2 mei 2025, 15:56:20

Valkparkieten en leeftijden

Gestart door BenGon, 20 april 2010, 19:31:30

« vorige - volgende »

BenGon

Wij gaan Zondag een koppel valkjes kopen bij mensen die ze niet meer kunnen houden .
De man is 10 jaar en de pop is 4 jaar oud .

De mensen waar we ze gaan kopen zeggen dat ze er vorig jaar nog een nest van hebben gehad met 6 jongen , nu de vraag , kan ik met dit koppel ( man 10 jaar ? ) nog gewoon een rondje doen ?
De pop is een perfecte leeftijd van 4 jaar  maar de man is 10 , het is een prachtkoppel , ( zal later wat foto's plaatsen ) .

Gr Uit Ridderkerk
Benno en Gonda

Lin

Hoi,

afhankelijk van de gezondheid is dat altijd. ik denk dat dat veelal belangrijker is dan de leeftijd. Ook even navragen hoe de jongen zijn opgegroeid, alles goed gegaan?

Groeten, lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

BenGon

22 april 2010, 18:44:57 #2 Last Edit: 22 april 2010, 18:46:36 by BenGon
Ik weet dat ze alletwee super gezond zijn en de jongen dat ook zijn , de mensen waar ik ze van koop hebben in 2008 1 x een nest gehad van 4 jongen en 1 x een nest van 2 jongen in 2009.
Ik heb wat foto's hier neergezet van de mensen , zodra ik ze zelf hier heb zal ik ook wat foto's plaatsen

Zien ze er zo op de foto's goed uit , ik denk het wel , kan iemand de kleur slagen hier neerzetten , de pop is een volgens ons cinamon geparelde pop en de man ?

Dit is de man die is nu 10 jaar

nogmaals de man

Dit is de pop die is 4 jaar

Nogmaals de pop

Man en pop in blok

de twee jongen

de 2 jongen uit het nest in 2009

Nogmaals de twee jongen

Larissa

Hoi BenGon

Volgens mij is de man een Wit Masker of een Bonte Wit Masker

Kan het wat het mannetje niet helemaal goed zien
Het vrouwtje is inderdaad een Cinnamon Opaline (gepareld)

Groetjes Larissa

*Yvon

Hoi hoi

De man is inderdaad een bonte witmaskerman.
Ik vraag me wel af of het koppel de laatste 2 jongen zelf hebben groot gebracht ?  ::)
Hebben ze dat niet gedaan en waarom dan niet ?
Zijn de vorige nestjes wel goed gegaan ?
Dit zijn misschien wel vragen die je eventueel even kan vragen aan die mensen.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Lin

Net als wat yvon zegt heb ik ook gezegd. De laatste jongen zijn geplukt zie ik en daarna met de hand gevoerd. hoe is het vorige kweken gegaan?
Man is ook split cinnamon natuurlijk.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)