17 mei 2025, 20:58:52

SPIEGELTJE

Gestart door LEO, 25 december 2003, 14:56:45

« vorige - volgende »

LEO

HOi allemaal,
onze valkparkiet is een alleenzittend zeer tam mannetje,hij heeft in zijn kooi een klein spiegeltje met een belletje eronder;
Hij is daar zeer aan gehecht geworden en zit daar veel in te kijken en er rond te stappen.Hij mag heel veel uit zijn kooi en zit dan ook veel op onze schouders en vliegt blij rond in huis.Nu begint hij ook veel in de grote spiegel in de living te kijken en zit daar het liefst.Als we dan zijn klein spiegeltje uit zijn kooi weghalen wordt hij zeer onrustig. Is het  verstandig om het spiegeltje te laten hangen en bestaat de kans dat hij meer gehecht gaat worden aan de spiegel dan aan ons?

giovanni

Ik denk dat hij zo gehecht is aan dat spiegeltje omdat hij er een soortgenoot in ziet en als je dat wegneemt is ie weer alleen... Maar ik denk niet dat ie meer zal houden van dat spiegeltje dan van jou hoor ;)

Paul

Hoi Leo,

Je zegt zelf al dat je valkparkiet heel erg tam is en dat zal nu niet meer minder worden door dat spiegeltje.
Bij Valkparkieten die nog niet tam zijn kan je het er beter niet in hangen maar bij jou zou ik het gewoon laten hangen als ie er al zo aan gewend is.
Als valkjes eenmaal tam zijn blijven ze dat normaal gesproken ook wel als je ze aandacht blijft geven.

Groetjes, Paul

luukluuk

Hoi Paul
kan ik dan voor mijn koppie er ook een spiegeltje in hangen ipv de kerstmuts waar hij gek op is ??
ik heb nl 3 valken maar koppie hoort er niet echt bij ,ik had die ander eerst en die zijn samen opgegroeid ,ze jagen koppie ook vaak weg ,best zielig hoor ! maar ze vechten gelukkig niet !
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Je kan proberen hoe hij op een spiegeltje reageert.
Sommige zijn er wel gek op alleen trekken ze vaak meer naar het spiegeltje toe dan naar mensen.
Maar je kan het in elk geval proberen hoe hij erop reageert.
Als het niet bevalt haal je het gewoon weer weg.
Echt heel eenzaam zal hij toch niet zijn want er zijn wel soortgenoten bij hem ondanks dat die hem niet in de buurt willen hebben.
Je kan ook op zoek gaan naar een popje voor Koppie maar dan moet dat natuurlijk ook weer klikken.

Groetjes, Paul

luukluuk

bedankt !
ga het gewoon proberen ,en gaat het niet kan het er weer uit !
koppie krijgt ook wel genoeg aandacht van ons hoor ,zelfs meer als die andere 2 !
gr Margot