18 mei 2025, 11:40:07

Nieuw nest!!!!!

Gestart door marjon, 8 januari 2004, 03:00:07

« vorige - volgende »

marjon

He hallo allemaal!!

Zo da's lang geleden, dat ik op deze site aan het rondsnuffelen was... Maar mijn complimenten, echt een topsite!!

FF een korte introductie, mijn naam is Marjon en mijn vriend Raymond en ik zijn de trotse "ouders" van twee lieve valkjes.
Nu vinden die twee elkaar ook helemaal geweldig, met als gevolgd dat ze nu voor de tweede keer een nest hebben. Helaas is er uit het eerste nest niets uitgekomen, maar we hebben de hoop dat dit nu wel gaat lukken.
Maar eh, hoe weten we nou zeker dat de eitjes bevrucht zijn. Paco en Remi zitten er nu zo'n twee en een halve week heel trouw op, en we hebben al met een zaklamp de eitjes voorzichtig bekeken. Twee zijn er doorschijnend, en twee zijn er donker. Zijn deze dan bevrucht?? We hopen het wel want een nestje zou echt te gek zijn!!

Groetjes,
Marjon

Paul

Hoi Marjon,

Welkom op de site ten eerste :-)
Als er al twee weken op de eitjes gebroed is moet je duidelijk iets zien.
Ik zou dus zeggen dat de twee donkere eitjes bijna zeker bevrucht zullen zijn en als je in de twee andere ook geen rode aders ziet lopen zullen die onbevrucht zijn.
Het broeden duurt 19 tot 21 dagen dus je hebt kan dat je binnenkort wel gepiep uit de eitjes gaat horen dat is meestal een dag voor het uitkomen.
Vaak als je een fel zaklampje hebt kan je zelfs bewegingen zien in het eitje.
Het zou dus na 2,5 week broeden kunnen dat je rond dit weekend ongeveer een baby valkje zal krijgen :-)
Laat even weten of alles gelukt is.
Wel zorgen dat ze voldoende eivoer in de kooi krijgen elke dag want dat hebben ze nodig om de jongen te voeren.

Groetjes, Paul

marjon

Hoi!

Bedankt voor je reactie!
Ze krijgen iedere dag vers eten met ei-voer, dus daar zullen ze geen tekort aan hebben. Ik hoop dat die twee eitjes dan inderdaad bevrucht zijn. We wachten nog even in spanning af. Ik laat het zeker wel even weten als er iets uit komt!

Groetjes,
Marjon

molenaar

Hoi Marjon,
Gefeliciteerd!!!
Niets is zo mooi als een nestje met jongen, Zitten ze in je huiskamer?
Want het is wel af en toe herrie, ;), maar dat heb je vast wel voor ze over.
wens je veel succes.
Groetjes Banter

caroliendewit

Gefeliciteerd met je nestje!!! Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat deze keer!!!  :) :)
Gaaf gezicht he als je die twee bevruchte eitjes ziet!!dat vond ik ook helemaal geweldig.
Succes ermee!!!
Groetjes Carolien

Paul

Hoi Marjon,

Als ze zo trouw broeden gaan ze echt wel uitkomen lijkt me :-)
En het is al heel goed dat je al eivoer geeft want ze kunnen wel wat extra voeding gebruiken want broeden kost ze best veel energie.
Ik ben benieuwd of ze dit weekend uit gaan komen, als ze er zo goed op broeden moet het wel rond de 19 dagen zijn.
We hopen snel goed nieuws te horen :-)

Groetjes, Paul