25 mei 2025, 23:52:19

Een hond samen met valkjes

Gestart door Joost81, 17 april 2010, 13:51:54

« vorige - volgende »

Joost81

Ha iedereen,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe vriendin. Enorm gezellig maar ze heeft een hond en ik 2 valkjes. Heel fijn hoor, huisdieren en een LAT-relatie ;).

Nu neemt ze de hond mee als ze hier heen komt, erg leuk maar dat heeft consequenties voor de valkjes. De hond is van het type jachthond, verder een leuk beestje maar we moeten hem wel aangelijnd houden. Hij is al 1 keer op een valkje gesprongen nadat deze in paniek raakte door de hond en crashde op de grond, gelukkig geen schade!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Gaan honden en valkjes samen? Alle drie de beesten zijn nog jong qua karakter en erg speels. Hebben jullie tips, behalve dan de tip: ' langzaam laten wennen' ?

Groet,

Joost

Larissa

Hey Joost

Ik heb twee hondjes en 6 valkjes...deze gaan gelukkig er goed om met elkaar

Zodra de valkjes los zijn zijn de hondjes hier ook gewoon in de woonkamer
En tuurlijk als een valkje op de grond land dan lopen die van mij er ook wel op af maar met een goeie stem correctie van FOEI !!!! MAG NIET !!!! komen we al een heel eind
Dit heeft de tijd nodig dat zekers had het hier ook

Ik laat ze alleen nooit alleen met elkaar omdat het honden blijven...vertrouw ze wel maar zoek het gevaar liever niet op

En als je ze hand tam hebt misschien kun je dan proberen de valk bij jou op de hand en jou vriendin de hond strak aan de lijn en ze zo kennis laten maken met elkaar
Wel voor zorgen dat de hond niet hapt en de valk niet pikt want anders winnen ze elkaars vertrouwen nooit
Tja en voor de rest het heeft echt TIJD nodig
Ik zal zeker niet de een de woonkamer uit doen als de ander los loopt om zo maar te zeggen

Hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes Larissa

Marianne

Hoi Joost,

Wij hebben ook een hond en 12 valkjes. Gaat prima samen.
Nieuwsgierig naar elkaar maar het gaat erg goed. Onze hond is nu 8 maanden en erg speels. Met onze vorige hond ging het ook prima.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

hilde

hoi
hier hetzelfde we hebben ook een hondje binnen een jack russel de valkjes van mij landen op haar rug en ze doet niks zolang jij erbij bent om te corrigeren zie ik geen probleem .
je kan misschien eerst aangelijnd oefenen een manier van spreken en het hondje corrigeren met de leiband daarna zonder leiband dit is misschien een optie?

Ron

Ik heb twee valkjes die zijn gewend aan de hond .

Mijn hond is ook een jachthond maar dat is geen reden om hem andere dieren te laten aanvallen,Maar als je de hond gebruikt voor de jacht of iets in die strekking dan kan je het de hond niet eens kwalijk nemen.Hij zal dan opgevoed moeten worden .
Mijn hond ligt soms op de grond en dan zie ik de valkjes al kijken van hee hij slaapt dan gaat er eentje bij zijn staart zitten en ééntje bij zijn hoofd en de één bijt hem in zijn oor ofzo en de andere in zijn staart de hond ziet het ook als spelen nu en vaak land er een valkje op zijn kop , het is wel zo dat de nagels irritant zijn voor de hond als hij op zijn snuit zit dus het kan wel

bobbie

Ik heb ook altijd een hond gehad en valkjes.

Onze laatste hond was een kruising jachthond (spaniel x flatcoated retriever) en ging buiten achter de konijnen aan en heeft een keer een fazant gevangen (nee, nooit jachttraining gehad).

Binnen was het een doetje. Het konijn sliep tussen de poten van onze hond Naira en met de valkjes ging het ook prima (ik schrijf in verleden tijd omdat Naira inmiddels is overleden).
Als Naira ergens lag te slapen of te dommelen en een valkje wilde op de plek zijn waar zij lag, dan ging Naira opzij en ging een stukje verder liggen.

Succes, Nel

Valk1969

Wij hebben ook 2 honden en als ik een valkparkiet in huis neem voor onderzoek of wat dan ook dan moet ik de honden echt vast doen.
Ook al zijn ze hier gekomen terwijl er al zat valkparkieten zaten toch vertrouw ik de honden voor geen cent bij de vogels.

Iedere hond kan dus anders reageren en daar kan geen enkele hond iets aan doen als ze wel ineens happen of een vogel doodbijten.
Vertrouw je het niet neem dan ook geen risico.

Gr,

Patrick

the duke

zoals je kunt zien zijn hier de vogels jockeys
reno loop de hele kamer met ze rond 
het lopen is wel in slowmotion
en hij straft de andere honden als ze te dichtbij komen
en als de valkjes op de grond scharrelen dan loop reno er tussen
op te passen dat maar niks aan zijn vriendjes komt

channie

Hier leven nu 3 valken ( 1 echt tam ) en 3 honden ( alle 3 tam :P ) mijn Duitse herder is de enige die ik echt vertrouw met de valken.
De oudste hond ( sharpei, 12 jaar ) kijkt er niet naar de valken om, maar plukt achter huis soms wel nog een duif uit de lucht :-\
En de jongste hond ( cocker spaniel, 8 maanden ) is een echte jachthond......meer hoef ik daar niet over te zeggen :-X

Dus als je het zelf niet vertrouwd moet je geen risico's gaan nemen...

Groetjes Chantal

Iris en Wim

Heeft  er toevallig al iemand ervaring met de combinatie van windhonden en valkparkietjes?
Ik zou echt graag zo'n windhond adopteren, alleen heb ik echt schrik omdat dat toch wel jachthonden zijn en ze geleerd wordt om achter een konijn te lopen.
Groetjes,
Iris