3 mei 2025, 14:24:41

Donkere vlekjes

Gestart door B87, 6 mei 2010, 18:14:59

« vorige - volgende »

B87

Ik heb aan Syl iets gevraagd over Barry, maar zij weet het niet.
Dus we zetten het even op het forum, misschien dat jullie het weten!

Het viel mij op dat Barry donkere strepen over zijn teentjes heeft. Alsof hij ergens tussen heeft gezeten en nu een bloeduitstortinkje heeft op zn teentjes.
Hij heeft witte nageltjes dus je ziet het goed.
Bij Gina zie je wel aders lopen, maar die zijn roze en bij Barry zijn het echt geen aders. Kan mij ook van Suzy herinneren dat hij 1x klem zat en toen had hij net zo'n teentje als Barry.

Dit viel mij al op toen ik hem bij Syl had opgehaald, dus ik vroeg haar of hij misschien gevallen was of iets geks had gedaan. Maar zij weet het niet.

Nu heeft hij sinds gister ook zo'n plekje op zijn snavel. Sowieso heeft Barry, net als zijn broertje een zwart puntje op zn snavel. Maar dat is een faal zwart plekje. Dit nieuwe plekje is donker net zoals zn teentjes. Ik dacht misschien mot met Gina gehad? Maar bij Gina zie ik niets, dus dat lijkt mij dan niet waarschijnlijk.
Kan het misschien komen van het groeien? Soort striae?

Ik heb foto's gemaakt, misschien dat iemand het herkent!
Het is overigens niet dat ik denk dat het iets ergs is hoor, Barry heeft nergens last van ;D

Heb 1 v/d tenen op de foto kunnen krijgen:

Onderste plekje op de snavel is het.

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Hermien

Nou meid, echt verstand heb ik er niet van, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit nog allemaal met de groei te maken heeft. Pootjes zijn eerst nog wat licht van kleur maar worden mettertijd iets donkerder. Voor de snavel geldt hetzelfde. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. Geniet gewoon maar lekker van je ventje, hij is prachtig!!

:-*   :-*   :-*   :-*

B87

6 mei 2010, 21:15:43 #2 Last Edit: 6 mei 2010, 21:17:52 by B87
Ik maak mij ook geen zorgen hoor! ;D Ben alleen benieuwd of iemand het herkent :)
En ik denk niet dat het is van het donkerder worden van zijn snavel. Dat is heel anders donker dan dit namelijk, dat is zoals het bovenste vlekje. De onderste is heel anders. ;)

Caroline

7 mei 2010, 09:38:30 #3 Last Edit: 7 mei 2010, 09:41:02 by Caroline
Hey, wat vreemd ....

De vlekje op de snavel herken ik wel, dit komt vaker voor bij jonge brokkenpilootjes als ze ergens tegenaan vliegen veroorzaakt dit een blauw plekje op de snavel.

De snavel groeit en je ziet dat het vlekje steeds verder uitgroeid en op een gegeven moment op het onderste puntje van de snavel zit en korte tijd later verdwenen is.

Ook tijdens een paniek of tegen een muur of raam vliegen of het plafond veroorzaakt nog weleens zo'n vlekje.

De nageltjes vind ik erg vreemd, en heb ik nog nooit eerder gezien. Ik zou dit even in de gaten houden, zeker omdat hij het aan meedere/alle nageltjes heeft. In principe moet dit ook uitgroeien en op den duur verdwijnen.

Een donker snaveltje en donkere nageltjes krijgt barry nooit!!! Dus dit kan het niet zijn. Wildkleurtjes krijgen dit wel maar zwaar bontjes en zeker getekende valkjes hebben altijd een lichte snavel en nageltjes en .... ook een wildkleurtje krijgt zijn donkere tint op snavel en nageltjes al op hele jonge leeftijd, zelfs al in het blok.

Als de nageltjes helemaal niet uitgroeien en de donkere plekjes op de snavel en nageltjes steeds zonder reden terug blijven komen zou ik gewoon eens bellen met een goeie vogelarts om te informeren wat dit zou kunnen zijn.

1 x door stoten of klemmen blauwe plekjes, oké maar dit moet natuurlijk niet altijd zo blijven.

Dikke kus voor Bar.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

amazingleeuwtje

Bri had Barry dit bij al zijn nageltjes toen jij hem kwam halen??? Want ik zie het op mijn foto's niet namelijk.. :-\ Het lijkt wel of zijn adertjes in zijn nagel gesprongen zijn?
Kan me niet voorstellen dat wij dit bij Barry niet gezien hebben, 1 nageltje oke zou ik gemist kunnen hebben maar bij allemaal? Houd het ff goed in de gaten het moet minder worden anders zit er toch iets niet goed in  zijn nageltjes.. :-\..

Kimm

ik heb het wel gezien bij barry, maar ik heb het maar bij 1 teentje gezien en bij de andere had hij dit nog niet.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Mijn Mika heeft ook geregeld zulke nageltjes hoor. Ik heb hem net nog even gecheckt: momenteel is het bij alle nageltjes weer uitgegroeid. Maar hij heeft het vaak genoeg.

Mika is een behoorlijk beweeglijk vogeltje dat nogal heftig speelt/stoeit. Hangt ook geregeld ondersteboven enzo. Ik vermoed dat het inderdaad door z'n heftige karaktertje komt, want het ziet er gewoon uit als een bloeduitstortinkje en na verloop van tijd groeit het vanzelf uit de nagels.

Groetjes, Sanna

B87

7 mei 2010, 17:11:52 #7 Last Edit: 7 mei 2010, 17:19:34 by B87
Hij heeft het inderdaad op al zijn nageltjes.
In mijn herinnering had hij dat al toen hij hier kwam. Het viel mij namelijk op toen hij een tijdje bij mij had gezeten.

Zelf dacht ik ook inderdaad aan bloeduitstortinkjes.
Ow ik dacht indardaad dat zn nageltjes niet donekr zouden wordne, maar van zn snavel wist ik niet!

Ik ga kijken of het uit zn nageltjes groeit, zelf verwacht ik van wel hoor. Maar hij is ook best speels, dus kan best dat hij ergens tussen gehangen heeft ofzo.

Ik hou het in de gaten!

Owja op de foto's zie valt het ook niet op hoor Syl! Aan de boevnkant zijn ze mooi wit, dus als hij ergens op zit dan zit het donkere onder aan de stok bijvoorbeeld, haha!

Als je heel goed naar de teentjes op deze foto kijkt, dan zie je al allemaal zwarte strepjes aan het einde.
Het is heel lastig te zien. Als je deze foto opslaat en ik paint opent, dan kun je het dichtbij zien!

amazingleeuwtje

Ik zie ze zo zelfs heel duidelijk Bri, maar goed het gaat er niet om of hij ze wel of niet had toen hij hier was, maar veel belangrijker is of het weggaat..
Als ik dit gezien had was Barry namelijk nog hier geweest tot ik wist wat het was, daarom begrijp ik niet dat ik dit niet gezien heb aan alle nageltjes van hem, snappie ;)..

Houd het ffies goed in de gaten of het de ene keer erger is dan de andere keer..

B87

7 mei 2010, 17:40:36 #9 Last Edit: 7 mei 2010, 18:09:52 by B87
Nee inderdaad dat maakt ook niets uit haha. Maar dit is een foto van de avond dat ik hem opgehaald heb, dus dacht plaats deze even ;)

Ik hou het in de gaten, maar ik denk dat het gewoon eruit groeit en hij daarna prachtig witte nageltje heeft ;D

amazingleeuwtje

Citaat van: B87 op  7 mei 2010, 17:40:36
Nee inderdaad dat maakt ook niets uit haha. Maar dit is een foto van de avond dat ik hem opgehaald heb, dus dacht plaats deze even ;)

Ik hou het in de gaten, maar ik denk dat het gewoon eruit groeit en hij daarna prachtig witte nageltje heeft ;D

ohhhhh nu snap ik het ;) hij heeft toen ondersteboven in de reiskooi gehangen ;) ;D.... Hoop het wel Bri dat het is wat Sanne al schreef... :-*

B87

Citaat van: sylvia59 op  7 mei 2010, 18:43:39
Citaat van: B87 op  7 mei 2010, 17:40:36

Ja wie weet! Als hij zo maf blijft doen dan zullen ze elke keer terug komen haha!  ;)
ohhhhh nu snap ik het ;) hij heeft toen ondersteboven in de reiskooi gehangen ;) ;D.... Hoop het wel Bri dat het is wat Sanne al schreef... :-*

..Neline..

Ook ik denk dat het gewoon bloeduitstortinkjes zijn hoor. Frodo had ook een donker vlekje op zijn snavel en dat is er nu alweer bijna uitgegroeid. Frodo heeft het ook bij één nageltje en ook dit is al een stuk verder gegroeid dan het was. het was in het begin een brokkenpiloot, maar nu kan hij het beste vliegen van allemaal!  ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER