25 mei 2025, 22:03:01

Valkje wil niet douchen!

Gestart door Logi-beestje, 11 mei 2010, 11:31:26

« vorige - volgende »

Logi-beestje

Hey ben ik weer met nog een vraag!

Mijn valkje wil niet douchen! Ik laat haar in haar kooi en heb een schone plantenspuit gevuld met lauw warm water en sproei rustig in de lucht zodat het op Logi neerkomt als lichte regen. Toch wordt ze daar niet blij van, ze maakt kleine piepjes en gaat een beetje door haar kooi klauteren om aan de damp te ontkomen, ook gaat ze niet poetsen of haar veren schudden of wat dan ook. Doe ik het verkeerd?

groetjes Mirjam en Logi

biene

hoi hoi,

ik zou een badje voor haar neerzetten om te badderen en het van de zomer als het erg warm is nog een keertje proberen.
mijn valkje vind het ook helemaal niet leuk dat gesproei  :-\, misschien dat als het zomer is ze dan gaan inzien dat het toch wel lekker is  ;)

Landiej

Hier vond de jongste het ook nooit zo fijn. Waar ik achter gekomen ben is dat het water heel snel afkoelt als je het vernevelt. Als je een plantenspuit gebruikt mag het water gerust vrij warm zijn voor je het gebruikt.
Sinds ik warm (net niet heet) water gebruik vindt ook de jongste het heerlijk om te douchen.

biene

hmmm daar had ik nog niet over nagedacht, als je het zo vernevelt koelt t idd erg snel af. dat ga ik ook eens proberen.
ook al is dit niet mijn topic, bedankt voor de tip   ;D

Logi-beestje

ik heb al geprobeert om een badje neer te zetten, maar daar poept ze alleen maar in  :P en ik heb ook opzich geprobeert met heet water te sproeien....dus ik weet het ook niet meer..valkjes hebben toch af en toe een badje nodig om schoon te worden?

biene

probeer het eens als ze niet in de kooi zit op een plek waar ze graag zit. en gooi er desnoods wat dingetjes in (een takje of een stukje trosgierts) dan word ze waarschijnlijk vanzelf nieuwschierig. en anders kun je er zelf ook nog heel interessant mee gaan zitten doen, alsof het heel mooi en leuk is :p werkt hier altijd prima  ;D