29 maart 2024, 16:25:29

POP blijft eitjes leggen met 2 donsjes...

Gestart door Lina, 27 april 2010, 22:41:20

« vorige - volgende »

Lina

Hallo allemaal,


POP heeft nu weer 3 eitjes gelegd en kijkt niet meer om naar de  kleintjes >:(

Die kleintjes zitten nu in het hoekje v/d blok

Mannetje heeft vanochtend tot 10:00 uur niet echt zijn best gedaan om te voeden,sinds  06:45 vanochtend hebben die kleintjes lopen schreeeuwen om eten.

Krop hartstikke leeg :-\...

inmiddels half 11 geweest en echt vol zijn de kropjes niet!

POP wil alleen nog broeds liggen op stok,staart omhoog,kreunen....en vervolgens maar weer terug het blok in om te broeden.

De kleintjes voed ze ook niet meer,alleen  het mannetje wil alleen nog maar zijn best doen met opvoeden en tergelijkertijd ook aflossen met broeden >:(

Wat nu,denk eraan om elke dag 1 voor 1 de eitjes weg te halen,de kans is groot dat ze blijft leggen........ :(

Vindt het voor nu welletjes met die 2 kleintjes wil niet echt meer donsjes hebben.......later misschien wel over een maand of 3 /4

heeft iemand ervaring met  het wegnemen van eitjes,en blijft pop dan ook leggen ,wat is nu de beste oplossing....

Bij LARISSA ;) had ik gelezen eitjes weg halen en blok ook,of anders indelen...werkt dit wel??

Groetjes Lina

*Yvon

Hoi hoi

Hoe oud zijn de kleintjes?
Als ze al bijna 4 weken zijn zou je kunnen proberen om de kleintjes in een bakje op de bodem in de kooi zetten en het blok weghalen.
Het is bijna heel normaal dat als de jongen wat groter worden dat ze dan weer aan een nieuwe ronde beginnen.
Vaak doet de pa dan ook meer voeren dan ma.  :)

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lina

28 april 2010, 10:46:53 #2 Last Edit: 28 april 2010, 10:50:02 by Lina
Goeiemorgen Yvon,de kleintjes zijn nu 12 en 11 dagen oud.

Beiden uit gekomen  op 16/17 April.

Veel te jong nog,pop legt wel eitjes (nu 4 eitjes),maar laat het broeden aan het mannetje over!

Ze blijft gewoon op stok zitten en vreet niets uit  :(

Man werkt zich suf door te voeden en te blijven zitten broeden,vandaar mijn vraag wat ik m oet doen!

Mijn manlief zegt  :-\mij er niet mee te bemoeien...en dat alles gewoon maar moet verlopen zoals het nu is ??? ???