17 mei 2025, 17:51:23

Kiemzaad in de diepvries?

Gestart door Nemi, 30 april 2010, 23:56:48

« vorige - volgende »

Nemi

Ik ontdekte dat de supermarkt hier veel soorten biologische kiemzaden verkoopt. Er zit alleen nogal veel in zo'n pakje. Duur is het niet maar ik vind het ook zonde om meer dan de helft weg te gooien elke keer.
Zouden ze in de diepvries kunnen? En dan bedoel ik met name gekiemde bonen, kikkererwten en soja bonen, die vindt meneer het lekkerst.

*Manon*

Hoi hoi,

Kun je de zaden er niet uithalen en in een ander bakje laten kiemen?
Of wat zaden uit het bakje halen en de rest wat er dan nog in zit laten kiemen en dan de andere helft laten kiemen?

Ik ben zelf ook bezig om informatie te krijgen over kiemzaden, nu heb ik de kiemzaden uit de dierenwinkel, maar je kunt heel veel groenten kiemen.
Ik heb een kiembakje waar ik de gewenste hoeveelheid in kan kiemen, maar inderdaad zag ik ook al eens van die kant en klare bakjes!

Groetjes Manon

Nemi

3 mei 2010, 00:11:46 #2 Last Edit: 3 mei 2010, 00:14:27 by Nemi
Nee je begrijpt het verkeerd.. deze zijn al gekiemd. Kant en klaar in het groentevak in de supermarkt. Ze hebben veel soorten, broccoli, prei, radijs en nog meer dacht ik. En dus gekiemde bonenmix.
Ik heb zelf ook wel sojaboontjes (tip: mung boontjes, zijn kleine groene boontjes, maken ze ook taugé van) om te kiemen maar zo biologisch kant en klaar vind ik eigenlijk wel makkelijk..

*Manon*

ja dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen  ;)

Wat ik wel weet is dat sommigen de kiemzaadjes drogen en op die manier kun je ze erg lang bewaren, maar of de vogels dat lekker vinden weet ik eigenlijk niet.

Groetjes Manon