16 april 2024, 23:03:25

Ik denk wildkleur...of niet?

Gestart door Fleur79, 12 april 2010, 00:44:29

« vorige - volgende »

Fleur79

12 april 2010, 00:44:29 Last Edit: 12 april 2010, 00:58:11 by Fleur79
hallo allemaal,

na uit het eerste nestje maar 1 kleintje te hebben gehad en dat een wildkleur is kan ik niet echt berekenen via de calculator wat het volgende nestje gaat doen ??? van het tweede nest is er gisteren (10-04-2010) een eitje is  uitgekomen.

Ik heb de oude eigenaar gemaild en dit is het antwoordt dat ik kreeg; (let op Faith is het mannetje en Moa de pop)

"De ouders van Faith zijn ons broedkoppeltje, vader wildkleur met gele kop
( en beetje wit)
moeder grijs/wit/geel gepareld, dus een lutino is zeker mogelijk.
Moa heb ik van een beurs,ik weet  niet welke kleur haar ouders hadden."

Dus ik hoor graag wat jullie ervan denken... ;)

Marianne

Hoi Fleur,

Kan je geen foto's plaatsen?
Dan is het makkelijker om te zeggen welke mutaties je valkjes zijn en wat er evt. uit kan gaan komen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Fleur79

Hoi Marianne,

Hierbij een foto van mijn koppel.

Let wel, de ouders zijn dus een wildkleur man en pop geel, grijs wit gepareld....



Ik hoop dat het met de foto lukt....

Groetjes Fleur


Overseer

dit zijn 2 wildkleurtjes wat ik zo zie

Fleur79

Hoi Overseer,

Zowieso bedankt voor je reactie!

Zelf wist ik al dat het twee wildkleurtjes zijn, maar mijn vraag is vanwege de afkomst van mijn koppel wat er uit de jongen kunnen komen.

dus hierbij het citaat van de oude eigenaar;

De ouders van Faith (man)zijn ons broedkoppeltje, vader wildkleur met gele kop
( en beetje wit)
moeder grijs/wit/geel gepareld, dus een lutino is zeker mogelijk.
Moa (pop) heb ik van een beurs,ik weet  niet welke kleur haar ouders hadden."

Dus mocht iemand wat weten dan hoor ik dat zeer graag ;D ;D ;D

Groetjes Fleur

Marianne

Hoi Fleur,

Ik denk dat van dit kweekkoppel de vader een wildkleur is maar de pop is geen lutino. Ik heb hier lutino's zitten zonder grijs en de parels bij lutino's zijn niet zo goed te zien als bij een gewone geparelde (opaline). Ik verwacht dat de pop een geparelde is. Jammer dat je de splits van dit koppel niet weet want dan kun je nog meer voorspellen welke mutaties je kan verwachten.
Stel dat jouw man split is voor opaline, van zijn moeder, en verder geen splits dan krijg je met je huidige koppel wildkleur en opaline valkjes waarvan de opaline (geparelde) alleen poppen kunnen zijn.
Mocht er nog ander mutaties uitkomen dan is op jouw man of pop ergens split voor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Fleur79

Hoi Marianne,

Super bedankt voor je reactie!!
Er zijn nu drie eitjes uitgekomen en allemaal donkerere oogjes dus zal er geen lutino tussen zitten....

Ik weet dat de andere twee eitjes onbevrucht waren dus het blijft bij drie! :-\

Ik hou jullie op de hoogte wat eruit gaat komen! ???

groetjes Fleur