Zou wel eens spoed kunnen zijn... dus...reageer

Gestart door Timmety, 2 januari 2004, 18:04:22

« vorige - volgende »

Timmety

Hoi, ik ging net mijn valk buiten eten geven.
Hij zit samen met zijn vriendinneke in een grote kooi, met aan de voorkant tralies.. snachts is het goed afgedekt. (met bubbeltjes folie enzo).
maar nou zag ik dat aan de ene kant al zijn penveren uitlagen (net of hij gekortwiekt is) en aan de ene kant.. ook een paar..
is dit ernstig?
Moet ik ze naar binnen halen??.. als het egt moet kan wel maar mijn moeder en broer hebben ze vorig jaar uit het huis verbannen.. dus... Maar als het moet dan moet het,
groeten
Tim

Timmety

Hoi, ik heb net even gekene.. de veren die op de bodem liggen (zijn er maar paar) is nix aan te zien, maar de veren van hemzelf.. zijn meer afgeknaagt ofzo..  nou ziek het vrouwjte wel steeds zo beetje pikken, maar vind het mannetje helemaal niet erg? is dit een parasiet ofzo.. of gewoon de andere vogel?
Tim

Tara

Hoi Timmety,

als pennen zo uitgetrokken geweest (misschien door de pop, of zichzelf??) kan dat behoorlijk pijn doen voor de valk zelf, kijk maar of hij er geen last van heeft, hij zou er best last van kunnen hebben en eventueel verzwakken, je kan 'm binnen opnemen, da's altijd leuk, maar dan mag ie zeker niet terug naar buiten voor het zomer is ... Nouja, voor het warm is zal ik maar zeggen, ook zou het veiliger zijn als je even een DA opbelt, want heb al vaak gevolgen gelezen van zoiets hier ...

Groetjes, Tara

Timmety

Hoi, Maar ze zijn meer doormidden geknaagt. Ik zie nergens bloed ofiets dergelijks.. en ok gin beesjes ofzo.. weet niet.. denk da het vrouwjte dat doet.. verder is hij heel levendig enzo.. en k mag hem aaien endoen.. en hij roept me steeds enzo.. dus...
Groetne
Tim

tommy

hoi tim als hij tam is zou ik hem zowie zo binnen halen is veel leuker voor hem en ook voor jou.
Het kan zijndat het vrouwtje zit te knagen aan de veren van het mannetje.
Ik zou er een tijdje naar kijken of je het vrouwtje kan betrappen op het knagen.
Zou daar niet te lang mee wachten.
Laat maar weten hoe het afloopt. grt Annemieke