28 april 2024, 22:39:42

hoe vaak mag ik wilgentakken geven?

Gestart door biene, 14 mei 2010, 16:43:00

« vorige - volgende »

biene

hoi hoi,

dit had ik van de week ook al bij andere vragen gevraagd hier op het forum, maar kreeg er geen antwoord op.
waarschijnlijk omdat ik t op de verkeerde plek heb gepost  ::) .

hopelijk hier wel een antwoord op mijn vraag:
hoe vaak mag ik wilgentakken geven aan mij valkje?
ze vermaakt zich er goed mee en ik wil het echt vaker gaan geven,maar ik ben bang dat ze er misschien ziek van word als ze teveel krijgt.

alvast bedankt  :) sabine.

Valk1969

Hallo Sabine,

Ik gooi wel eens een hele struik in de volliere of gebruik nieuwe takken van wilgenbomen als zit stokken. Deze blijven meestal een jaar zitten of dat ze echt helemaal op zijn worden ze pas vervangen.

Dus hoe vaak ze dit mogen krijgen is eigenlijk geen antwoord op. Het slopen ervan is al een lekkere klus voor ze en volgens mij mogen ze dit wel het hele jaar door krijgen mits de wilgentakken maar onbespoten zijn.

Zelf had ik een paastak in de grond gestopt en dit is inmiddels een aardige boom geworden. De laatste 3 jaar knipte ik hier regelmatig stokken vanaf die met blad en al zo de volliere in gingen. Nu staat de rest van de boomstronk in een nieuwe buitenvolliere en die ziet er al weer aardig gehavend uit.

Hoop dat je iets aan dit antwoord heb.

Gr,

Patrick

Peggel

hoi,

eten ze het echt op of slopen ze het echt?
ik heb hier in de buurt een kilometer aan knotwilgen maar dan zitten er ineens rode luizen in :'(
en van al die bomen durf ik dus niets te geven.

ik ga vandaag of morgen wel weer met mijn snoeischaar op pad, want nu kan ik nog niets bijzonders zien aan de wilgen;)

even aankijken dus of de blaadjes en de takken er goed uit zien.

succes;)

biene

hoi hoi,

bedankt voor jullie antwoord!
ik kijk idd wel goed uit dat de takken er schoon uit zien en er geen rare beestjes op zitten.
ik heb de takken ook ff goed afgespoeld voordat ik ze heb gegeven  :) .
@ patrick. de takken leken me idd niet zo'n probleem aangezien heel veel mensen ze ook als zitstokken gebruiken, het ging mij er meer om dat ze best veel van de blaadjes eet en ik weet niet hoeveel ze daar van binnen mag krijgen. misschien had ik t er wat duidelijker bij moeten zetten  ;)
zou 1 x in de week teveel zijn? of mag t nog vaker?

en hoe halen jullie takken van de boom die dik genoeg zijn voor zitstokken? of wachten jullie totdat de bomen gesnoeid worden?

biene

niemand een antwoord?
hoe vaak geven jullie wilgentakken of andere takken met blaadjes eraan?

Caroline 1569

Het lijkt mij niet te veel blaadjes maar als je gewoon ook groente voert dan doe je dat toch wat minder en wat meer blaadjes.

Ik wacht altijd tot ze gaan snoeien en neem dan meteen wat reserve stokken mee zodat ik vooruit kan.
Natuurlijk worden deze droog maar als zitstok zijn ze dan prima.En in de snoeitijd gewoon lekker nieuwe erin.
Caroline

biene

t duurt geloof ik nog wel tot het najaar voordat ze deze wilgen gaan snoeien toch? tot die tijd snoei ik wel ff voor ze  :P .
Aiko wil helaas bijna geen groente en fruit eten  >:(
ze wil alleen alle ongezonde dingen die wij ook eten en die ze natuurlijk nooit krijgt  ;) .
heb al meerdere keren uitgebreid op de bank een stuk paprika enzo zitten eten om te kijken of ze er in trapt maar ze heeft feilloos door of t gezond/niet lekker is of niet  >:( . ik snap er niks van andere valkjes eten t och ook gewoon  :'( grrrr.
maar dat was ff offtopic :P
ze eet bijna geen groenten dus kan hier denk ik gerust wat van geven  ;D