27 april 2024, 16:59:20

Broedblok erbij en nu

Gestart door BenGon, 24 april 2010, 16:58:25

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Benno en Gonda

De eitjes kun je gewoon laten liggen
Hier heb ik een koppeltje wat bij het eerste eitje is gaan broeden en nu twee jonkie's hebben

Ook heb ik hier een koppeltje wat pas bij het tweede eitje ging broeden en nu nog steeds goed broeden

Het is nie zo als bij kanarie's dat je de eitjes weg haalt
gewoon laten liggen....de ouders maken er het beste van wat broeden betreft...

S6
Larissa

Rianne

Is dit het koppel broer en zus? Zo ja, zou ik ze niet alle eieren uit laten broeden, maar een stuk of 2. Ik zou het risico niet willen lopen dat er straks 5 kneusjes in het blok zitten, waar je eigenlijk niks mee kan.

valkchico

4 mei 2010, 12:46:05 #17 Last Edit: 4 mei 2010, 12:47:52 by valkchico
he,

alles heeft tijd nodig en zo te horen/lezen zijn ze op de goede weg.
Dus geduld  ;D.

gr Esther

BenGon

Sinds gisteren is de man enorm aan het gillen/krijsen , echt heel schel , en ook telkens de pop aan het opjagen , ze paren 4 tot 5 x per dag ( deze week 3 dagen vrij geweest en dus heb ik dat gezien  :P   ) dus dat kan het volgens mij niet zijn , zitten ook samen wel telkens in het blok , ook samen , maar dat gillen en krijsen is echt belachelijk .

wat is daar de reden van ? , hebben jullie dat ook ?

Gr Gonda

BenGon

Vanochtend het eerste eitje  :D



gr Gonda

*Yvon

Hoi hoi

Nou is het dan toch eindelijk gebeurd.  ;D
Gefeliciteerd met jullie eertse eitje !!  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

hey hey

Gefeliciteerd met jullie eerste eitje.....
hoe gaat het verder met het koppeltje

groetjes Larissa

BenGon

Citaat van: Larissa op 10 mei 2010, 11:44:36
hey hey

Gefeliciteerd met jullie eerste eitje.....
hoe gaat het verder met het koppeltje

groetjes Larissa


Dat vraag je op een rot moment  :'(

vanmiddag lag de man van deze twee kanjers  ineens dood in de kooi , overleden aan  ???
Daar snappen we helemaal niets van , het ging zo goed , alletwee zo verliefd als wat en pas van 2008 ?

De pop heeft inmiddels het tweede eitje gelegd maar je ziet dat ze de man zoekt .

gaat dat nu en dat is ineens een heel ander verhaal , gaat ze dat wel redden nu ze alleen is ?
ze roept en fluit en zoekt duidelijk haar mannetje , heel zielig hoor .
Kan ze dat nu wel aan , en gaat dat goed of kan ik haar beter alle eitjes laten leggen en ze dan weghal;en en dan een nieuwe man erbij zoeken .

hoop wat van jullie te horen want we balen hier goed van .

gr Gonda

BenGon

Dat vraag je op een rot moment 

vanmiddag lag de man van deze twee kanjers  ineens dood in de kooi , overleden aan 
Daar snappen we helemaal niets van , het ging zo goed , alletwee zo verliefd als wat en pas van 2008 ?

De pop heeft inmiddels het tweede eitje gelegd maar je ziet dat ze de man zoekt .

gaat dat nu en dat is ineens een heel ander verhaal , gaat ze dat wel redden nu ze alleen is ?
ze roept en fluit en zoekt duidelijk haar mannetje , heel zielig hoor .
Kan ze dat nu wel aan , en gaat dat goed of kan ik haar beter alle eitjes laten leggen en ze dan weghal;en en dan een nieuwe man erbij zoeken .

hoop wat van jullie te horen want we balen hier goed van .

gr Gonda