na overlijden Bogey nieuw knuffie

Gestart door bogey, 3 januari 2004, 22:22:56

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi Daphne,

ik zou je ook aanraden om een ander valkje te nemen, natuurlijk kan dat valkje Bogey nooit vervangen.  Maar de pijn wel wat dragelijker maken.  

Ik ben eens op je website gaan kijken en ik vind het heel mooi wat je voor hem gedaan hebt, waar hij nu ook moge zijn, hij is er vast heel blij mee maar ik denk ook dat het hem pijn doet jou zo verdriet te zien hebben.
Het was echt een schatje, dat kan ik uit de filmpjes en foto's duidelijk opmaken en er zal nooit geen 2de meer zijn als Bogey.

Weet je, toen mijn hond doodging (ik was toen 12 jaar) heb ik ook zo'n rouwperiode gehad en nu 12 jaar later, weet ik dat nooit zo geen hond meer zal hebben.
Iedereen komt jammergenoeg eens in zijn leven zoiets tegen, jammer dat het veel te vroeg moet gebeuren.

Maar ik denk wel dat een ander valkje je een beetje zal opbeuren.

Groetjes
Annouschka

bogey

9 februari 2004, 18:30:23 #31 Last Edit: 9 februari 2004, 18:30:55 by bogey
Hoi Anouschka Cybergirly, Suzanne en Marianne,

Stiekum denk ik dat ook..  ::)

Ik heb al mail contact met Lique gehad om een babietje van haar of iemand van het forum te kopen.... Even geduld hebben nog op de "eisprong" dus...  

Het is inderdaad niet goed zo lang te rouwen ...althans niet zo intens..  


Dank en groetjes Daphne

bogey

Ik sta op de valken wachtlijst by Lique en Karin (Kazoo)
dus als het nu  niet lukt.......  ::)

Ik kan bijna niet wachten...Ik weet nog niet of mijn voorkeur erbij zit dus het is nog heeeel spannend. Ook af en toe nog moeilijk als ik naar Bogey's foto;s kijk.....maar dan klopt toch me hart harder als ik die ukkies zie en denk ...ja     ik wil een kippieeeee


groetjes Daphne

Suzanne

Leuk joh Daphne. Ik weet zeker dat je een hele goede stap hebt genomen. Ik hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten op een nieuw kippie  :) Heb je ook nog een voorkeur voor een mutatie of ga je weer voor de wildkleur (die natuurlijk ook heel mooi is)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bogey

14 februari 2004, 14:55:30 #34 Last Edit: 14 februari 2004, 14:58:31 by bogey
Hoi Suzanne,

Nee deze keer geen wildkleur (ondanks dat ik dat toch de een van mooiste vind... Tja origineel he ....;)

Ik wil een cinnamon parel zodat als het een mannetje is hij niet te veel op Bogey lijkt qua uiterlijk , maar nog wel wat lijkt op zijn oorsprong.

groetjes Daphne
nog een paar daagjes en dan weet ik het van nest 1




bogey

12 maart 2004, 01:52:56 #35 Last Edit: 12 maart 2004, 01:55:16 by bogey
JIPPIE... ;D maar met nog raar gevoel van binnen aan overvloed voor Bogey mag ik over anderhalve week DINO ophalen bij Karin. Wat staat verdriet en blijdschap toch dicht bij elkaar .... ::) Het gaat geloof goed met hem/haar. Ik moet zeggen dat toen ik een week of 3/4 geleden besloot een valkje aan te schaffen het huilen niet meer dagelijks was....Ik heb iets om naar uit te kijiken.  :P Echter nu de tijd nadert denk ik toch weer veel aan Bogey en komen de waterlanders  :-[weer opdraven.  MAAR 2 keer per week is beter dan paar keer elke dag toch.......  :-/Ik heb wel veel zin in DINO en kan niet wachten tot ik hem kan vertroetelen en kroelen en liefhebben.

Tuurlijk zal het ff duren voor de intense band er is (als ie komt) maaarrrr dat heb ik er zeer zeker voor over. LEkker heerlijk een knuffie erbij ...

Groet Daphne

Hier een fototje zoals ie nu al is...Ik ga voor hem ook een dagboekje openen als ik hem heb en laat Bogey verder lekker Bogey zijn. met zijn eigen stuk.....

Shirley

Ik ben een tijdje niet op het net geweest, maar wil je toch laten weten dat ik het heel erg voor je vindt!
Je zal veel tijd nodig hebben om erover heen te komen denk ik. Ik ben nog steeds niet over het verlies van mijn valkje heen en dat is al 5 maanden geleden. Binnenkort krijg ik of een nieuwe valk of een dwergpapagaai, dat zal weer een hoop vreugde in huis brengen.

Heel veel sterkte met het verlies

Liefs Shirley

Suzanne

Hoi,

Wat leuk dat je een nieuw valkje krijgt. Ben heel blij voor je. Nu nog even geduld hebben tot Dino bij je is....Hij/zij ziet er erg mooi uit op de foto  :-*

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bogey

Thanx ! Shirley

Bogey is nu "pas" drie maanden geleden overleden en inderdaad het verdriet is nog steeds heftig aanwezig. Niet meer elke dag maar nog steeds "ongezond" :-/ veel huilen om hem.... Hij was mijn eerste valkie en enorm speciaal ook omdat ie me steunde toen ik afgelopen 2 jaar,  2 keer ben in het ziekenhuis heb gelegen. Hij voelde mij zo goed aan. :-* Zelfs nu zit ik weer te  :-[. Hij zal altijd bij me blijven en het zal inderdaad nog wel een tijd duren,....maar dat vind ik niet erg want hij verdient mijn verdriet.....

Ik hoop dat "DINO" me erbij kan helpen want het zijn zulke ongeloofelijke leuke gekke, eigewijze lieverds.  :P

Daphne

bogey

16 maart 2004, 20:39:54 #39 Last Edit: 16 maart 2004, 21:14:11 by bogey
Hoi Hoi ,

Het zal wel de spanning zijn omdat ik komende weekend Me nieuwe valkje mag ophalen...maar ik ben al weer 4 dagen aan het tranen. Ik heb ook net (stom misschien) het verhaal  nog eens door zitten lezen wat ik heb geschreven over Bogey en ik kan het echt niet binnen houden.

Hij heeft dat echt niet verdient. Het was een gouden vogel die gewoon een rustige dood had verdient en niet twee dagen kreperen, Ik had hem in mijn handen willen hebben en rust willen geven toen ie stierf en niet eenzaam in een plastic bak in het donker in een vreemde omgeving.

Ik zal nooit meer een vogel achter laten in een ziekenhuis want dit vergeef ik mezelf nooit. Ik zit hier echt nog mee.
Dat ie zo alleen is gestorven.  

Moppie je was echt de beste en sorry dat het zo is gelopen.
Ik hoop dat het Dino beter vergaat, maar dat ie net zo gezellig is en het net zo leuk heeft als jij bij me had.

Ik moet nog even Feld bellen deze week om na te lopen wat Bogey is overkomen om in elk geval zeker te weten dat het niet door iets in huis is. Dat wil ik Dino besparen (en mezelf)

Daf


Annouschka

Hoi,

je geraakt er echt niet overheen he meid. :(  Begrijpelijk ook, bij mij zou het precies hetzelfde zijn hoor, ook al heb ik Chewy nog maar een 7 maanden en Yoda een week.  T'zijn zo'n schatjes he en idd ze verdienen zo'n dood niet.  Waarom zijn het altijd de liefste en braafste dieren die eerst moeten gaan he, bij mensen is dat net zo vind ik.  Ze nemen altijd diegenen die ons het dierbaarst zijn het eerst weg.

Ik duim voor je van't weekend hoor en zal zeker aan je denken.  Zeker weten dat dit ook een schatje wordt, wel met een ander karakter want iedere mens en dier is uniek, maar toch heel lief voor jou.  Dat verdien je wel.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Daphne,

Ik kan me voorstellen dat je er nog steeds kapot van bent :-(
Ik heb vorig jaar van 5 valkjes afscheid moeten nemen en een paar daar was ik ook heel erg kapot van :-(
Het waren allemaal verschillende dingen waar ze aan zijn doodgegaan van ouderdomd tot een hersenbloeding maar het blijft rot en je blijft er aan denken.
Nou heb ik hier nog veel meer valkjes en ik merk dat dat toch helpt het verdriet te verwerken omdat de anderen ook zoveel liefde geven.
Jij zal ook zeker veel steun vinden bij je nieuwe valkje hoor en je zal Bogey natuurlijk nooit vergeten maar toch helpt het.
Ik denk dat het komend weekend echt leuk gaat worden voor je als het nieuwe valkje er is :-)

Groetjes, Paul

bogey

Hoi Paul ,

ik denk het ook..... ;D Ik heb al speciaal me agenda leeggeooid om hem te verwelkomen. Ook bereid ik jut en jul (grajses) er al op voor.. :P

Daphne

bogey

18 maart 2004, 17:57:31 #43 Last Edit: 18 maart 2004, 17:58:00 by bogey
Net DR Feld aan de lijn gehad om door te nemen wat Bogey nou had kunnen hebben.

Na het vernoemen van alle symptomen weet hij bijna zo goed als  zeker dat het een bloeding vanuit één van de vaten in de hersenen door bijvoorbeeld arterio sclerose (ziekte van hetarteriële systeem). Het is zeer waarschijnlijk een aangeboren afwijking die bijna nooit voorkomt. Hij zei dat ik meer kans heb om twee keer de loterij te winnen dan twee keer zo'n vogeltje te krijgen.

Arme Feld ... heeft ie een tranende vrouw aan de lijn .... ::)
In elk geval weet ik zeker dat het niet iets in huis is geweest, alleen jammer dat ik Feld niet eerder kon, want als dit toen al al was geconstateerd had ik Bogey inderdaad gewoon thuis gehouden en lekker laten inslapen ipv het lot rekken in een eenzaam ziekenhuis.
Hij was hoe dan ook gestorven... wat ik ook had gedaan.

Een troost(voor mij en hem) ...ik heb hem een grandioose tijd gegeven..hoe kort die tijd ook was.

Bogey 4-ever in my heart :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Karin

Dino zal nooit Bogey kunnen vervangen, het karaktertje zal ook heel anders zijn, maar hij gaat je in ieder geval helpen er overheen te komen. Vergeten zal je Bogey nooit, maar als je je handen vol hebt aan dit eigenwijsje zal je zeker minder huilen en zal je verdriet langzaam slijten en komen er mooie herinneringen voor in de plaats.

Groetjes, Karin.
En tot morgen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves