24 april 2024, 06:47:10

Borst veren verliezen

Gestart door Larissa, 8 april 2010, 17:53:03

« vorige - volgende »

Larissa

Hey

Ik zit met een klein probleempje
Luna verliest sinds gisteren allemaal kleine veertjes
nu zag ik net dat het de veerstjes zijn die op haar buik/borst zitten eigenlijk te hoogte van waar ze haar eitje onder zou moeten hebben ????
Ze heeft wel een ei maar kan dit hier van komen ??? Ken het niet van me andere twee popjes

Wie kan me hier mee helpen ik zal proberen straks foto te maken zodat je kunt zien wat ik bedoel

groetjes Larissa

Sanna

Hallo Larissa,

Is ze echt kaal op de plek die jij beschrijft? Of zou ze niet gewoon in de rui kunnen zijn? Ik weet niet welke mutatie Luna heeft, maar ik zie in je handtekening een lutino valkje staan. Is dat Luna? Lutino's hebben ook nog wel eens de neiging om net even wat meer veren tegelijk te verliezen in de rui als bijvoorbeeld een wildkleur. Als mijn lutino in de rui is zou je zweren dat er een kip geslacht is in huis, zoveel kleine veren vind ik dan. Maar het groeit altijd weer aan ;D.

Groetjes, Sanna

Larissa

Hey Sanna

Luna is een bonte witmasker cinnamon....ze poetst zich wel heel veel nu ze eitjes heeft
En ja tis een kale streep net tusse de pootjes door
Ik heb haar verder niet betrapt op plukken...en zou het een begin van de rui kunnen zijn ???
Volgens mij is ze nog niet in de rui

groetjes Larissa

Sanna

Hoi Larissa,

Zou dit niet gewoon normaal gedrag van een broedend popje kunnen zijn? Lijkt mij in principe wel logisch. Op de kale huid kun je een eitje natuurlijk veel warmer houden. En omdat ze voornamelijk wit is valt het natuurlijk veel eerder op als daar een paar veren missen. Anders zou je eens een vogelarts moeten bellen of dit normaal is.

Groetjes, Sanna

Larissa

Hey Sanna

Daar heb je een goed punt dat het van het broeden zou kunnen komen....ik wou het nog ff aan kijken want ze lijkt er niet veel last van te hebben
Mocht ze het erger krijgen bel ik de VA ff of dit normaal is
Mijn lutino pop heeft het namelijk niet als ze op eitjes zit

Heel erg bedankt voor je hulp

Groetjes Larissa

Larissa

Hey Sanna

Het zat me toch niet lekker en ik heb de VA dus gebeld
En inderdaad wilde vogels doen dit ook in de natuur.....en de ene pop doet het vaker en meer als de andere

Zodra ze geen eitjes meer heeft moesten de veertjes terug komen was dit niet het geval moet ik met haar langs komen

Bedankt voor je hulp
Groetjes Larissa

dabikker

hoi larissa wil je even geruststellen dat komt door het broeden dat hebben de meeste popjes want door dat er bloedvaten op het buikje lopen houden ze de eitjes beter warm dat is mij vertelt door de va.

Larissa

Hoi Dadbikker

Dat is ook wat de VA tegen mij zei hij vergeleek het met wilde vogels en ook dat het ene popje het wel doet en de andere nie
Want mijn Lutino doet het niet mijn opaline doet het ook nie of het valt niet op bij hun

in ieder geval bedankt voor je antwoord

groetjes Larissa

Sanna

Geen dank hoor, het leek me de meest logische verklaring. Net geboren babietjes leggen ze ook bij moeder op de blote huid ;).

Groetjes, Sanna