ook kan het een wildkleur zijn die een beetje aan de lichtere kant is, maar kan ook een cinnamon zijn, ikzelf vind het een beetje twijfelachtig, mjah, of anders word ik blind ::)

Bianca


Beter voorbeeld?
wel veel schaduw...........

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Missmelig,

Zeker op deze foto zou ik zeggen cinnamon.


Maar op een foto kan de kleur zo vertekenen dat het een cinnamon lijkt bijvoorbeeld.
De cinnamons van mij lijken soms wildkleur als ik ze op de foto zet.
Een wildkleur is echt grijs en een cinnamon een beetje kaneelkleurig.
Maar als ik die van jou zie lijkt ie op de meeste foto's cinnamon.
Het verschil is niet echt groot vind ik alleen een iets andere kleurtint.

Groetjes, Paul

Mandy

Hmmm, in mijn ogen heb je een wildkleur pop. Ik vind ze te donker en te grijs voor een cinnamon. Maar inderdaad op sommige foto's lijkt het wel, maar dat komt denk ik door de flits. ::)
De foto's die je gevonden hebt zijn foto's van perfecte valken zoals ze er eigenlijk uit horen te zien. De echte wildkleur hoort inderdaad zo donker te zijn, maar door het vele (foute) kweken ontstaan er minder "mooie" wildkleur valken die vaak lichter zijn (ik vind ze nog gewoon mooi hoor).
Zo hoort een goede wildkleur man eigenlijk bijna zwarte staartveren te hebben, maar ga die maar eens zoeken, wordt een zware klus. :-/
Ik heb zelf cinnamon valken en die zien er toch anders uit hoor. Zal nog wel eens foto's erop zetten.

Maar wat het ook is, ze is mooi hoor. :P
Zoals ze er nu uit ziet is het inderdaad een pop, maar zo zien alle jongen er voor hun 1e rui uit, dus ff de rui afwachten, maar het gedrag lijkt inderdaad ook wel op een pop.
Ook je lutino ziet er goed uit hoor, wat is dat, een hij of zij?
Veel plezier met ze! ;)

En mooie foto van je tattoo, kan je 'm iets groter laten zien? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Bianca

hallo allemaal, heel erg bedankt voor de reacties,
het blijkt toch moeilijker als verwacht want de meningen verschillen hihihihi. ;D
Dat was juist de reden waarom ik dit vroeg.
En als ik jullie verhalen lees zitten er toch wel veel meer achter dan verwacht ::)
ik zal later vandaag nog kijken of ik een goede duidelijke foto kan maken met daglicht.
Heb nu zelf het vermoeden dat het een wild kleur is maar je wie ben ik, maakt me ook niet uit hoor , ik vind het gewoon leuk om de juiste benaming te geven.
Ik zou Cocktail niet willen beledigen :D

He mandy,
De lutino is Punky die hebben we sinds november en volgens mij is dat toch wel een mannetje, zit soms heel stoer te doen met z'n vleugels gespreid en dan tegelijkertijd met z'n kop te "dansen" en te draaien weet niet wat NEE inhoudt en is erg dominant tegenover Cocktail, en begint langzaam aan ook dingen na te fluiten, in tegen stelling tot Cocktail die alleen maar brabbelt.................je wil het niet geloven terwijl ik die zin net tikte zat cocktail fuit fieuw(bouwvakkersfluitje) te doen op de stok :o
Dat is dus voor het eerst!
Punky is wat jonger dan Cocktail ongeveer twee maanden om precies te zijn.en is met de hand gevoed vanaf 5 weken.
Maar Cocktail is later aangekocht
En dan nog je vraag over de tattoo ik weet niet of ie groter wordt als ik 'm gewoon in het bericht zet, ik ga het proberen.
Groetjes bianca
http://www.valkparkiet.org/forumupload/valkparkiettattooprofiel1.jpg
nou het is dus gewoon een link geworden ook niet erg toch?
Stoer plaatje he?! Zelf getekend,deed wel pijn hoor........ :-X

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

giovanni

hello!
 heb hier zelf een wildkleur én een cinnamon, dus denk wel dat ik het verschil ken. Een cinnamon is een beetje bruinachtig, of zeer lichtgrijs; en een wildkleur is dus als al gezegd donkergrijs

Karin

hoi missmelig  ;D

Het is een wildkleur hoor. Cinnamon is heel duidelijk als je het ziet. Dan zijn ze echt bruin. Die van jou is gewoon een wat lichter kleurtje wilkleur.
ik zal zo ff een foto van mijn cinnamon neerzetten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hier is-ie dan :

Dit s mijn cinnamon pop. Echt duidelijk bruin dus.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Duidelijk bruin?

Ahum, ik ben blind, misschien omdat ze er niet helemaal op staan, maar ik heb nog cinnamon valkjes gezien die echt heel erg licht bruin zijn hoor.

Maar mijn voorkeur van je valkje (Missmelig) ligt ook bij wildkleur, want is op de meeste foto's zie j'm duidelijk als wildkleur staan. Maar dat maakt niet veel uit, wildkleur of cinnamon, hij ziet er erg lief uit :)

Bianca

vind ik ook tara ikheb echt mazzel gehad met m'n beesies
dus de eindstand is
taataataadaa........
2 wildkleur
1 cinnamon
en tara is na wat getwijfel toch ook overgestapt naar wildkleur
dus dat maakt drie keer wildkleur

hartstikke bedankt!
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

 Lichtbruin is toch ook duidelijk bruin Tara ? Het is in iedergeval duidelijk geen grijs  ;D Ik denk dat in België  "duidelijk bruin" wat anders betekend dan hier in Nederland  :D :D :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

5 januari 2004, 02:36:32 #12 Last Edit: 5 januari 2004, 02:37:21 by Paul
Hoi Karin,

Ik moet Tara wel gelijk geven want die foto van jouw cinnamon daar zou ik zo toch van zeggen dat het een wildkleur is hoor ik zie daar weinig bruin.
Maar ik heb ook als ik hier een cinnamon op de foto zet dat het net een wildkleur lijkt dus dat blijft toch moeilijk.
Het beste in een foto te maken in daglicht want door de flits worden de kleuren vaak niet natuurlijk.

Hoi Missmelig,
Op deze foto van mijn laatste nestje zie je duidelijk verschil tussen cinnamon en wildkleur.



De twee jongen links zijn cinnamon en rechts twee wildkleur alleen hebben die nog niet alle veren maar je kan duidelijk verschil in kleur zien.
Helemaal rechts zie je de pleegvader en die is gepareld maar de meeste parels zijn niet meer te zien.

Groetjes, Paul

Mandy

5 januari 2004, 03:05:30 #13 Last Edit: 5 januari 2004, 03:29:38 by Mandy
Huh?, ik vind het een duidelijke cinnamon hoor Karin. ::)

En jou foto is ook heel duidelijk Paul. ;)

Hier nog een foto van mij;

Links dus duidelijk een wildkleur man en rechts de cinnamon pop. ;D

En hier een foto van een cinnamon witmasker pop (links) en een lutino man (rechts);

Je ziet hier ook dat het geen echt bruin is, maar heel lichtgrijs. Cinnamon betekent letterlijk kaneelkleurig, bruin getint, maar zo kan ook zie je wel. ::)
Maar dat komt in dit geval ws ook omdat het om een witmasker gaat en die missen de gele en rode kleurstoffen, die hebben enkel grijs en wit, vandaar dat hier het bruinige aspect ontbreekt, maar het is wel degelijk cinnamon. ;)

Nou, zo te lezen is je lutino wel een mannetje hoor. :P

Mooie tattoo hoor.  :P
Pijnlijk...hmmm, vond ik wel meevallen, ik vond het wel een beetje vergelijkbaar met epileren.
Ik heb 'm in september op m'n enkel laten zetten (combinatie van 2 bestaande tekeningen);

Alleen kreeg ik gigantische eczeem en dat vond ik veel erger dan de hele tattoo te laten zetten!  :o
Er is hier al eens eerder over geschreven, ik kan je de link niet geven, maar als je bij Divers op de 4e blz kijkt zie je het onderwerp staan. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

tommy

hoi,
Missmelig vind het erg op een cinnemon lijken. Maak maar eens een foto overdag, kunneen we weer over nieuw een discussie voeren over de kleur hahaha. Zie je foto's nog wel eens. Doei
Annemieke