help mijn valkje blijft haar zaadjes uitspugen

Gestart door Deniejs, 5 maart 2010, 22:21:26

« vorige - volgende »

Deniejs

sinds een paar dagen heb ik nieuwe valkparkiet, ze is al tam en 2 jaar oud.. maar nu schud ze telkens met haar kop en en dan vliegen er allemaal zaadjes uit haar bekje en het is slijmerig, blijft ook aan haar kopje plakken.
moet ik met haar naar de dierenarts? kan dit kwaad?

Saar

Als een valkparkietje overgeeft, dan is het zeker belangrijk dat je z.s.m. naar een vogelarts gaat. Omdat ze overgeeft, neemt ze geen voedingsstoffen op en valt af. Ook bestaat er de kans dat ze snel uitdroogt. Ga morgen rondbellen bij de vogelartsen en ga er meteen naar toe dezelfde dag.

Deniejs

ze eet wel gewoon heel goed.. en is nog vrij levendig..
maar ik ga morgen wel even bellen!

Deniejs

nou las ik net dat ze ook kan braken omdat ze haar genegenheid wilt tonen?

ze is verder erg levendig, vliegt elke avond rond, eet en drinkt super goed..

ik ben alleen in staat om met haar naar het dierenziekenhuis in dordrecht te gaan.. omdat ik geen auto heb en daar dichtbij woon. maar ik ben bang omdat het geen vogelarts is dat ze niet weten wat ze doen en haar straks iets verkeerds geven terwijl dat misschien niet nodig is.

Peggel

als je in Dordt woon kan je beter de trein nemen naar Prinsenbeek.
dierenkliniek de Baronie, en vragen naar dokter Bastiaansen, dat is een erkende vogel arts;)
daar ga ik ook heen als ik vogels moet testen enzo;)

Kimm

hoi

hoe gaat het nu met je valkje?
is hij nog aan het spugen of is het over?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Deniejs

hoi,

ik heb haar nu niet meer zien spugen.. maar ze kreeg bij mij ander voer als dat ze bij haar vorige eigenaar kreeg en die gaf mij het advies om ook dat voer voor haar te halen omdat ze daar aan gewend is.. dus dat heb ik gelijk gedaan en dat krijgt ze nu sinds gister en ze heeft niet meer overgegeven.. dus even afwachten denk ik.. als ze niet meer gaat overgeven dan lag het denk ik aan het voer.

Anita67

Hoi hoi,

Ik heb zojuist ook een topic geopend over dit onderwerp. De valk van mij vertoont hetzelfde gekke gedrag.
Er is geen verandering van eten geweest hier en ik geef de laatste weken iedere dag een stukje brood maar zoveel eten ze daar niet van....
Wel fijn dat de valk van jou weer beter is!

Weet iemand misschien een vogelarts in Drenthe?

Groetjes
Anita