9 mei 2025, 23:51:48

hoe vaak wilgentakken?

Gestart door biene, 10 mei 2010, 20:52:31

« vorige - volgende »

biene

hoi hoi,
nou de titel zegt t al, hoe vaak mag ik wilgentakken geven?
heb het gisteren geprobeerd en Aiko is er helemaal wild van  ;D . ze hou niet echt van speeltjes enzo, en probeer haar zoveel mogelijk met andere dingen bezig te houden omdat ze t nog een paar maandjes alleen uit moet houden. maar ben een beetje bang dat ik haar teveel geef en dat ze er misschien ziek van kan worden?

alvast bedankt  :)

biene

niemand een antwoord?  ;D

Peggel

eten ze echt die takken of slopen ze het alleen?
als ze het alleen maar slopen kan het geen kwaad hoor, je kan er ook zit stokken van maken;)

en dan zijn ze wel lekker bezig ;D
hier heb ik in de zomer het probleem dat er dan beestjes in de knotwilgen zitten >:( >:(

Sorella

Hier heb ik krul/knot wilgentakken rond en op de kooi vastgezet.
Ik haal wel de blaadjes eraf want dat geeft me toch een troep. Als de tak vers is vallen ze erop aan als gekken en wordt de ontlasting iets wateriger maar na een paar dagen zijn de takken neit vers meer en dan worden de takken als zit/speelgedeelte gebruikt.
1 keer in de 3 maanden vervang ik de takken dan voor verse.

Geo

ik dacht gelezen te hebben dat takken van knotwilgen niet goed waren voor de valkjes ???

mariejj

Citaat van: Geo op 17 mei 2010, 01:39:49
ik dacht gelezen te hebben dat takken van knotwilgen niet goed waren voor de valkjes ???

treurwilgen  ;)

biene

idd treurwilgen zijn giftig ;) .
ik geef de takken gewoon 2 dagen voordat ik de kooi schoon moet maken, dan maakt de troep niet zoveel uit  :P .