19 april 2024, 19:26:09

Valkparkiet kopen (9 weken)

Gestart door kimmx3, 10 mei 2010, 22:14:26

« vorige - volgende »

kimmx3

Hallo,

Ik wil mijn eerste valkparkiet kopen, en nu heb ik iemand gevonden die valkparkieten van 9 weken aanbied. Zijn ze dan nog makkelijk tam te maken, of is dit te oud?


kimmx3


Gerda

Een valkje van 9 weken is nog erg jong.
Het maakt wel verschil of het valkje uit een voliere komt, of al tam gemaakt is.

Let er wel op dat het valkje al geheel zelfstandig kan eten.

9 weken is echt nog een jonkie, dus dat gaat vast wel goedkomen met tam maken. Heel soms heeft een valkje een moeilijk karakter en zijn ze geschikter voor een voliere. Maar met deze jonge leeftijd moet het echt wel lukken.

Volg het stappenplan wat bij tam maken staat en het gaat vast een leuke vriendschap worden tussen jou en je nieuwe valkje.

In de toekomst is het aan te raden een tweede er bij te nemen. Dit hoeft echt niet te beteken dat ze minder tam worden.
Als je geen koppel wilt, kies dan voor twee mannetjes of twee popjes, dat kan heel goed bij elkaar.

Succes, Gerda

kimmx3

Oke, Bedankt voor je reactie!
Nu heb ik al een grasparkiet maar het is me nog steeds onduidelijk of die 2 bij elkaar kunnen. Bij de dierenwinkel zeggen ze van niet maar op forums lees ik weer dat het wel kan?

Gerda

Ik heb zelf grasjes en valkjes, maar niet bij elkaar in de kooi.
Grasjes spreken een heel andere taal en zijn erg druk vergeleken bij valkjes.
Soms gaat het wel goed hoor, maar de grasjes zijn erg dominant over het algemeen. Maar jouw grasje kan nu net weer de uitzondering op de regel zijn en wel een vriendje worden van je valkje.

Houd het gewoon goed in de gaten, ga uit van aparte kooien.

Groetjes, Gerda

kimmx3

Citaat van: Gerda op 10 mei 2010, 22:34:01
Ik heb zelf grasjes en valkjes, maar niet bij elkaar in de kooi.
Grasjes spreken een heel andere taal en zijn erg druk vergeleken bij valkjes.
Soms gaat het wel goed hoor, maar de grasjes zijn erg dominant over het algemeen. Maar jouw grasje kan nu net weer de uitzondering op de regel zijn en wel een vriendje worden van je valkje.

Houd het gewoon goed in de gaten, ga uit van aparte kooien.

Groetjes, Gerda


Bedankt voor je reactie! Ik neem zoiezo een aparte kooi!
Maar ik zou ze dus na een tijdje samen los kunnen laten in 1 kamer?

Gerda

Zolang je er zelf bij bent en ze zijn tam genoeg zijn, dan is het geen probleem. Zelfs leuk.

Hier zijn ze de hele dag los, alleen 's nacht in (aparte) kooien.

Groetjes, Gerda

Peggel

ik heb hier 1 grasje bij een broedend koppel valkjes en 2 princes of Wales parkieten in 1 kooi, en hier gaat het goed.

succes met je nieuwe aanwinst ;)