3 mei 2025, 03:54:40

Hoofdpijn

Gestart door sophia, 26 april 2010, 17:19:05

« vorige - volgende »

sophia

Hallo!

Ik zit met een verschrikkelijk probleem. Ik heb nu ongeveer een jaar 2 lieve valkjes. Eerst hadden we alleen een mannetje maar we hebben hem al snel een dame gegeven omdat we vaak van huis zijn. Ze konden het meteen goed vinden dus daar geen probleem in.
Wat er nu is, we hebben sinds een paar weken het broedhok weer in de kooi hangen, ondertussen zijn er ook al eitjes maar het mannetje word gek lijkt het wel. Hij trappelt continu over het broedhok heen, krijst zijn longen uit zijn lijf, de hele dag door, en soms doet zijn vrouwtje nog mee ook, en die klinkt helemaal erg.
Ik heb vanalles geprobeert, eten geven, drinken geven, kooi open en dicht, doek er over heen, doek er weer af, maar tegenwoordig krijsen ze gewoon door als de doek er over is. Ik word er helemaal gek van, kan niet studeren, niet rustig tv kijken helemaal niets!
Het enige wat ik kan bedenken is dat het mannetje de musjes van buiten imiteert of roept.
Wat moet ik hier toch mee??

bobbie

Hoi hoi,

Staan ze ergens in een hoek waar ze een veilig gevoel hebben? Er moet nu wel iets heel belangrijks bewaakt worden. :-\

Als ze voor het raam staan zou het kunnen dat dit gedrag minder wordt of stopt als ze in een hoek geplaatst worden waarbij minstens 2 kanten van de kooi is beschermd. Als dit niet lukt zou ik zeker 1 kant (misschien heb je dat al) van de kooi tegen een muur en 1 kant afschermen met bv een handdoek.  Het is te proberen.

Succes, Nel :)

sophia

Hejj
Ja ze staan wel in een mooi hoekje, aan een kant de vaste muur en aan de zijkant een muurtje naar de keuken en een vissenkom. Ze hebben wel uitzicht op het raam, maar voor zover ik weet is het defensieve gedrag wat ze vertonen echt op ons gericht, helaas.
Tja, de eitjes die doen het geloof ik niet zo goed, een ligt al naast het hok (ik vraag me af hoe ze dat er uit kunnen krijgen!) en ze broeden ook nog maar amper, helaas...