Het gaat niet zo goed met mij...

Gestart door Mandy, 2 januari 2004, 22:15:45

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

CitaatKan je in zo'n geval niet iets met een slang via je mond niks doen en die altijd bij je hebben?

dat zou wel kunnen paul, maar niet als het geval zou zijn als het strotteklepje dichtklapt?
dan zit die luchtpijp muurdicht. dit klepje klapt ook dicht als je slikt, maar dat wist je wel zeker :D

Theetje

Hoi Mandy

Ik lees nu pas je verhaal, maar meid wat vreselijk.
Ik hoop voor je dat je snel bij de arts terecht kan en dat die je wat meer kan vertellen wat er nu precies aan de hand is.

Heel veel sterkte ermee,

Groetjes

Theetje


Jaimy_en_Viggo

Hey Mandy,

Jeetje..ik krijg het al benauwt als ik het lees.. :o dat lijkt me echt vreselijk eng om dat te ervaren en te weten dat het ook terug kan komen.. :-X Shit hey..hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en kunnen ze er wat aan doen..want zoals je al zei..kan er gevaarlijk zijn..als je aan het auto rijden bent..of het gebeurd als er niemand in de buurt is.. :o nou meis..heel veel sterkte..en geen aanval krijgen op de tentoonstelling he??  ;)

Dikke  :-* Jaimy en haar zooitje en beterschap!!

Peter

Hoi Mandy,

Dat is een ander begin van het nieuwe jaar als dat je gehoopt had. Hopelijk kunnen ze iets vinden en nog belangrijker een juiste oplossing ervoor. Heel veel sterkte.

Groetjes,
Peter

Ps. kun je niet stiekum voor kruipen op zo'n wachtlijst? Je werkt tenslotte in het ziekenhuis  ;)

Mandy

4 januari 2004, 01:26:28 #19 Last Edit: 4 januari 2004, 01:27:09 by Mandy
Ja Trudie heb ik ook al over nagedacht, maar ik lust geen pindakaas! :D
Nee, zonder gekheid, er is ook geen relatie met eten of drinken. Maar misschien wel met de slikbeweging op zich, want je denkt niet bij elke slikbeweging na. Misschien dat bv die keer met winkelen of zonnen ik gewoon slikte maar dat dat stomme klepje daarna niet meer opende ofzo?? ::)

Inderdaad Stijn, zo'n slang zou niet werken, want m'n luchtpijp is op dat moment afgesloten. :-/

Nou Jaimy, ik hoop niet dat het dan gebeurd! :o
Wat mij betreft helemaal niet meer! ::)

Ja Peter, ik ga inderdaad proberen wat "voorrang" te krijgen. Ik heb nu nachtdienst en maandagochtend ga ik in m'n pak naar de poli en probeer er dan tussen te komen (voor een afspraak). Dat heb ik ook bij de longarts gedaan en toen bij de dermatoloog toen ik die nare eczeem had bij m'n tattoo.
Kan het proberen hé. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Jeetje Mandy! Ik schrik me wezenloos van je verhaal  :o
Wat vreselijk! Ik hoop dat de KNO-arts iets kan vinden en dat er operatief mss iets aan gedaan kan worden want dit is niets zo... Heel veel sterkte in ieder geval! Hou je ons op de hoogte want ik ben toch wel heel bezorgd!

Liefs Nes.

Liek

Hoi Mandy,
Tjee dat is niet zo fraai zeg...
Het is te hopen dat je snel weet wat het is. Zelf heb ik soms last van hyperventilatie, maar dan weet ik ook dat het door mij zelf komt. In jouw geval lijkt het me helemaal beangstigend!
Ik hoop voor je dat ze iets kunnen vinden en je verder helpen!
Groetjes Liek

Mandy

5 januari 2004, 02:48:34 #22 Last Edit: 5 januari 2004, 03:31:28 by Mandy
Op dit moment gaat het ook niet zo best, want vanochtend ben ik na mijn nachtdienst ziek naar huis gegaan. Ik had 38,8 koorts, veel spierpijn en hoofdpijn, soms ook last van m'n oren en keel.  :(
Een gewoon griepje, kan, maar ik ben het afgelopen jaar ook zowieso wel om de maand ziek geweest. De laatste keer 3 weken geleden, had ik ook nachtdienst, maar toen had ik ook diarree.  :-/
Ik voelde me al naar, maar ook om me weer ziek te moeten melden. Ook de angst van de aanval en de spanning voor een volgende werd me ff teveel, ik kon m'n tranen niet meer de baas... :'(
Ik moest nu eigenlijk m'n laatste nacht doen, maar een andere collega heeft dat overgenomen. Ik voel me daar wel schuldig om, ook al kan ik er niets aan doen...
Ik ben bang dat er collega's zijn die denken dat ik "fake", want ik ben echt vaak ziek, maar ook nog vaak in vrije dagen.
Daarom slik ik al jaren vitamine pillen, let op m'n eten en sport. Je zou denken dat dat je weerstand wel op niveau houdt, maar ik doe echt altijd met elke griep of ziekte ronde mee, vreselijk gewoon. :(
Misschien houdt het verband met die aanvallen? Want die zijn ook dit jaar verergerd, net zoals mijn aantal ziekmeldingen.
Morgen zal ik gewoon naar de KNO poli moeten bellen helaas.
Op dit moment heb ik 38,5 en ben ff achter de pc gekropen omdat ik niet slapen kan. Ik heb de hele avond op de bank liggen pitten en ik heb natuurlijk dat nachtritme nog... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Heel veel beterschap!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Hoi Mandy,

Van mij ook veel beterschap.

Groetjes,
    Trudie

daan

Hoi Mandy,

Dat klinkt idd niet goed als je al zoveel griep heb gehad en dan ook nog de angst voor die aanvallen.
Ik kan het alleen was het bij mij Migraine. Het is echt heel erg geweest en ik had ook altijd het gevoel dat mensen vonden dat ik me aanstelde behalve mijn vriendje die wist maar al te goed hoe het was als er weer zo'n aanval was. 1 keer ben ik ook naar het ziekenhuis gebracht toen was het zo erg dat mijn hele linkerkant was verlamd en ik niet meer kon praten maar datis gelukkig al een paar jaar geleden. Nu hebik ander werk en ik mag echt niet meer klacen ik werk nu buiten en dat is gewoon veel gezonder dan op zo'n duf kantoor.
Het is dan al een paar weken geleden dat ik mijn laatste aanval heb gehad. Je moet je niets aantrekken van de buitenwereld hoewel dat heel moeilijk is want er wordt al gauw met de vinger gewezen.
Meissie heel veel sterkte ermee en ik hoop dat de elende snel is afgelopen.
Kop op hé
Ik hoop dat de kno arts je meer kan vertellen.

Groetjes daan

Speedy

Hoi Daan,

Deze migraine die jij nu opnoemt heb ik wel.
Helaas komt het nog soms 2 keer per jaar voor bij mij.
Ben er dan ook heel ziek van en mis zeker 2 dagen.
Voor deze aanvallen heb ik Imigran in neusspray.
Ik heb het ook al eens als injecties gehad, waarbij ik het bij mezelf mocht toedienen, maar omdat er weer een andere prikker kwam en deze heel zeer deed, durfde ik het niet meer te doen bij mezelf en ben toen overgegaan op de neusspray, deze bevalt mij wel.
Het versnelt de aanval, maar het blijft vervelend.
Ook al heb ik het al jaren, het blijft voor mij altij nog een nare bange ervaring hoor.
Het zal nooit wennen en de aanvallen komen ook altijd op de meest ongelegen momenten, juist als je iets leuks gaat doen.
Bij mij verdwijnt ook alles aan 1 kant, dit wisseld zich, de ene keer alles links de andere keer alles rechts.
Dan ben ik mijn gezichtsvermogen kwijt en zie alleen maar een diamant. Dit noemen ze dan ook de migraine met aura.
En dan gaat langzaam al het gevoel bij mij weg, beginnend van mijn vingers... trekt het zo naar mijn hele arm.
En spraakvermogen is ook larie...er komt wartaal uit me, terwijl ik wel degelijk wet wat ik wil gaan zeggen, maar het komt er niet uit.
Gehoor is enorm versterkt en het licht kan ik niet verdragen.
Ik moet in een donkere kamer liggen met een ooglap voor.
Het liefst ook nog oordopjes, want alles hoor ik harder en dat irriteert.
En na deze aanval komt die enorme hoofdpijn. Heel soms braken, dit is gelukkig niet altijd.

Ja vervelend allemaal wat ik nu hier vertel, maar jou verhaal kwam me zo duidelijk over.

Groetjes aan iedereen die met vervelende kwalen zit.

               Trudie

daan

Hoi Trudie,

Ik herken idd ook heel veel dingen in jouw verhaal.
En weet hoe erg het is.
Ik ben daarom ook blij dat ik het al een paar weken niet heb gehad.
Ik pas ook wel mijn eet/leefpatroon erop aan hoor. Dus misschien dat dat ook wel scheelt maar het is voornamelijk mijn werk geweest hoor.
Het komt idd altijd op verkeerde momenten ik heb het zelfs ook een keer een erg aanval gehad op mijn verjaardag.
Oud en nieuw, vakantie en noem maar op vreselijk gewoon.
Ik heb van het ziekenhuis zetpillen gekregen dyclofinac en die werken uitmuntend joh. Geweldig medicijn wel heel erg sterk.
Imigran heb ik ook gebruikt maar dat hielp niet bij mij.
Ik ben ook een tijdje lid geweest van de migraine mailinglijst misschien is dit ook iets voor jouw.
Daar lees je veel ervaringen van mensen enzo.
Trudie jij ook sterkte en ik hoop dat het bij jouw net als bij mij minder wordt of zelfs helemaal niet meer.

Groetjes daantje

Mandy

5 januari 2004, 16:19:03 #28 Last Edit: 5 januari 2004, 20:45:04 by Mandy
Pfff, Daan en Trudie, wat een vreselijk naar iets, en dan die verlammingsverschijnselen erbij, dat is helemaal doodeng! :o

Ik herken dit gedeeltelijk, want het lijkt erop of ik dat er de laatste tijd ook bijgekregen heb.
Ik vertelde dat vrijdag ook nog tegen de huisarts. Ik krijg dan vaak eerst een misselijk gevoel, dan zie ik vlekken/sterretjes met 1 of soms met beide ogen en daarna krijg ik hoofdpijn, hij zei ook dat dat migraine met een aura kan zijn. Maar die hoofdpijn ervaar ik niet als zo erg dat ik het migraine kan noemen. :-/
Verder zijn m'n klachten allemaal te vaag. Ik kom soms ook wel eens niet uit m'n woorden of type de verkeerde woorden, ik haal, zo en zou, en, dat en dan, vaak in de war.
Ik heb snel last van m'n rug, heb er al 3 keer fysio voor gehad en ik heb ook 2 keer flink last van m'n rechter schouder gehad, maar dat hebben ws meer verpleegkundigen.
Hebben jullie er ook wel eens koorts bij?

Ik heb vanochtend naar de KNO gebeld en ik kan pas 4 februari terecht. :(
M'n huisarts zei dat als hij zou bellen het niets uit zou maken, maar ik kon het wel via de wachtlijstbemiddeling proberen. Dus dat heb ik gedaan, maar bij IZZ zeiden ze dat 3-4 weken normaal was en ze me ws geen eerdere datum elders konden geven, maar ze zouden het proberen.
Ook heb ik naar m'n longarts gebeld die me vanmiddag terug zal bellen. Ik wil nl met die pufjes stoppen, want dat heeft vlgs mij toch geen nut meer. En misschien kan zij voor mij bij de KNO bemiddelen? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

5 januari 2004, 20:43:57 #29 Last Edit: 5 januari 2004, 20:44:24 by Mandy
Ik kan gelukkig eerder terecht, m'n longarts heeft kunnen regelen dat ik 2 weken eerder terecht kan, het wordt nu 23 januari! :)

Ook zei zij dat het nu zeker geen astma meer kan zijn en kan ik dus met de pufjes stoppen en stopt ook het consult. Ze zei ook dat als de KNO niets vind ik bij d'r terug kan komen, dan zal zij me naar een neuroloog doorsturen.
Ik ben benieuwd... ::)

Mijn opa is het nieuwe jaar helaas ook niet zo goed gestart. :( Hij is 83 en nierpatiënt en moet 3 keer per week aan de dialyse, maar gisteren had hij het vreselijk benauwd, hij blijkt vocht vast te houden en is opgenomen, voor de zoveelste keer... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl