24 april 2024, 06:21:04

***~Stardust~***

Gestart door lynette, 1 mei 2010, 14:21:56

« vorige - volgende »

lynette

1 mei 2010, 14:21:56 Last Edit: 2 december 2010, 17:44:20 by lynette
Hallo,

Ik ben Lynette 26 jaar jong, en woon samen met me zoon Rowan die 2 april 2010 geboren is. Onze huisdieren zijn onze hond Kyra die nu 3 jaar is. En Fleur onze poes van begin maart 2009 jaar. En Bailey onze Helig birmaan van begin 2010 en Lexus  een kruising ragdoll x brits korthaar van augustus 2010




Kyra


Fleurtje

Ik woon in een leuke eengezinswoning in Arkel. Met een ruime tuin waar de volière staat voor de valkjes. Ook hebben ze een binnenverblijf waar ze lekker kunnen schuilen tegen de kou of de regen. Ook komen hier in het broed seizoen de kweekblokken te hangen.

Het kweken van de valkjes is een van mijn geliefde hobby's. Ook ga ik er graag op uit met mijn camera. Niks is veilig als ik mijn camera bij heb. Kyra, Fleurtje, valkparkieten, flora en fauna en natuurlijk mijn zoontje. Ik hoop in de toekomst ooit nog mijn werk er van te kunnen maken.

Hoe begon het valkparkieten virus bij mij? Ik kreeg mijn eerste valkparkiet van een vriendin. Haar vader had een volière met valkparkieten. Elke keer dat ik bij haar was werd ik steeds gekker op de valkparkiet. Totdat er een nestje was en zei vroeg of dat ik misschien voor mijn verjaardag een valkparkietje wilde hebben. Hier hoefde ik toen niet lang meer over na te denken en toen duurde het niet lang voordat ik mijn eerste valkje voor het eerst vast mocht houden. Ze was toen nog maar 3 weekjes oud. Mijn eerste valkje heeft de naam Roxy gekregen. Ze was een cinnamon gepareld popje, en super tam. Ook had ik na een tijdje een vriendje voor haar er bij genomen omdat ik toch het erg zielig vond dat ze geen soortgenootje had. Dit was Breezer een wildkleur ventje.

Helaas na een paar jaar moest ik verhuizen. Ik woonde samen en deze relatie ging over en moest weet terug bij me moeder intrekken. Ik moest mijn valkjes mee nemen en heb een tijdje mijn valkjes bij me moeder kunnen huisvesten. Maar mijn moeder heeft 2 katten en ze had veel last van de rommel die de valkjes gaven. En ben ik met heel veel pijn in mijn hart op zoek gegaan naar een geschikt nieuw huisje voor hun.

In 2007 ging ik samenwonen met me voormalige partner. Het was toch best stil in huis zonder huisdieren. Dus begon het weer te kriebelen. Ik had de ruimte en tijd voor een valkje. Dus na een paar dagen op zoek geweest kochten we Bullit. Hij was toen nog maar 5 weken oud,en moest nog met de hand gevoerd worden. Gelukkig is dit zonder problemen gegaan maar als ik geweten wat voor risico's en "gevaren" er aan een handopfokje zat. Dan had ik toch nog langer gewacht totdat hij zelfstandig was. Maar gelukkig ben ik door valkparkiet.com een heel stuk wijzer geworden en ook verder besmet geraakt met het valkenvirus. En deze is nu flink uitgegroeid naar een hele groep van prachtige en lieve valkparkieten groep van 18 stuks

De buitenvoliere:



Perley

cinnamon gepareld pop 2008

Punkie

wildkleur split voor witmasker pop 2008

Kneusje

cinnamon bont gepareld pop 2009

Zelda

cinnamon bont gepareld X2 geelwang man 2008

Indy

witmasker bont gepareld pop 2008

Zorro

witmasker gepareld split voor X1cinnamon man 2008

Angel

witmasker bont gepareld pop 2007

Sunny

cinnamon gepareld geelwang split bont pop 2007

Binkie

witmasker bont split voor X2 cinnamon X1Lutino man 2008

Girley

wildkleur pop 2009

Prince (links)

bont gepareld split X1 cinnamon man 2007

Kailey

cinnamon witmasker bont gepareld pop 2008

Rocco

witmasker (gepareld) split voor bont kanssplit X1 cinnamon man 2009

Star

cinnamon bont gepareld geelwang pop 2009

Louca (midden)

cinnamon bont gepareld geelwang pop? 2007

Jessie (midden)

cinnamon gepareld geelwang split bont pop 2007

Bowie

wildkleur (opaline) split bont X2: cinnamon geelwangman 2009

VZN :P te koop

witmasker (opaline) split voor bont X1cinnamon man 2009




Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

1 mei 2010, 14:22:05 #1 Last Edit: 29 augustus 2010, 22:03:17 by lynette

POP:

cinnamon bont opaline geelwang

cinnamon bont opaline geelwang
kanssplit witmasker

cinnamon bont geelwang

cinnamon opaline geelwang
split bont pop

cinnamon bont opaline

witmasker cinnamon opaline
split bont

witmasker bont opaline

witmasker bont opaline

wildkleur
split witmasker

wildkleur


MAN:

cinnamon bont opaline geelwang

cinnamon opaline bronze fallow geelwang

cinnamon bont opaline
split geelwang

opaline
split voor bont x2:cinnamon

witmasker opaline
split voor bont kanssplit cinnamon

bont opaline
split bronze fallow witmasker X2 geelwang man (gereserveerd)




Te koop:

cinnamon opaline geelwang split bont pop
cinnamon bont opaline witmasker pop
opaline split voor bont x1cinnamon x2 geelwang man
opaline witmasker bont split X1:lutino X2: cinnamon man
opaline witmasker split bont (kanssplit x1 cinnamon indien man)
cinnamon opaline witmasker split bont pop
opaline bont split cinnamon man
opaline witmasker split bont kanssplit cinnamon man


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

patty_dordtse valkjes

Mooie start met een nieuw boekje en een mooie voorstelling updateen een  super mooi kindje  ;D

Ik wens je iedergeval een goed kweek jaar toe.

mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Succes met dit nieuwe kweekseizoen.

gr Esther

*Manon*

Heej een nieuw boekkie en een leuke voorstelronde!

Ga je zeker weer volgen meid!

Succes  :-*

Saar

Leuke intro :D

Ik ga je weer volgen :D
Wanneer ga je de blokken weer ophangen?
Groetjes Saar :-*

Kaatje

Hoi Lynette,

Leuk een nieuw boekje! Ik ga je ook zeker opnieuw proberen te volgen  ;)

Wat een mooi kindje is jullie lieve Rowan  :-*

Liefs, Karin

Anke

Hoi Lynette,
Leuk een nieuw boekje met een nieuwe voorstelronde :)
Je hebt prachtige valkjes en een prachtige zoon!!
Veel succes in het nieuwe kweekseizoen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Hoi Lynette,

Een nieuw leventje.... een nieuw boekje :D
Alles weer mooi op een rijtje gezet, uiteraard met aan het begin een prachtige foto met jullie lieve Rowan!

Veel plezier met de start van het kweekseizoen.

Groetjes, Marian


Kimm

hoi lynette,

hoe gaat het hier?

ik ben erg benieuwd weer naar je jonkies die komen gaan, hoop ik :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Leuk nieuw begin. ;D
Ik kom je alvast weer volgen ;)

Rowan is echt n leuk kereltje.  :-*

lynette

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties  ;D

1 mei heb ik blokken opgehangen en tot mijn verbazig liggen er sinds 11 mei bij Indy en Zorro al een eitje., Gisteren hebben ze al hun 2e ei gelecht en ze broeden er trouw op.
Ik heb 2 blokken hangen en het andere blok word nog niet bezet. Er is nog erg veel intresse door verschillende koppeltjes. Ik heb nog 4 broedblokken in de bestelling staan bij Valkcity. En als die hier zijn komen er nog 2 in de voliere te hangen en 2 in de koppelkooien waar nu 2 koppeltjes apart in zitten.

De koppetjes die apart zitten zijn nog onervaren. Dit zijn:
Bowie + Star en Kaily + Binkie.



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

13 mei 2010, 14:38:59 #12 Last Edit: 14 mei 2010, 21:01:33 by lynette
Ohh betrap net Girley en VZN samen op een wippie  ;D Girley heb ik ook al een aantal keertjes op en voor het blok zien zitten. Dus ik denk dat dit laatste blok in beslag is genomen door hun.

Girley is mogelijk split voor witmasker dus dat zou helemaal geweldig zijn als hun een nestje zouden krijgen.


Ehuuuu...............  Het is niet de VZN... Maar Zorro  :o die gaat met Indy die nu op eitjes zit en dus met wipgraag Girley  :o Maar die zit dus in het andere blok. Hoe moet ik dit nou gaan oplossen whaha Zo is me mannen te kort wel opgelost hihih Maar hoop dan wel dat de eitjes 24/7 bebroed blijven  :-[


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

patty_dordtse valkjes

Spannend en gefelie met het 2de eitje  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Saar

Spannend :D Ik heb ook de 1e de blokken opgehangen :)
Bij mij lag op de 8e het eerste eitje er al ;D Ben benieuwd wat er bij jou geboren gaat worden dit jaar :)