18 april 2024, 14:45:09

Pop legt ineens eitjes en man nog te jong?!

Gestart door amanda, 10 mei 2010, 17:59:48

« vorige - volgende »

amanda

Hallo allemaal,

Met een soort spoed ben ik maar lid geworden van deze super site. Maar goed, daar gaat het nu niet om.

Ik heb een pop, geen idee hoe oud iig 1,5 jaar!
Daarbij hebben we een man zitten die nog niet erg oud is, hij is nog geen jaar oud. Toch legt ineens de pop eitjes! de 3e zit er nu aan te komen. Ze liggen op de grond van de kooi, ik heb ze maar op een handdoekje gelegd zodat ze niet steeds weg rollen! Toch denk ik niet dat ze bevrucht zijn omdat de man nog niet zo oud is. Hij is zelfs nog beetje kaal op zijn hoofd!
Ik heb geen idee wat ik hier nou precies mee moet, had wel gelezen dat de eitjes iig in de kooi moeten blijven tot ze er op uit gekeken is. Ze gaat ook nog niet op de eitjes zitten.

Helpp ! ik snap er niks van

Kimm

hoi amanda,

laat ze maar lekker liggen hoor. het kan zijn dat het popje er pas op gaat broeden als het 3e eitje er is.
verder kan je haar gewoon haar gang laten gaan. niks aan de hand hoor ;)
de eitjes inderdaad net zolang laten liggen totdat zij er geen interesse meer in heeft en daarna om de dag 1 eitje gaan weghalen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

amanda

Bedankt voor de reactie!
Ben er onmiddels achter dat de man van begin december 2009 is, dus een halfjaar.. Geloof niet dat er dan een kans is dat ze bevrucht kunnen zijn!
Maar is het dan ook een teken dat ze elkaar wel mogen?
Ze is soms erg afstandelijk van de man


Groetjes

Kimm

nee de kans is inderdaad nihil dat ze bevrucht zijn hoor. heeft het mannetje gepaard met het popje?

het popje kan ook eitjes gaan leggen omdat er nu een mannetje bij zit. haar hormoontjes beginnen te werken.
ook kunnen ze nog verliefd worden hoor  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

amanda

Dat weet ik dus niet..
Ben niet heel veel thuis de laatste tijd! het vrouwtje is meer afstandelijk dan lieflijk tegen het mannetje  :P Ze is nooit samen geweest met een andere vogel en een tijdje niet goed verzorgd geweest.. Ze heeft ook geen ring en weten dus niet alles over haar!  :(
Maar goed, dan zal ik doen wat mij geleerd is!
Heel erg bedankt voor de goeie raad! Hopen dat ze ooit nog verliefd worden en bevruchte eitjes mogen leggen  ;D

Groetjes

Peggel


amanda

Ach ja, lijkt me onwijs leuk!
Heb eerder een vogel met de hand opgevoed en zou ik zo weer willen doen.. Maar ja, het 3e ei is de pop nog steeds mee bezig! al sinds maandag..
Vraag me af of dat wel goed komt!

Groetjes

Kimm

wel goed het popje in de gaten houden hoor, dat ze geen legnood heeft.
dat kan je zien als ze er ziekjes bij gaat zitten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggel

oké, inderdaad goed in de gaten houden.
hier legt ze netjes om de dag.

succes

amanda

Bedankt voor de fijne reacties..
Ze heeft haar 3e eitje gelegd, kan het nu gebeurt zijn of?
Ik las ergens op de site dat het 4 of 5 zijn in de meeste gevallen.. Maar ook wel minder?


Groetjes

Kimm

kan zijn dat ze het hierbij laat, maar je hebt kans dat ze overmorgen nog een eitje gaat leggen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010