17 mei 2025, 23:24:28

mijn valkparkiet eet WIET !!!!!!

Gestart door cohones, 3 mei 2010, 21:54:49

« vorige - volgende »

cohones

HALLO MENSEN

ik heb al 6 jaar een valkparkiet, zij is kern gezond nog nooit ergens last van gehad of ziek geweest. ik zelf ben bedrijfsleider in een coffeeshop, ben veel met wiet bezig, en vanaf het begin al toen ik haar had was ze al geintereseerd in wiet. maar natuurlijk gaf ik het ook niet. maar de laaste half jaartje liet ik haar haar gang gaan en at zij gewoon wiet op. ik merk niks aan haar dat ze ander gedrag vertoond, en zij vind het nog lekker ook, maar natuurlijk geef ik het haar niet, ze heeft het maar een paar keer gegeten. maar kan het kwaad denken jullie.

groetjes COHONES

Nemi

Eet ze echt de wiet zelf of of heb je een plant staan waar ze de blaadjes vanaf eet? Blaadjes lijkt me geen kwaad kunnen, maar de wiet zelf.. Tsja als wij mensen er high van worden dan moet het toch ook wel wat doen in zo'n klein valken hoofdje.. Of zou dat high worden iets zijn wat bij valkjes niet werkt? Netals dat ze gewoon rode pepers kunnen eten?

Ben heel benieuwd of iemand hier meer over weet.

En nu we het toch over wiet hebben... Er wordt hier vrijwel niet gerookt in huis, alleen af en toe een jointje. Dan bedoel ik hooguit 1 jointje op een avond dus niet dat het hele huis blauw staat van de rook. Zou de rook die hier vanaf komt kwaad kunnen voor mijn vogels?

Kimm

Hennep; bladeren, wiet en marihuana giftig.

dit is niet gezond. zorg dat je valkje hier niet meer van eet.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroen

hoi ik heb 7jaar in een shop gewerkt en daar hadden ze 2 grasparkieten en een valk die elke dag midden in de rook stonden oke opzich niet goed natuurlijk maar de grasje zijn 9jaar geworden allebij op de zelfde dag dood wel raar vaag natuurlijk  en de valk is 11 jaar geworden 

neemt niet weg dat het natuurlijk niet gezond is/was

groetjes jeroen

Nemi

hmm dat zal het met die hooguit ene joint op een avond wel meevallen hier..

Maarre.. nooit geweten dat de bladeren giftig zijn voor valkjes. Wel apart dat er dan wel hennepzaad in voer zit...

Valk1969

Gaat om de THC wat niet gezond is voor dieren.
In zaden zit deze stof niet  ;)

Gr,

Patrick

Nemi

zit er dan wel thc in de blaadjes, nee toch?

Valk1969

bij een wiet plant wel in lichte mate of in de blaadjes bij de toppen weer meer.
Maar plant je de zaadjes uit vogelvoer dan zit er niet tot nauwelijks thc op. Zijn het nog kleine stekjes zijn ze onschadelijk voor vogels.

Gr,

Patrick