29 maart 2024, 09:07:56

gepareld bont

Gestart door yentl, 31 december 2003, 20:15:37

« vorige - volgende »

yentl

hey iedereen, ik heb 3 geparelde bonte jongen (nu ja ze zijn er al wel ff...) stormy is geboren op 21 juni 203 en spirit 25 juni 2003... in het begin had stormy erg veel parels, en nu nog, maar het lijkt een heel klein beetje te minderen... en spirit is zeker weten een man want die heeft bijna geen parels... hij zit ook constant stormy te verleiden en te versieren! het probleem is dat het broer en zus zijn...
ik heb gehoord dat het niet mag dan... klopt dat?
dat je dan misvormen krijgt? ik haal ze zeker niet graag van mekaar weg en het gaat ook niet want ze zitten samen...

groetjes Yent'l

Lique

Hoi Yent'l,

Het lijkt erop dat het allebei mannen zijn.
De parels van Stormy verminderen, en die van Spirit ook.

groetjes Lique

yentl

ja maar het is best wel raar want stormy heeft nog vele meer parels als haar moeder, die heeft er best weinig voor een pop vind ik...

Lique

ja, het is moeilijk om te zeggen, wat je nou werkelijk hebt.
Heb je geen foto's?
En in hoeverre zijn de parels minder geworden?

Karin

Hoi Yentl,

Broer en zus mogen inderdaad geen jongen krijgen, dus mochten er toch eieren komen ( worden dan wel op de grond gelegt ), dan vervang je deze door kunsteitjes. Dit voorkomt dat ze blijft leggen. Zorg wel voor voldoende kalk ( sepia en mineraalblok ) en beperk groente te maximaal 2 keer per week ( dagelijks groene groente stimuleerd juist het broedgedrag ). Hang er in ieder geval géén broedblok in. Mochten het toch 2 broertjes zijn dan komen er geen eitjes, duh  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

yentl

hey iedereen,
hier foto's van stormy en plukkie...
haar parels zijn helemaal niet erg hard vermindert, ze heeft er nog altijd erg veel! de foto's zijn wat onduidelijk vandaar dat je ze misschien niet zo goed ziet... maar stormy's parels zijn iets geler geworden en er zijn er precies enkele weg(aan de rand vanboven op de vleugel en op haar rug...) maar absoluut niet veel... maar tis dus wel zo dat plukkie er ook niet zoveel heeft om een popje te zijn (de moeder van stormy), spirit en griffin, haar broertjes, hebben zelfs bijna geen parels...

groetjes Yent'l

yentl


yentl

sorry maar ik krijg m'n bijlage er niet bij...

Lique

Hoi, je zal hem eerst even een goede naam moeten geven.
Iets van gepareldbontyent'l.jpg ofzo.

yentl

3 januari 2004, 01:34:37 #9 Last Edit: 3 januari 2004, 01:36:36 by yentl


hey iedereen, klopt het dat je de naam van je bestand moet veranderen? ik denk dat ik het een beetje verkeerd gedaan heb (met de naam) mijn excuses daarvoor  :-[.

nu ja,
ik denk dat ik het nu wel snap hoor  :)...

hier hebben jullie de foto van stormy en plukkie, ze is wel wat onduidelijk maar ik heb geen andere foto's, ik hoop dat jullie de parels een beetje kunnen zien...

groetjes Yent'l  

Paul

Hoi Yentl,

Ik heb Plukkie even rechtop gezet voor je want zo liggend is het net of ie slaapt :-)
De parels zijn wel iets te zien maar helaas niet echt duidelijk :-(



Hier heb ik de helderheid iets omlaag gehaald en wat meer contrast dan is het al een stukje duidelijker.



Groetjes, Paul

yentl

hoi paul,
heel erg bedankt daarvoor!  ;)
inderdaad zo zie je het toch al beter  :)!

groetjes Yent'l

yentl

hey iedereen!
stormy en spirit zijn al in een nestblok gekropen(spirit met veel gefluit rond stormy en hij zit de hele tijd bij stormy om die te versieren)...  ze beginnen dus toeren uit te halen denk ik... de nestkast weghalen? stormy zal dus wel een popje zijn!
 
groetjes Yent'l

Paul

Hoi Yentl,

Je moet er in elk geval voor zorgen dat er nooit eitjes worden uitgebroed door deze twee.
Je kan in elk geval het nestblok weghalen kijken of dat helpt maar je hebt toch kans dat ze dan op de bodem gaan leggen.
Als je niet wilt dat dan de eitjes uitkomen even met een naalt een klein gaatje prikken in de boven en onderkant.
Op dat moment zit er toch nog geen embrio in het eitje dus je dood geen jong als je dat doet.

Groetjes, Paul