5 mei 2025, 10:11:09

GAMMA Boomschorsmatten

Gestart door Bittersweet, 10 april 2010, 16:23:43

« vorige - volgende »

Bittersweet

Hoihoi,

Om mijn volière wat af te schermen heb ik een paar Boomschorsmatten bij de Gamma gekocht. Nou ben ik vrolijk aan het zagen gegaan, en toen bedacht ik me ineens, dat ik helemaal niet weet van wat voor hout die dingen zijn gemaakt, stom stom stom! De Gamma zelf weet het ook niet en heeft me het telefoonnummer van de leverancier gegeven, maar daar is maandag pas weer iemand aanwezig... Ik baal natuurlijk als een stekker, want dan kan ik het hele weekend niks doen.

Weet iemand hier toevallig van welke houtsoort die matten gemaakt zijn, en of die giftig zijn voor valkjes? Bestaat er anders misschien een lijst van giftige (of juist niet giftige) houtsoorten?

De bedoeling is deze matten aan de buitenkant van de volière te bevestigen, maar ik ben bang dat er door de tralies toch misschien een klein beetje boomschors in het bereik van de vogels zou kunnen komen. Is mijn angst dan wel een beetje reëel, of zou dat niet uit moeten maken, ook al is het giftig hout?

Bedank!

(PS: De het merk van de matten is Outdoor Life Products)

Rianne

Ik gebruik er zelf al jaren 1, het zijn van die dunne stroken schors die aan elkaar bevestigd zijn met draad. Deze wordt tegen de voliere gezet in de herfst/winter. Of ze erbij kunnen weet ik niet maar het gaat al jaren goed :)

Bittersweet

Oooh super! Bedankt voor je reactie!
Nou, dan zaag ik zo gewoon vrolijk verder! ;D

amazingleeuwtje

Hahaha hier word ik nu vrolijk van zie jou eerst onwijs balen en dankzij Rianne kan je weer vrolijk verder zagen.. Heerlijk om te lezen, ik zou zeggen veel zaagplezier ;) ;D...

Bittersweet

Hahaha, lag dat er zo dik bovenop? :P

Het is wel zo hoor, btw. :P Ik baalde er zo van. Ben nou weer helemaal enthousiast, kan bijna niet wachten tot Edward en Apple voor 't eerst de volière in mogen. :D

marie

Zet dan zeker een foto op het forum!!!
!!!Flip!!!