19 april 2024, 21:14:50

eitjes

Gestart door preciousflipke, 1 april 2010, 21:03:30

« vorige - volgende »

preciousflipke

Goedenavond idereen,

Ik heb een vraag mijn valkparkiet heeft al 3 eitjes gelegd op 3 dagen kan dit geen kwaad, zij is namelijk alleen ik heb geen mannetje in huis gehaald. moet ik de eitjes wehalen of laten wnat ze is zo mager geworden eet el maar niet veel. Heb al extra eivoer en vitaminen en kalk voor haar. Ikweet niet hoevel ze er nog zal leggen
sabrina

Kimm

hoi,

nee je moet de eitjes niet weghalen. gewoon laten liggen en laat haar er maar op broeden. als zij over een poosje geen interesse meer vertoond naar haar eitjes toe, dan kan je om de dag 1 eitje weg gaan nemen bij haar.

houdt nu wel haar gezondheid in de gaten en leg ook voer dicht bij haar neer. hele kleine stukjes bruin brood kan je ook bij haar neerleggen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

preciousflipke

1 april 2010, 22:13:08 #2 Last Edit: 6 mei 2012, 20:04:01 by preciousflipke
Alvast bedankt voor de raad.Als je nog raad hebt en tips altijd welkom

Groeten
sabrina

littlekim

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn valkparkiet:

Mijn valkparkiet heeft in 2 dagen al 2 eitjes gelegd. (er is geen mannetje in de buurt)
Ze doet hier echter helemaal niks mee?
Ze heeft ze ook niet in een nestje liggen maar gewoon op de grond.
Ze gaat er niet op zitten broeden en kijkt er niet naar om.
Wel merk ik dat ze nu een stuk rustiger is, ze fluit een heel stuk minder nu.
Maar wat moet ik nu met die eitjes doen aangezien ze er echt helemaal niks mee doet?

*Yvon

Hoi hoi

@Sabrina,zeker de eitjes laten liggen zoals Kim al zei.  :)
Verder zou ik haar geen eivoer meer geven maar gewoon haar benodigde zaadvoer.
Eivoer,trosgierst,brood is wat ze hun jongen veel voeren,dus vind ik dit voer nu meer stimulerend werken.  ;)

@littlekim,ook voor jou geld dat je de eitjes toch beter kan laten liggen of vervangen voor neppers.
Het kan wezen dat ze pas na een paar eitjes wilt gaan broeden.

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >