Nemo lucht in de krob en weinig gevoerd?

Gestart door Larissa, 19 april 2010, 23:08:26

« vorige - volgende »

Larissa

19 april 2010, 23:08:26 Last Edit: 20 april 2010, 18:04:51 by Larissa
Hey

Ik zit met het volgende. Heel enkels laten Spotje en Chika de donsjes voor zo'n min of 10 a 15 alleen.
Kan dit kwaad ?
Ze eten dan met zijn beide hun buikje helemaal vol en gaan dan weer op de donsjes zitten.
Nog geen 5 min later hoor je de bedel geluidjes van de donsjes dus dat gaat allemaal wel goed.

Maar als de ouders ze alleen laten koelen ze dan niet te veel af?

Daarnaast vindt ik het heel raar dat Ukkie en Gipsy elk +/_ 4 gr per dag aan komen en Nemo vandaag maar 1 gr?

Ik weeg ze puur en alleen omdat ik het vermoeden had/heb dat nemo niet voldoende binnen krijgt maar aangezien zijn/haar gewicht wel iets is aangekomen blijf ik toch twijfelen.

Wie kan me een paar tips/adviezen geven

groetjes Larissa

smiley

Hallo Larissa

Het is normaal hoor !! dat de ouders ze steeds wat vaker en langer alleen gaan laten.
dat gebeurde hier ook ,ze eten zich dan helemaal vol nemen een bad of gaan zichzelf eens even goed poetsen .
meestal gaat de pop rond het einde van de dag dan weer bij de kleintjes in het blok zitten.
Maar tussen door worden de kleintjes ook nog wel gevoerd.
Je zou het jongste donsje in de ochtend iets pap erbij kunnen geven ,dan moet je hem wegen en van het gewicht wat hij weegt mag hij 10% pap hebben .
Ik gaf het kleintje de helft van wat hij mocht hebben voordat hij de eerste keer werd gevoerd,dus als zijn krop nog leeg was.
En liet het dan verder met rust en de ouders deden het dan verder voeren de hele dag .
Dit heb ik een dag of vier gedaan en toen ging hij beter groeien !!
Bij mij werd het iets te grof gevoerd en daarom kwam hij minder goed aan in zijn gewicht .
Wees wel voorzichtig met het geven van de pap en voer heel langzaam kleine beetjes .


Groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hey Conny

Ik heb totaal geen ervaring met het voeren van pap  aan jonge vogels aangezien dit mijn eerste nestje is.  :-X

Ik zat er zelf over te denken om morgen nog even af te wachten wat de gewichtjes zijn en als Nemo dan nog niet genoeg is aangekomen om Ukkie tijdens 1 voeding ff bij me te nemen zodat eerst Nemo wat krijgt en Gipsy en dan later Ukkie wat.
Ik weet niet of dit kan en mag, ben nammelijk een beetje bang dat als ik ga pappen dat het niet goed komt met het jong omdat ik geen ervaring heb.

Ben wel blij dat het geen kwaad kan voor de jongen als paps en mams er even af zijn....dat scheelt al een stukkie aan zorgen

Heel erg bedankt vast voor je hulp

groetjes Larissa

smiley

hallo Larissa

Dat is ook een optie ,maar dan moet je het even omdraaien .
haal de twee oudste eruit en laat ze eerst de kleinste voeren .
Als die dan een beetje voer heeft gehad dan zet je nummer 2 er weer bij en dan de oudste .
Want de oudste bedelt het hardste ,ik weet niet of je van de ouders in het blok mag komen of dat ze je dan aanvallen .
Maar ik heb ook wel eens de jongste op mijn hand onder de neus van vader gehouden die het dan voerde terwijl het op mijn hand zat .
Als hij ondanks dit toch slecht blijft groeien en jij niet durft te pappen ,kijk dan of er iemand in je buurt zit die dit wel kan en ervaring heeft,en het jou kan leren !!
Ik had ook nog nooit gepapt en het is ook niet zo makkelijk als dat de meeste denken (bij mij stond het zweet op mijn voorhoofd)
En het is gelukkig goed gegaan ,ook bij het tweede nest moest ik bij springen .
Ook ik heb paples gehad van een mede kweker en ben blij dat ik het hebt geleerd .
Want soms heb je geen keus ....
Succes met de kleintjes !!!

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hey Conny

Heel erg bedankt voor je tips en adviezen...
Ik moet ze nog wegen aangezien dit altijd op het zelfde tijd stip moet, moet ik dit nog doen dus weet nog niet of nemo aangekomen is of niet

Ik heb inderdaad nu de keuze gemaakt om als hij niet aankomt de oudste twee er uit te halen zodat Nemo ook genoeg krijgt
Godzij dank mag ik van de ouders in het blok komen  :D ze blazen wel maar bijten niet.

Mocht dat niet werken tja dan zal ik moeten gaan bij pappen wil niet alle voedigen over nemen omdat ik met me werk zit
Ik zal zo hier en daar wel eens gaan informeren of er een kweker in de buurt zit die ervaring heeft met pappen van jonge valkjes aangezien Nemo nog maar 4 dagen is.
En of die mij het wil leren....want ja soms heb je geen keus je laat een jong van 4 dagen ook niet meer sterven want hij ziet er verder goed uit en oogt ook gezond

Groetjes Larissa

Larissa

Hey Conny

Manon wil me helpen met Nemo want dit gaat nie goed het beessie heeft nu veel lucht in de krob en weinig voedsel  :'(

Wat kan ik nu nog doen om hem door de nacht heen te helpen

groetjes Larissa

Valk1969

Beetje druivensuiker door het water doen voor wat extra's.
Lucht in de krop kan duiden op een bacterie en is op te lossen met apelazijn door het drinkwater (geen druivensuiker er dan bij doen).
Hoe het precies werkt met appelazijn door het drinkwater weet ik niet en misschien dat iemand anders daar ervaring mee heeft.
Met pappen moet je wel uitkijken dat je niet extra lucht in de krop toevoegd.

Gr,

Patrick

Larissa

he ypatrick

Nemo wordt niet tot weinig gevoerd hoe krijg ik het druivensuiker er indan

groetjes Laris

*Manon*

hoi hoi,

Vanavond ga ik naar Larissa om Nemo op te halen.
aangezien mijn koppel vrijdag hun eerste donsje verwachten, denk ik niet dat het een probleem zal zijn voor ze als er nu al een donsje komt... ik hoop en denk dat ze dit wel als eigen gaan beschouwen.. ik haal uiteraard 1 eitje weg, het eitje wat niet bevrucht is, voor het geval valkjes toch kunnen tellen  :P

Maar, ik heb een aantal vragen en ik hoop op een antwoord, zoat ik ook weet hoe we het vanavond moeten gaan doen

vraag 1:
Er zit lucht in het kropje van Nemo, moet dat er eerst uit gemasseerd worden, alvorens ik hem bij zazcha en zaura kan leggen?

vraag 2: Nemo is dus afgevallen vandaag, moeten we hem eerst een beetje pap geven vanavond, of kan ik beter snel naar huis gaan en hem in het blok leggen zodat de pleegouders hem snel kunnen gaan voeren?

Groetjes Manon

patty_dordtse valkjes

hoi,

met een spuitje kan je dat geven...
gewoon mengen met afgekookt water en dan druivensuiker erbij doen en dat in een spuitje doen.
dat is het makkelijkste denk ik


hopelijk komt Nemo er bovenop  :-*


Manon,

1)zou de lucht eerst eruit masseren als het lukt .
2)ligt denk ik aan hoelaat het donker is natuurlijk maar je kan eerst even zelf als eerste proberen om de lucht eruit te masseren en er een gedeelte voeding erin doen....


succes met ophalen...

en hoop op meerdere reactie's

dikke knuffel hier uit dordt
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Manon*

mijn valkjes zitten binnen, en mijn ervaring is dat ze nog laat voeren, als de lamp aanblijft!
Maar ja, zeker is dat niet natuurlijk   :-\

Larissa

hey patty

dankje voor je antwoord.....ik hoop ook zo dat nemo er boven op komt voel me zo machteloos  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
de mijne zitte ook binne en de laatste voedronde bij chika en spotje is tegen 24.00

groetjes

Valk1969

http://www.parkietenlimburg.mysites.nl/mypages/parkietenlimburg/366798.html
Handige link gevonden op google.
Antwoord op de vraag hoe de druivensuiker gegeven kan worden is al gedaan ;-)

Gr,

Patrick

Larissa

Ik leg Nemo op dit moment gewoon aan bij chika en spotje dan wordt hij wel gevoed niet genoeg maar misschien genoeg tot dat manon hier is

groejts Larissa

Caroline

Super dat je hier hulp krijgt aangeboden bij Manon.  :D

En fijn dat je hier hulp accepteerde.  ;)

Succes met de andere 2, sterkte met afscheid nemen.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.